پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
خون شهید ضامن شکست دشمنی‌های آمریکا است

مراسم رونمایی از کتاب «اجابت خورشید» و عناوینی از تازه‌های کتاب نیروی زمینی ارتش برگزار شد. همچنین از یادداشت تجلیل رهبر انقلاب برای کتاب «شیر زیتان» پرده‌برداری شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نزاجا) روز پنج‌شنبه هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) مراسمی را با عنوان «اجابت خورشید» در فرهنگسرای ارسباران (هنر) برگزار کرد. در این مراسم از یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کتاب «شیر زیتان» و کتاب‌های شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی محوری ارتش (آجا) رونمایی شد.
 
جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح همچون سرتیپ «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی محوری ارتش، سرتیپ دوم «عباس سدهی» ریاست دفتر ارتباطات نیروهای مسلح به همراه برخی مدیران کشوری همچون «علی‌اصغر کار اندیش»، معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «نیکنام حسین پور»، مدیرعامل خانه کتاب از حاضران در این برنامه بودند.
 
طی این مراسم ضمن رونمایی از کتابی با عنوان «اجابت خورشید» که مجموعه طرح‌های لبیک یا امام خامنه‌ای نزاجاست از آثار دیگری هم چون «شیر زیتان» (زندگی‌نامه شهید مدافع حرم سرهنگ مجتبی ذوالفقار نسب)، «حاجت رو» (زندگی شهید مدافع حرم مجتبی زرهرن، «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید» (زندگی‌نامه شهید مدافع حرم سروان مجتبی یداللهی منفرد)، «تکاور» (زندگی‌نامه شهید مدافع حرم صادق شیبک)، «سرباز مادرزاد» (زندگی‌نامه شهید مدافع حرم سروان حسین همتی)، «مأموریت مخصوص» (زندگی‌نامه شهید مدافع حرم ستوان یکم محسن قوطاسلو)، «سفیر ثامن» (زندگی‌نامه شهید مدافع حرم ستوان سوم محمد مرادی)، «عطر عاشقی» (زندگی‌نامه سرلشکر شهید بدایار بهبودی)، «صخره‌های خونین قراویز» (زندگی‌نامه سرلشکر شهید غلامعلی مرادی بلوردی)، «من یک سربازم» (بر اساس زندگی سرتیپ خلبان محمد انصاری)، «عقابان پر رو» (تحلیل عملکرد پایگاه هوانیروز کرمانشاه در جنگ تحمیلی)، «غیور مرد دشتستانی» (بر اساس زندگی مرحوم ستوان یکم قاسمی مهر)، «جنگ پس از جنگ»، «از دوزخ زمین تا بهشت برین»، «سه فرشته سفیدپوش» رونمایی شد.
 
سرهنگ محمد نیایش، سرپرست سازمان ایثارگران نزاجا در این مراسم با اشاره به اینکه این سازمان افتخار دارد از قلم نویسندگان ملبس به لباس ارتش بهره‌مند شود، توضیحاتی درباره کتاب‌های تازه رونمایی شده داد و گفت: کتاب اجابت خورشید در 30 فصل به قلم فرماندهی نیروی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشته‌شده است.
 
وی افزود: انتشار زندگی شهدا فقط یک یادنامه نیست، بلکه شهادت‌نامه است و خون شهید یک راهنماست و جهت حرکت آن‌ها برای ما یک شاخص است.
 

سردار کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش دیگر سخنران این مراسم بود، وی بابیان اینکه اصول فرماندهی در نیروی زمینی شامل سه اصل «ولایت محوری»، «عدالت محوری» و «شایسته‌سالاری» است، به طرح این موضوع پرداخت که آیه «اهدنا صراط المستقیم» در قرآن اشاره به خود خداوند برای برخی افراد دارد و دیگران برای رسیدن به راه مستقیم باید به سراغ پیامبر(ص)، امامان معصوم (ع) و ولایت‌فقیه بروند.
 
وی در بخش دیگری هم به موضوع اقتدار ایران پرداخت و ریشه این واژه را قدرت تحصیل شده دانست و اقتدار کنونی ایران را نتیجه اسباب و سببی هم چون ولایت‌فقیه، مردمی دانشمند و نیروهای مسلح عنوان کرد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش خون شهدا را عامل تحرک در نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: نیروی زمینی ارتش 46 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که هرکدام مثل ستاره راهنما هستند گرچه حتی یک ستاره برای پیدا کردن راه کافی است.
 
حیدری تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران کانون‌های اندیشه ورزی دشمنان را فعال کرده است و آن‌ها که به تعبیر خودشان یک روز خوش برای ملت ما نگذاشته‌اند نمی‌دانند که ایران قدرت خود را از کجا کسب می‌کند.
 
وی ادامه داد: ما به نتیجه رسیدیم و نیاز به اتاق فکر آن‌ها نداریم، دشمنان ما می‌خواهند در ما بازدارندگی ایجاد کنند اما ایران از این بازدارندگی عبور کرده است. ایران به‌جایی رسیده است که توان قدرت افکنی دارد و می‌توانیم حرف حق را بر اساس این قاعده بزنیم. در مذاکره با کشورهای 1+5 هم بر اساس همین قاعده عمل کردیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش هم‌چنین گفت: آمریکا همه قدرت خود را علیه ایران در قالب جنگ اقتصادی میان آورده است. اما ملت با صبر و تبعیت مقاومت می‌کند.
 
 

سردار عباس سدهی، ریاست دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح هم در این مراسم با اشاره به نقش اثرگذار و پیش برنده شهدا در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی به طرح این موضوع پرداخت که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جهان را دو بلوک شرق و غرب هدایت می‌کرد و انقلاب ایران فصلی تازه را در معادلات سیاسی بین‌الملل ایجاد کرد.
 
وی بابیان اینکه جنگ هشت‌ساله ایران که بعد از جنگ جهانی نمونه‌ای کم‌نظیر است نتیجه رفتارهای دو بلوک شرق و غرب بود، افزود: تمام پیروزی که در انقلاب اسلامی رخ‌داده است مدیون خون شهداست و آن‌ها به‌نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدار دادند.
 
سدهی در بخش دیگری ادامه داد: در سه دهه اخیر شاهد دشمنی‌هایی علیه کشور هستیم که در جنگ تحمیلی کار پیش نبرده‌اند و به سراغ جنگ نرم و انواع توطئه‌های مختلف رفتند که این رفتارها از سوی نظام استکبار جهانی سر می‌زند. آن‌ها تلاش می‌کنند نظام را وادار کنند که آرمان‌های خود عقب‌نشینی کند که با شکست مواجه شدند.
 
رییس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمن در یک دهه اخیر توطئه‌ای را در منطقه سامان‌دهی کرد که دولت عراق و شام با ماهیت وهابی شکل بگیرد تا زمینه‌ساز ماندگاری دائمی رژیم صهیونیستی شود، گفت: این رویکرد از سال 89 حوالی دمشق شروع شد و برخی اندیشمندان سیاسی در داخل هم با ورود ایران به منازعات داخلی سوریه مخالفت می‌کردند. اما رهبری خواست که داعش درهم‌شکسته شود.
 
در بخش دیگری سدهی بابیان اینکه آمریکا در ابتدای انقلاب با چند نیروی نفوذی و یک سری وسائل جنگی می‌خواست انقلاب را سرنگون کند، افزود: اما در مقابله با جبهه مقاومت مجبور به ائتلاف با 82 کشور شد و هفت هزار میلیون دلار هزینه کرد و درنهایت شکست خورد.
 
وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور ایران برای ورود به عراق باعزت و احترام و اعلام قبلی می‌رود، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با هزینه سنگین مجبور است شبانه و در سکوت به عراق سفر کند، ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های توانمندی ایران در منطقه خون شهید و نقش‌آفرینی ایثارگران است.
 
رییس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح گفت: از سال 96 که طرح داعش شکست می‌خورد آمریکا به سراغ طرح معامله قرن رفت که این بار جوانان فلسطینی اجازه نمی‌دهند این طرح به سرانجام برسد.
 
در بخش دیگری از این مراسم ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا، یادداشت رهبر معظم انقلاب برای کتاب «شیرزیتان» رونمایی شد که متن آن به این شرح است: «شهید عزیز آقای ذوالفقار نسب و هر فداکاری مانند آن عزیز، مایه سربلندی کشور و سرباز حقیقی اسلام و قرآن‌اند. ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه ما باید به کسانی چون شهید ذوالفقار نسب افتخار کنیم.»
 
در بخش دیگری از مراسم از سرتیپ خلبان محمد انصاری، برای نگارش کتاب «من یک سربازم»، سرتیپ خلبان یوسف قربانی برای نگارش کتاب «عقابان پر رو»، حمید گله‌داری برای نگارش کتاب «سرباز مادرزاد»، مجتبی حبیبی برای کتاب «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید»، ثریا منصور بیگی برای نگارش کتاب «تکاور»، فاطمه دانشور نویسنده «ببرهای بلندی جولان»، سمانه خاک‌بازان نویسنده کتاب «سفیر ثامن»، زینب گودینی برای نگارش کتاب «حاجت‌روا» و نرگس نظری برای ترجمه کتاب «اساطیر» تقدیر شد.
 
همچنین جمعی از ویراستاران کتاب‌های دفاع مقدس هم در این مراسم موردتقدیر قرار گرفتند، علاوه بر این، از محسن صادق نیا مدیرمسئول انتشارات سوره سبز هم در این مراسم تقدیر ویژه‌ای به عمل آمد و لوح تقدیر خود را از مدیرعامل خانه کتاب دریافت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها