دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
طلوع یک کتابفروشی جدید در خیابان کارگر

کتابفروشی «کتابشار» فعالیت خود را با رویکردی جدید آغاز کرد و بیش از 20 هزار عنوان کتاب در این کتابفروشی در معرض فروش گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتابفروشی کتابشار صبح امروز (دوشنبه 28 مرداد) فعالیت خود را با حضور جمعی از مدیران شرکت چاپ و نشر بازرگانی و اهالی کتاب آغاز کرد. این کتابفروشی در رویکرد جدید خود علاوه بر فروش کتاب‌های تخصصی در حوزه بازرگانی و تجارت به حوزه کتاب‌های عمومی هم توجه داشته است.
 
در ابتدای مراسم افتتاحیه این کتابفروشی یوسف حسن‌پور، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بازرگانی در سخنانی گفت: رویکرد ما در مجموعه این بود که با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم هزینه‌های خود را کاهش دهیم و از ظرفیت و توان این بخش برای پیگیری اهداف خود استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: ما در رویکرد جدید خود تلاش داریم همکاری‌ خود را با بخش خصوصی توسعه دهیم، زیرا معتقدیم که توسعه همکاری‌ها می‌تواند به فعال‌ و پویا شدن مجموعه‌های مختلف کمک کند.
 
مجید نیک‌مهر، نایب رئیس هیات مدیره شرکت چاپ و نشر بازرگانی نیز در سخنانی گفت: درآمد شرکت کاهش زیادی پیدا کرده بود و از سوی دیگر هزینه‌ها به شدت افزایش داشت، راهکارهای مختلفی در هیات مدیره بررسی شد که از میان آن‌ها برون‌سپاری و استفاده از توان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: در این زمینه توسعه سبد محصولات و کتاب‌های انتشارات نیز از دیگر اقداماتی بود که در این هیات مدیره بررسی شد و در این زمینه با ناشران مختلفی مذاکره کردیم و با کتابشار به نتیجه رسیدیم.
 
نیک‌مهر با بیان اینکه دولت افتخار می‌کند که با بخش خصوصی کار می‌کند، یادآور شد: بحث توسعه کسب و کار با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی همواره یکی از اولویت‌های مجموعه ما به شمار می‌آید که آن را در آینده نیز دنبال می‌کنیم.
 
مجید تیموری، مدیر کتابفروشی کتابشار نیز در سخنانی گفت: خوشبختانه روحیه همکاری در میان مدیران شرکت چاپ و نشر بازرگانی وجود داشت و همین موضوع موجب شد که کتابفروشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشارکت دو مجموعه راه‌اندازی شود.
 
وی ادامه داد: در این زمینه معتقدم زمانی که بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر همکاری کنند این فعالیت‌ها می‌تواند موجب موفقیت بیشتر برای هر دو مجموعه باشد، از سوی دیگر زمینه کار باید به‌گونه‌ای باشد که این فعالیت‌ها مستمر باشد.
 
تیموری با بیان اینکه حدود 20 هزار عنوان کتاب در این کتابفروشی قرار دارد، عنوان کرد: بخشی از کتاب‌ها به آثار تخصصی شرکت چاپ و نشر بازرگانی اختصاص دارد که کتاب‌های علمی و موضوعی است اما بخش دیگر شامل کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان است که به کتابفروشی افزوده شده است.
 
وی افزود: بخش کوچکی از قفسه‌ها نیز به فروش لوازم‌التحریر اختصاص دارد تا بتوانیم نیاز مخاطبان و مشتریان خود را در بخش‌های مختلف برآورده کنیم.
 
محسن افشار، مدیر فروش و بازاریابی شرکت چاپ و نشر بازرگانی در این زمینه به ایبنا گفت: این کتاب‌فروشی پیش از این فقط با فروش کتاب‌های تخصصی در حوزه گمرک، تجارت، مدیریت و اقتصاد فعالیت می‌کرد، اما در رویکرد جدید طی با انتشارات کتابشار یک اقدام مشارکتی کرده است.
 
وی افزود: طی همکاری با انتشارات کتابشار علاوه بر کتاب‌های تخصصی، ویترین کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان نیز به این فروشگاه افزوده شده است تا مخاطبان بیشتری بتوانند از این کتابفروشی استفاده کنند.
 
افشار با بیان اینکه امیدوارم فعالیت دور جدید این کتابفروشی با استقبال خوبی روبه‌رو شود، عنوان کرد: مبنای اصلی کار ما هم‌افزایی با سایر مجموعه‌ها بود تا کتاب‌های تخصصی در کنار کتاب‌های عمومی بهتر دیده شود و این استقبال به هم‌افزایی و تعامل منجر شود.
 
همچنین در پایان این مراسم جشن امضای کتاب «زبان صورت» با حضور محسن عبداللهیان، مترجم این کتاب برگزار شد.
 
 
کتابفروشی کتابشار در خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، نبش کوچه همدان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها