جمعه ۱۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۰
«اين دو حرف» آیدین آغداشلو رونمایی شد

کتاب« این دو حرف» نوشته آیدین آغداشلو با حضور جمع کثیری از هنرمندان، نویسندگان ، مترجمان و علاقمندان هنر نقاشی در خانه هنرمندان رونمایی شد. این مراسم چهارشنبه هشتم آبان از ساعت 17 تا 19 در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمایی کتاب « این دو حرف» با سخنرانی "احمدرضا احمدی" شاعر، "ناهید طباطبایی" مدیر انتشارات دید، "بابک احمدی" مترجم، "محمد احصایی" طراح و گرافیست و "بهرام بیضایی" نویسنده و کارگردان تئاتر در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه "ناهید طباطبایی" درباره تاریخچه و فعالیت انتشارات دید سخن گفت و هدف این موسسه را چاپ کتاب‌های هنر، ادبیات و تاریخ معاصر دانست.

وی در ادامه با بیان این‌که آغداشلو با تکیه بر دانش، بصیرت و آگاهی مقالات این کتاب را نوشته، افزود: این هنرمند معلمی است که آموزش را وظیفه خود می‌داند و هر آنچه که از علم و هنر آموخته در اختیار دیگر علاقه‌مندان قرار داده و موجب پیگیری مخاطب شده است.

"احمدرضا احمدی" نیز در ادامه با تشکر از انتشارات دید به ذکر خاطراتی از آغداشلو پرداخت و افزود: آیدین آغداشلو نقاش بزرگ و کارشناس آثار هنری نثر فارسی را بسیار فاخر می‌نویسد. وی معلم بی‌همتایی است که بدون ریا هر آنچه در زندگی هنری کسب کرده در اختیار شاگردانش قرار داده.

وی تصریح کرد: آغداشلو نقاشی است که از هنرهای زمانه اطلاع دارد، سینما را خوب می‌شناسد، نقدهای زیبایی می‌نویسد و به هنرهای اسلامی و ایرانی احترام می‌گذارد و خود را خادم فرهنگ این سرزمین می‌داند.

احمدی گفت: این هنرمند همیشه با شکیبایی و فروتنی در خوشی‌ها و غم‌های زندگی در کنار من و خانواده‌ام بوده و دست مهربانی بر من کشیده است.

وی با خواندن شعری که برای آیدین آغداشلو سروده بود به سخنانش پایان داد.

در ادامه "بابک احمدی" این هنرمند را از جمله افرادی دانست که بر نسل وی اثر گذاشته و نگاه‌ها را عوض کرده است.

وی گفت: آغداشلو کارهای بسیار مهمی انجام داده. وی کارشناس، نویسنده و مهم‌تر از همه هنرمندی است که نگاه برایش اهمیت دارد.

احمدی اضافه کرد: آغداشلو با آثار، اخلاق و روح عالی خیلی چیزها به ما آموخت. این هنرمند از بزرگ‌ترین افرادیست که در زندگی شناخته‌ام.
"بهرام بیضایی" نیز صحبت کردن حضوری درباره آغداشلو را سخت دانست و گفت: آغداشلو بسیار خواند و نوشت تا یاد گرفت.

وی نوشته‌های آغداشلو را مرجع و این هنرمند را کارشناس هنر بصری دانست.

در ادامه "محمد احصایی" اضافه کرد: آغداشلو کارشناس هنر ایران و جهان، نثر بسیار شیرین و خیال‌انگیزی دارد و بسیار تیزهوش است.

وی گفت: این هنرمند سخت‌کوش است و آثار گران‌بهایی خلق کرده. آغداشلو برای من الگوست.

احصایی فن بیان، ترکیب و چیدمان عبارات کتاب "این دو حرف" را حیرت‌آور و آغداشلو را هنرمندی نسخه‌شناس و بی‌بدیل دانست که در هنرهای گوناگون دستی دارد و یک تنه دانشکده هنرست.

این مراسم با جمله کوتاه آیدین آغداشلو ((غرق سیل عنایت و علو شدم، ولی این‌طور نیست)) پایان یافت. 

همچنین در این مراسم سه تابلو نقاشی آیدین آغداشلو رونمایی شد  
و محمد احصایی نیز یک تابلو بسیار زیبا از آثارش را به آغداشلو هدیه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط