یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
فینال چهل و دومین دوره مسابقات قرآن برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی گفت: فینال چهل و دومین دوره از مسابقات با حضور نفرات برگزیده از ششم تا نوزدهم مهر به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی دبیر بنیاد مسابقات قرآن کریم در نشستی که امروز ۳۱ شهریور ماه در سازمان اوقاف و امور و خیریه  به بهانه مرحله فینال چهل و دومین  دوره مسابقات سراسری قرآن برگزار شد، گفت: در مرحله فینال مسابقات قرآن کریم ۱۳۶ متسابق در رشته های مختلف از بین برادران و ۴۰۵ نفر از بین خواهران با هم به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی ادامه داد: در رشته‌های همخوانی، همسرایی و دعاخوانی که قم برگزار شد برگزیدگان آنها مشخص شدند. همچنین در رشته حفظ کل ۱۷ نفر، رشته قرائت ۲۲ نفر، ۲۰ جزء۱۱ نفر، ۱۰ جزء۱۰ نفر، ترتیل ۱۱نفر، اذان ۸ نفر، همخوانی ۸ گروه، دعاخوانی ۹ گروه در بین برادران و در سطح رشته های خواهران نیز رشته حفظ کل قرآن ۵۳ نفر، رشته قرائت ۴۳ نفر، ۲۰جزء ۴۳، ۱۰ جزء ۳۵ نفر، رشته ترتیل ۳۵ نفر، و رشته های معارفی ۱۲۰ نفر در مرحله فینال رقابت خواهند کرد.

دبیر بنیاد مسابقات قرآن کریم ادامه داد: سال قبل مرحله نهایی رشته‌های معارفی در شهر اراک برگزار شد. امسال کاری که برای چابک تر شدن مسابقات انجام شد این بود که مرحله نهایی مسابقات معارفی به صورت تولیدی در قم برپا شد و در این مقطع نیز مسابقات بانوان پایان یافت.

وی تصریح کرد: مسابقات بخش معارفی از دوم لغایت هشتم شهریور ماه در رشته‌های حفظ موضوعی، تفسیر و حفظ و معارف احادیث برگزار شد.

حجت‌الاسلام مقنی ادامه داد: این دوره از مسابقات با ویژگی‌های خاصی در اصفهان انجام می‌گیرد. سال‌های گذشته مسابقات به طور متوالی برگزار می‌شد که خستگی شرکت‌کنندگان را در پی داشت. در این راستا مسابقات امسال در دو شیفت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ عصر برگزار می‌شود و در نتیجه مخاطبان و شرکت‌کنندگان با آرامش بیشتری حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به رقابت تنگاتنگ شرکت‌کنندگان چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، اظهار داشت: افراد ممتاز و برجسته‌ای در این مسابقات حضور دارند که اختلاف کمی با یکدیگر دارند و همه در سطح عالی هستند و همچنین مسابقات توسط یک تیم جوان، مبتکر و خلاق برگزار می‌شود.

معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: تعداد شرکت کنندگان در این دوره به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است و ۱۱۰ نفر از برادران و ۳۲۰ نفر از خواهران در این مسابقات در اصفهان حضور می‌یابند که در بخش برادران ۵۷ نفر  و در بخش خواهران نیز ۲۵ نفر به داوری این رقابت‌ها می‌پردازند.

وی افزود: متصدی برگزاری این مسابقات بنیاد ملی قرآن است و برگزیدگان این دوره از مسابقات در ۱۵ مسابقه بین المللی شرکت خواهند کرد و  برای نفرات اول و نخبگان قرآنی تسهیلاتی از جمله تحصیل رایگان در دانشگاه، تسهیل در خدمت سربازی، تسهیلات مالی و طرح‌های تشویقی مانند حج تمتع، مبلغ خارجی و حضور در صدا و سیما  در نظر گرفته شده است.

مقنی ادامه داد: پیشنهاد شده موسسات قرآنی کلاس‌های خود را در بقاع متبرکه راه‌اندازی کنند و در این راستا استان اصفهان در حوزه حفظ قرآن در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

به گفته وی، فینال چهل و دومین دوره از مسابقات با حضور نفرات برگزیده از ششم تا نوزدهم مهر به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد که در حاشیه آن نمایشگاهی در قالب هنر در راستای عمیق سازی مفاهیم قرآنی برپا خواهد شد.همچنین محافل قرآنی در سطح شهر اصفهان آغازشده است که باشروع مدارس و دانشگاه‌ها ادامه می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها