دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
حوزه کتاب نیازمند تخصیص یارانه است

محمدي گفت: گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ در سالیان گذشته مشکلات زیادی را برای فعالین این حوزه ایجاد کرده است و موجب شده تا بخشی از فعالین این عرصه کم‌کار تر از گذشته باشند که امروز نیاز است تا دولت با راهکارهایی به دنبال رفع این مشکل باشد که قطعا تخصیص اعتبارات حمایتی به این حوزه از همین راهکارهاست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از قزوین، داوود محمدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار كرد: تاثیرگذاری حوزه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ کشور از مباحث غیر قابل انکار در دنیای امروز است اما در این شرایط نباید نقش اقتصاد بر این حوزه را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ در سالیان گذشته مشکلات زیادی را برای فعالین این حوزه ایجاد کرده است و موجب شده تا بخشی از فعالین این عرصه کم‌کار تر از گذشته باشند که امروز نیاز است تا دولت با راهکارهایی به دنبال رفع این مشکل باشد که قطعا تخصیص اعتبارات حمایتی به این حوزه از همین راهکارهاست.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر خواهان پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف هستیم باید مسیر کتاب و کتابخوانی را برای جوانان و نوجوانانمان باز کنیم که قطعا افزایش دسترسی به کتابخانه‌ها و کتاب‌های مناسب از اصلی‌ترین این اقدامات است.

محمدی عنوان کرد: فاصله‌ای که امروز بین مردم و حوزه کتاب ایجاد شده است قطعا تاثیر مستقیم بر حوزه فرهنگ خواهد داشت و در شرایطی که دچار تهاجمات فرهنگی دشمن هستیم قطعا این بی‌توجهی‌ها در عرصه فرهنگ آسیب‌زا خواهد بود.

وی تاکید کرد: این که امروز قانون اختصاص نیم درصد از اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها مورد تصویب قرار گرفته است می‌تواند حرکتی مثبتی و اثربخش در این حوزه تلقی شود و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه در آینده کشور باشیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت:حمایت از کتاب و کتاب‌خوانی در کشور باید به عنوان یک مطالبه عمومی مورد پیگیری مردم و مسئولین قرار گیرد و باید به این مسئله ایمان پیداکنیم که کتاب راه برون رفت از مشکلات فرهگی کشور است.

با اختصاص اعتبارات حمایتی شهرداری‌ها کتابخانه‌های نیمه تمام تکمیل می‌ شود

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به محدودیت منابع در کشور اظهار كرد: اگرچه مشکلات اعتباری حاکم بر کشور در حوزه فرهنگی و حوزه کتاب و کتابخوانی اثرگذار بوده است و امروز شاهد طرح‌های نیمه تمام در این حوزه هستیم اما اجرای طرح تخصیص نیم درصد از اعتبارات شهرداری‌ها به این حوزه قطعا به تکمیل این کتابخانه‌های نیمه کاره منجر خواهد گردید.

وی عنوان کرد: مشکلات اعتباری در بسیاری از طرح‌های عمرانی مشکل آفرین شده است اما نباید اجازه دهیم شرایط امروز کشور بر عرصه فرهنگ و آینده کشور اثرگذاری منفی داشته باشد که مسئله کتاب و کتابخوانی از اصلی‌ترین عناصر در آینده و پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مدیریت درست و هدفمند می‌تواند در همین شرایط نیز بیشترین میزان بهره‌وری را ایجاد کند همانطور که پیش از این نیز در کتابخانه‌های قزوین این اتفاق افتاده است و امیدواریم با مدیریت جدید نیز این راه ادامه داشته باشد.

زرآبادی  تاكيد کرد: جابه‌جایی مدیران در کشور گردش نخبگان ایجاد می‌کند و قطعا شرایط برای اجرایی شدن ایده‌ها و طرح‌های جدید در نهادها را ایجاد می‌کند.

وی گفت: امیدواریم این جابه‌جایی نیز  موجبات خیر و اتفاقات مثبت در این نهاد را در استان قزوین فراهم کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از زحمات رویا اسماعیلی مدیرکل پیشین نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین قدردانی کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها