جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
​هفتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد آغاز به کار کرد

هفتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور مسئولان استانی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور مسئولان استانی در محل حسینیه صاحب الزمان (عج) این شهر برگزار شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، امام جمعه یزد در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن کریم چون کلمات ارزشمندی از سوی خدای متعال است، مطمئناً با کتاب‌هایی که توسط انسان‌ها نگارش می‌شود، متفاوت است، گفت: این کتاب‌هایی که توسط انسان‌ها نگارش می‌شود، هم از نظر بزرگی، محتوا، عظمت و سازندگی و هم از نظر ارتباط با خدای متعال با قرآن کریم تفاوت دارد.

آیت‌الله ناصری یزدی تصریح کرد: متاسفانه امروز آنقدر که به کلاس‌های متفاوت برای فرزندان خود اهمیت می‌دهیم به قرآن اهمیت نمی‌دهیم؛ امروز باید سبک ما عوض شود و به کلام خدا اهمیت دهیم تا دستور زندگی و هدف زندگی و همچنین وجود انسان بر این اساس قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ع) اولین حرکت تربیتی برای امیرالمومنین (ع) و جامعه را قرآن می‌دانستند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: قران همه دردهای بشتری را درمان می‌کند و در تمامی زمینه‌ها دستور کار قرار داده اما
دشمنان ما اولین کار خود را از سر راه برداشتن قرآن می‌دانند.

آیت‌الله ناصری یزدی همچنین گفت: برداشتن قرآن از درس‌های دانش‌آموزان و دور کردن جامعه از قرآن مهمترین هدف دشمنان اسلام و قرآن است زیرا می‌دانند که با قرآن جامعه به تعالی می‌رسد و در مقابل استکبار سر خم نمی‌کند.

وی گفت: ما باید سبک قرآن خواندن و زندگی کردن را تغییر دهیم زیرا امروزه قرآن می‌خوانیم ولی به گفته‌هایش عمل نمی‌کنیم که نیازمند تغییر سبک است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه باید به قرآن اهمیت دهیم چون دستور زندگی و کلام خدای متعال است، افزود: اهمیت دادن به قرآن اهمیت دادن به عنوان هدف زندگی است. قرآن همه مطالب ارزشمند را در خود دارد و یک کتاب جامع و کامل است.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه قرآن کریم به انسان درس پیشرفت، سعادت و تعالی می‌دهد، یادآور شد: متاسفانه خیلی به قرآن کریم توجه نداریم و آن‌چنان که باید به این کتاب ارزشمند و محتواهای کامل بپردازیم، توجه نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یکی از اهداف دشمنان را حذف کردن قرآن کریم از زندگی مردم دانست و اضافه کرد: قرآن کریم همه موانع زندگی را برطرف می‌کند ولی دشمنان این مسئله را فهمیده و به دنبال حذف آن هستند.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: قرآن کریم در جامعه دارای برکات متعددی بوده است که نمود آن را در جوشش هنر در کشور و همچنین جهان اسلام شاهد هستیم.

وی افزود: امروز نمایشگاه‌های علوم قرآنی فراتر از عرضه کتاب قران است و در آن مفاهیم عالی استخراج شده از قران و همچنین تاثیر در هنر جامعه ارائه می‌شود.

استاندار یزد یادآور شد: امروز بسیاری از رشته‌ها متاثر از قرآن هستند و بالندگی خود را از قرآن می‌دانند.

طالبی تصریح کرد: در هنرهای تجسمی مفاهیم قرانی توانسته بخوبی در جامعه ما خود را نشان دهد و امیدواریم در استان یزد که استانی دارالعباده است و با انس با قران بتوان با همکاری، تعامل و راهنمایی ائمه جمعه و همچنین با سازو کارهای قانونی قدم‌های خوبی در جهت ترویج قران و مفاهیم عالی قرآنی در جامعه برداریم.

مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در ادامه این مراسم گفت: یکی از وظایف ذاتی و مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر نهادها حوزه فعالیت‌های قرآنی است که در بخش‌های مختلف این فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: سال گذشته مجموعه متعددی از فعالیت‌های قرآنی صورت گرفت که هماهنگی این فعالیت‌ها در قالب شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی و شورای فرهنگ عمومی استان شکل گرفت. از این فعالیت‌ها می‌توان به عنوان بهار فعالیت‌های قرآنی در استان یاد کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد یادآور شد: حضور بیش از 8 هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن کریم، جشنواره ملی نقاشی خط آیات، ترویج حفظ جز 30 در حوزه عمومی و دانش آموزی به عنوان یکی از هدفگذاری‌های ملی، جشنواره قرانی مدهامتان کانون‌های مساجد با حضور بیش از 1500 نفر، حمایت از چاپ و خرید کتاب‌های قرآنی از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
 
جوادیان‌زاده تصریح کرد: شکل کوچک شده از تمامی فعالیت‌های این اداره‌کل در زمینه‌های قرآنی امروز در نمایشگاه علوم قرآنی ارائه می‌شود که در سه بخش غرفه‌ها در بیش از 20 غرفه، فعالیت‌های اعتقادی، فرهنگی، هنری و آموزشی، نمایشگاه تخصصی کتب علوم قرآنی در بیش از 4 هزار عنوان کتاب با تخفیف تا 50 درصد ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: برنامه‌های جنبی این نمایشگاه را می‌توان از محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر کشوری و استانی و جامعه قرآن استان و محفل رمضان برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد عنوان کرد: امسال یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است که این برند برای ما تکلیفی در زمینه آثار مکتوب قرآنی ایجاد کرده است و در این زمینه افزایش نمایشگاه‌های تخصصی آثار مکتوب در حوزه‌های قرآن و عترت در سال 98 و حمایت از آثا فاخر جریان‌ساز و افق گشا و حمایت از آثار مکتوب قرآنیرا هدف گذاری کرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط