یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
آئین خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» در مشهد برگزار شد

مراسم خوانش کتاب «در کمین گل سرخ» با حضور نویسنده این اثر محسن مومنی‌شریف، خانواده شهید صیاد شیرازی، جمعی از سرداران 8 سال دفاع مقدس و مسئولان استانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در این مراسم که عصر روز شنبه 4 خرداد در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، با ابراز امیدواری از خروجی جلسات «خوانش کتاب» که توسط این اداره‌کل برگزار می‌شود، گفت: در نشست‌های خوانش کتاب که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود، تصمیم گرفتیم از کتاب‌های مورد نیاز جامعه و متناسب با سبک زندگی و با حضور نویسنده و روایتگر کتاب به مخاطب برای درک پیام کتاب کمک کنیم.

وی ضمن تبریک روز مقاومت و پیروزی مردم دزفول و سالروز آزادسازی خرمشهر، به این مسله اشاره کرد که کتاب «در کمین گل سرخ» در 21 فروردین ماه امسال و در سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی با تقریظ مقام معظم رهبری رونمایی شد، افزود: این کتاب ارزشمند که امروزه با همه وجود به آن نیازمندیم، با معرفی شخصیت برجسته و قهرمان آن شهید درس‌هایی از صبر، مقاومت، ایستادگی و وحدت را به ما می‌آموزد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، وحدت را لازمه اوضاع کنونی کشور دانست و افزود: رمز پیروزی در عملیات بیت المقدس وحدتی بود که شهید صیاد شیرازی میان سپاه و ارتش ایجاد کرد؛ در واقع این  شهید بزرگوار محور وحدتی بود که امروز مورد نیاز کشور ماست.

سبزیان با بیان اینکه باید این کتاب در سبک و روش زندگی ما تأثیرگذار باشد، یادآور شد: این کتاب، سختکوشی، انس و ارتباط با خدای شهید صیاد را روایت می‌کند که او را امروزه تبدیل به صیاد قلب‌ها کرده است.

وی ادامه داد: امید که این الگوی اثرگذار مورد توجه همگان در سبک و روش زندگی قرار گیرد.

شهید صیاد شیرازی عبد صالح خدا بود
حجت الاسلام و المسلمین عباس فرازی‌نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در گرامیداشت یاد و خاطر سپهبد شهید صیاد شیرازی، گفت: آقای مومنی شریف در گذشته، در صحنه انقلاب و دفاع مقدس به عنوان رزمنده و امروز به عنوان یادگار دفاع مقدس حضور دارد و در سنگر تعلیم و تعلم و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور به خوبی درخشیده است؛ از توفیقاتی است که خداوند متعال به ایشان عطا کرده و کتاب در کمین گل سرخ به حق تلالو وجودی قلم مبارک ایشان است.

فرازی‌نیا در ادامه به بیان خاطرات خود از شهید صیاد شیرازی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم پیرامون صیاد شیرازی در محضر خانواده و همرزمان و ادامه دهندگان راه ایشان سخنی بگوییم، باید بگوئیم که خداوند این شهید والا مقام را به علت شاخصه‌هایی مثل عبد صالح خدا بودن، انس ویژه با روحانیت، انس با عرفا و اولیا و ولایتمداری، صیاد دلها قرار داد و اینگونه بود که لایق شد تا عملیاتی که او فرماندهی اصلی آن را بر عهده داشت در کلام امام اینگونه بیان شود که خرمشهر را خدا آزاد کرد، چون فرماندهی آن از آن مرد خدا بود.

صیاد نقطه وصل و محور انسجام بود
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی هم در این مراسم ضمن بیان اوج کرامات اخلاقی و صفات خوب شهید صیادشیرازی عنوان کرد: صیاد شیرازی به نحوی زندگی کرد که تمام اقشار، اقوام، بلاد، تشکل‌ها و ساختارهای نظامی و سیاسی افتخارشان این است که بگویند صیاد از ماست، او بسیجی، سپاهی و ارتشی است.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان علاقمند به ایجاد شکاف میان سربازان ولایت بودند، صیاد به عنوان نقطه وصل و محور انسجام اجازه نداد که کسی در صف پولادین  سربازان ولایت رخنه کند. عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس یکی از عرصه‌ها و جلوه گاه‌های این اتحاد و انسجام بود، عملیاتی که سند افتخاری بود برای دیروز و امروز انقلاب و آینده جهان اسلام که گام دوم انقلاب را با تکیه بر این منطق میتوان برداشت و موفقیت‌های روزافزون آن را افزایش داد.

بیان خاطرات توسط همرزمان و خانواده شهید صیادشیرازی، رونمایی از پوستر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط خواهر شهید صیاد شیرازی، خوانش بخش‌هایی از کتاب «در کمین گل سرخ» توسط نویسنده اثر محسن مومنی شریف و تقدیر توسط ارگان‌های مختلف از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها