پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد به کار خود پایان داد

آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با تجلیل از نفرات برگزیده در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل باغ دولت آباد یزد برگزار شد.

رقیه دوست فاطمیها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این مراسم گفت: نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای سومین سال به میزبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار می‌شود. امسال 35 هزار نفر در این دوره از جشنواره شرکت کردند که نسبت به سال گذشته رشد 33 درصدی داشته است.

 
وی افزود: نزدیک به 20 هزار نفر در بخش آنلاین و 15 هزار نفر در بخش مکتوب این جشنواره شرکت کردند که یک پنجم شرکت کنندگان از شهرستان یزد بودند و این شهرستان بیش از 60 برگزیده استانی و 4 برگزیده ملی داشت که 2 نفر از یزد، یک نفر از تفت و یک نفر از مهریز انتخاب شدند.
 
محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، در این جشنواره رشد خوبی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که این نشان از توجه به سمت کتابخوانی و استفاده از فرصت‌های این چنین برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: استان یزد با دیرینه فرهنگی و اجتماعی خود، وجود علما و دانشمندان بزرگ خود باید امروز در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و حضور در این جشنواره‌ها و مسابقاتی که ارزیابی از توان استان‌ها است، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
 
استاندار یزد ادامه داد: اگر می‌خواهیم حایگاه بلند عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را حفظ و تقویت کنیم باید تمامی توان خود را در بخش‌های مختلف را با حضور و مشارکت مردم به کار ببندیم تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
 
طالبی بیان کرد: بزرگترین رویدادهای فرهنگی در کشور با نام امام رضا (ع) صورت می‌گیرد که یکی از بهترین رشته‌ها نیز کتاب و کتابخوانی است که به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
 

در ادامه نیز از خانواده‌های برتر در این جشنواره در شهرستان یزد شامل یاوری و میرزایی عزت آبادی تجلیل و قدردانی شد.

همچنین در بخش کودک از امیر محمد کهدویی، علی سالاری، زینب فلاح، محمدطه دهقانی، سیدطه میرجبرئیلی در بخش کودکان تجلیل شد.

در بخش نوجوانان نیز از امیر حسین آبیاری، امیرعلی اسماعیلی، فاطمه برخورداری، مرتضی بابایی، محمدرضا جعفری، نجمه کارگر، شکوه قانع، فاطمه بارتکوب، ساناز رضایی پندری، مریم زرک زاهی، محیا شایق، نرگس زارع، عرافه شریفیا تجلیل شدند.
 

در بخش بزرگسالان نیز میثم مقلد، مریم صداقت، طیبه میرجلیلی، محمدرضا آسایش، محمدحسین کلانتری، محمد اشتری، ربابه شفیع نادری، فاطمه کرمانی‌نژاد، سکینه اکبری تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط