چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
رونمایی بیش از صد عنوان کتاب در دانشگاه علوم انتظامی امین

معاون پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: در یک سال اخیر و به‌طور مشخص از آغاز مهر ماه سال 1397 تا پایان شهریور 1398، انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین توانسته است 121 عنوان کتاب را تولید کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به مناسبت هفته ناجا، مراسم رونمایی از کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین، صبح روز چهارشنبه 17 مهر ماه 1398، با حضور سردار محمدعلی نوری‌نژاد معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار لطفعلی بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین و جمعی دیگر از مقامات  و پژوهشگران این نیرو، برگزار شد.
 
در این مراسم، علی محبی معاون پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی امین گزارشی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت پژوهشی این دانشگاه ارائه داد و گفت: بر اساس سند راهبردی کمی و قابل سنجشی که در راستای انجام هر چه بهتر و دقیق‌تر وظایف این معاونت تدوین شده است، ما در طول سال گذشته، 500 عنوان مقاله برای قرار گرفتن در دانش‌نامه آنلاین پلیس تدوین کرده‌ایم و این مقالات به دو زبان عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده و در اینترنت بارگذاری شده‌اند.
 
گفتنی است که دانشنامه پلیس، مجموعه‌ای تخصصی حاوی اطلاعات جامع و در عین حال فشرده درباره دانسته‌ها و یافته‌های علوم پلیسی در ایران و جهان است و در جهت ارتقای سطح دانش در زمینه فعالیت‌های عمومی و تخصصی پلیس تدوین می‌شود.
 
معاون پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی امین، از دیگر دستاوردهای این معاونت در طول سال گذشته را به سرانجام رساندن 50 تحقیق کاربردی در حوزه‌های مسئله‌شناسی راهبردی عنوان کرد و گفت: تلاش ما این بوده است که با ارائه این تحقیقات، وظیفه خود در زمینه اشاعه و گسترش دانش و کاربردی کردن تولیدات پژوهشی را به انجام برسانیم و در توسعه بعد دانش‌محور فعالیت‌های پلیسی و انتظامی گامی رو به جلو برداریم.
 
محبی همچنین از دیگر ابعاد فعالیت‌های معاونت پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی امین در سال گذشته را حضور مستمر و جدی در حوزه تولید و نشر کتاب معرفی کرد و گفت: بر مبنای سند راهبردی، واحد انتشارات که زیرمجموعه معاونت پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی امین است، تولید سالانه 100 عنوان کتاب را در برنامه دارد بر این پایه در 10 سال اخیر، ما در این حوزه توانسته‌ایم بیش از 1000 عنوان کتاب در حوزه‌های تخصصی مرتبط با اهداف و وظایف نیروی انتظامی، با کیفیت علمی بالا و با عنایت به ملموس بودن جنبه‌های کاربردی این آثار منتشر کنیم.
 
 
او افزود: در یک سال اخیر و به‌طور مشخص از آغاز مهر ماه سال 1397 تا پایان شهریور 1398، انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین فراتر از وظایف سازمانی خود عمل کرده است و توانسته 121 عنوان کتاب را تولید کند که از این میان 104 عنوان کتاب منتشر شده و اکنون آماده برای رونمایی است و 17 عنوان دیگر نیز در دست انتشار است.
 
محبی با اشاره به تنوع موضوعی کتاب‌های منتشر شده گفت: این آثار به حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی نظر داشته‌اند و هم در حوزه ارائه آموزش‌های به‌روز و کارآمد به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی و دیگر مراکز آموزشی مرتبط، در حوزه ارتقای سطح علمی عموم کارکنان نهادهای انتظامی نیز موثر هستند.
 
او با اشاره به رشد کمّی و کیفی آثار منتشر شده در انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: روزگاری ما تنها بیست و یک کتاب منتشر کرده بودیم و چشم‌اندازی که ترسیم می‌شد این بود که باید روزی برسد که ما بتوانیم صد و بیست و یک عنوان کتاب منتشر کنیم. آن روز اکنون رسیده است و ما در شرایطی هستیم که نه تنها در میان دانشگاه‌های نظامی و مرتبط با نیروهای مسلح، که در سطح عمومی دانشگاه‌ها هم از منظر کیفیت و کمّیت آثاری انتشار یافته و نیز فعالیت‌های پژوهشی‌مان توان عرض اندام داریم.
 
معاون پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی امین نمود پیشرفت انتشارات این دانشگاه را نحوه حضور آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عنوان کرد و گفت: زمانی بود که ما به دلیل تعداد کم عناوین کتاب‌های منتشر شده‌مان بیش از دو یا سه متر غرفه در نمایشگاه کتاب نمی‌توانستیم داشته باشیم اما اکنون به علت کثرت عناوین، این ما هستیم که تعیین می‌کنیم به چند متر غرفه در نمایشگاه احتیاج داریم.
 
او همچنین از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهشی را تشکیل کمیته‌ای علمی دانست که کارویژه آن برقراری ارتباط میان نخبگان علم در کشور با ساختار علمی نیروی انتظامی است. محبی گفت: در راستای برقراری ارتباط با نهادهای علمی کشور از جمله آخرین فعالیت‌های ما برگزاری میزگرد تعامل ناجا با نخبگان علمی بوده است. در این میزگرد از هر یک از دانشگاه‌های برتر کشور یکی از اساتید نخبه حضور داشتند و نقطه‌نظرات آنها به صورت گزارشی تدوین شد تا در زمینه اتخاذ تصمیمات مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. همچنین برگزاری نشست آسیب‌شناسی نشریات نیروی انتظامی نیز از دیگر فعالیت‌های این کمیته بوده است.
 
 
معاون پژوهشی دانشگاه انتظامی امین در پایان سخنان خود رویکرد این معاونت را مبتنی بر جهاد اقتصادی در شرایط اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تلاش ما این بوده است که کلیه فعالیت‌هایمان بر مبنای قواعد هزینه و فایده، با کمترین هزینه و بیشترین فایده صورت بگیرد و مفتخریم که توانسته‌ایم در این زمینه سرافراز باشیم.
 
پس از پایان سخنان محبی، مراسم رونمایی از 104 کتاب منتشر شده در انتشارات دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد و این آثار به دست معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار محمدعلی نوری‌نژاد رونمایی شدند. آثاری نظیر «جامعه‌شناسی شهری و روستایی» «110 گزارش کارآگاهی»، «جنگ‌افزارشناسی»، «فلسفه آموزش نظامی» و «خودآموز تیراندازی با دقت پلیسی» از جمله آثاری بودند که در این مراسم رونمایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها