شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
اسدی: صدام آمده بود که بماند

امیر سرتیپ احمد اسدی، بیان کرد: مدعی هستیم که صدام در همان روزهای اول جنگ، شکست خورد. هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد عراق با آن‌همه امکانات و پشتیبانی، برای اهداف کوچک آمده باشد؛ آن‌ها آمده بودند که بمانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین تجلیل از حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و تجلیل از بانوان ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه سوم خردادماه همزمان با سی‌وهفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد احمد اسدی؛ از فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس، نویسنده و دارنده نشان فتح، لاله افتخاری؛ نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس ارباب سلیمانی؛‌ مشاور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن تشریفات بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
 
هر پیروزی از ناحیه خداست

مشاور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین گفت: یکی از دستاوردهای برجسته انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فتح خرمشهر و انجام موفقیت‌آمیز عملیات بیت‌المقدس است. هر روز باید یاد دلاورمردان و شیرزنانی که این حماسه را آفریدند، گرامی بداریم و بتوانیم در امتداد راه شهدایی که خون پاکشان را در این راه دادند، حرکت کنیم.
 
وی ادامه داد: یاد کردن از این حماسه در نمایشگاه قرآن، یادآور آیه‌ای از قرآن کریم است که امام خمینی (ره)، پس از این فتح بزرگ، در نامه‌ای خطاب به رزمندگان و فرماندهان نوشتند. رهبر کبیر انقلاب با ذکر آیه 17 سوره مبارکه انفال، می‌خواستند این پیام را برسانند که این فتح بسیار بزرگ است، اما چه بسا این پیروزی باعث غرور شود. در همه حال به یاد خدا باشید و بدانید هر پیروزی از ناحیه اوست.

صدام در همان روزهای اول جنگ شکست خورد
 
امیر سرتیپ اسدی از همرزمان شهید صیاد شیرازی و شهید آب‌شناسان نیز در این آئین، بیان کرد: در تمام تلاش‌ها و فعالیت‌ها و پیروزی‌هایی که آن دوران صورت گرفت، رد پای بانوان در پشتیبانی بسیار پررنگ است. ماحصل سال‌ها دلاوری و خون‌های پاکی که ریخته شد این جایگاهی است که امروز از نظر طبقه‌بندی قدرت سیاسی و نظامی داریم.
 
وی با طرح این مساله که چرا امام خمینی (ره)، آن دوران را دفاع مقدس نامید؟،‌ افزود: افرادی که آن دوره را تجربه کرده‌ باشند، می‌دانند که هیچیک از رزمندگان بدون نگاه به ذات اقدس الهی، پایشان را در جبهه نمی‌گذاشتند. لذا حضرت امام، این نام را مطرح کردند.
 

این فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه گفت: ما مدعی هستیم که صدام در همان روزهای اول جنگ و 6 روز پس از تجاوز به خاک ایران، شکست خورد. در دکترین نظامی داریم که وقتی اهداف روی نقشه نتوانند به‌طور کامل پیاده و اجرایی شوند، یعنی شکست خورده است. هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد کشوری مثل عراق با آن‌همه امکانات و پشتیبانی، برای اهداف کوچک آمده باشد. آن‌ها آمده بودند که بمانند. اما رزمندگان، ایثارگران و شهدای ما اجازه ندادند، صدام به اهدافش برسد.
 
دارنده نشان فتح از دست مقام معظم رهبری، تصریح کرد: کسانی که تجارب و آگاهی‌هایی از جنگ دارند، می‌دانند که جابجایی و طرح‌ریزی کار ساده‌ای نیست، اما حضرت امام (ره) در همان سال اول جنگ فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود و لشکر پیروز 77 خراسان این مهم را با موفقیت به انجام رساند.
 
امیر سرتیپ اسدی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس را باید از ابعاد مختلف نگاه کرد، افزود: نظامی‌ها می‌دانند مفهوم بیت‌المقدس چیست. بیش از 90 درصد کسانی که در این عملیات حضور داشتند، یک یا دو ماه قبل در فتح‌المبین و طریق‌القدس حاضر بودند. ما از چهار ماه قبل از عملیات بیت‌المقدس، در منطقه اروند، آمادگی‌هایی که برای انجام این عملیات لازم بود را طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی کردیم.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها