چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی در قم برگزار می‌شود

دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال با هدف توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی از 28 تا 31 خردادماه در قم برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال (نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی) روز سه‌شنبه (21 خردادماه) با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
 
در این نشست سیدموسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت‌های بالای قم در زمینه‌های فرهنگی، گفت: استان قم ظرفیت‌های فرهنگی بسیار بالایی دارد و در زمینه‌های مختلف، سردمدار و پیشرو در حرکت‌های فرهنگی بوده است و توجه به این، ظرفیت‌ها را در برنامه‌های خودمان جای داده‌ایم.

حسینی‌کاشانی ادامه داد: شناخت ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای اجرای برنامه‌های شایسته از جمله اقدام‌هایی است که همواره از اولویت‌های مهم در برنامه‌های فرهنگی این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کتاب و چاپ را از جمله ظرفیت‌ها و اولویت‌های مهم استان قم برشمرد و افزود: قم ظرفیت خاصی در چاپ و نشر دارد و در این راستا برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و اولین جشنواره مطبوعات دینی از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در قم برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مبنی بر اهمیت تولید محتوای صحیح در این فضا تصریح کرد: از سال گذشته در راستای تولید محتوا در فضای مجازی و بهره‌گیری از آن برای انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی، پیگیری‌هایی صورت گرفت و جلسات متعددی را با مسئولان وزارت، فعالان فضای مجازی و کارشناسان برگزار کردیم تا از ظرفیت‌های استان قم در این زمینه استفاده شود که خروجی این پیگیری‌ها، میزبانی نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال برای نخستین بار در این استان است، تا شاهد تبادل خوب رسانه‌ها در نهضت تولید فضای مجازی باشیم.
 
حسینی کاشانی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه برای بسترسازی تعامل میان فعالان علاقمند فضای مجازی و ایجاد تبادلات میان فعالان فرهنگی به منظور نهضت تولید محتوا در فضای مجازی است، بیان کرد: امیدواریم همکاری و هم‌افزایی خوبی بین شرکت‌های فعال در فضای مجازی، تولیدکنندگان و طراحان صورت بگیرد و تولیدات محتوایی خوبی در عرصه فضای مجازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در ادامه با اشاره به این مطلب که حضور ناشران و فعالان برجسته کشوری در حوزه فضای مجازی از جمله ویژگی‌های برجسته این نمایشگاه است، ادامه داد: نمایشگاه قم متفاوت از نمایشگاه‌های مشابه است؛ چراکه این نمایشگاه، یک نمایشگاه تعاملی است و مخاطبان خاص آن، فعالان فضای مجازی و شرکت‌های خاص در این فضا هستند که برای ایجاد همکاری و عقد قراردادهای کوتاه مدت و بلند مدت در راستای تولید محتوا یا کسب و کارهای فرهنگی در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع ناشران اسلامی، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، همراه اول، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر شرکت‌های فعال داخلی، حدود 70 کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

حسینی کاشانی با بیان اینکه این نمایشگاه با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال با هدف توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی از 28 تا 31 خردادماه به مدت 4 روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم برپا می‌شود. 
 
نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال به دنبال بسترسازی جهت ایجاد ارتباط میان فعالان حوزه فضای مجازی است

در ادامه این نشست سعید مشهدی دبیر اجرایی نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی به حاضران و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور، تلویزیون‌های تعاملی مبتنی بر اینترنت، فروشگاه‌های مجازی، نرم‌افزارهای خبری، پلت‌فورم‌های مبتی بر آموزش و همچنین تولیدکنندگان محتوا از جمله حاضران در این نمایشگاه هستند.

مشهدی با اشاره به رویکرد این نمایشگاه گفت: فضای مجازی دارای 4 ضلع زیرساخت‌ها، پلت‌فرم‌ها، تولیدکنندگان محتوا و مصرف کنندگان محتوا است که رویکرد این نمایشگاه، اتصال تمام این اضلاع به یکدیگر است.

دبیر اجرایی نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با بیان اینکه معمولا نمایشگاه‌های کشور همانند یک فروشگاه بزرگ هستند، ادامه داد: دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال بر فروش محصولات تمرکز ندارد بلکه به دنبال بسترسازی برای تعامل و ایجاد ارتباط میان فعالان حوزه فضای مجازی است، و در این راستا مخاطبان اصلی آن فعالان، سازندگان و طراحان بزرگ کشور در فضای مجازی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ورود حوزه‌های علمیه در عرصه تعامل تولید محتوا در فضای مجازی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه دارای تولید محتوای بسیار غنی هستند، ولی تاکنون از این محتوا به درستی در بستر مجازی استفاده نشده است که در حاشیه این نمایشگاه نیز به دنبال عقد قرارداد میان حوزه علمیه و فعالان حوزه فضای مجازی هستیم.

یادآوری می‌شود مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال (نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی) ساعت 4 بعدازظهر روز سه‌شنبه 28 خردادماه سال جاری (1398) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها