سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
ادامه مذاکرات در رایت سنتر نمایشگاه با ناشرانی از آلمان، ژاپن و روسیه

مذاکره با کشورهای ترکیه، آذربایجان، چین، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و عراق و... از برنامه‌هار رایت سنتر سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران در روزهای هفتم و هشتم بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تبادل حق رایت و مذاکرات ابتدایی در روزهای چهارم، پنجم و ششم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نسبت روزهای نخست که هیات ناشران چینی در نمایشگاه حضور داشتند، کاهش محسوسی داشته است اما کماکان ناشران و آژانس‌های ایرانی درصدد ادامه مذاکرات بر سر تبادل رایت‌‌اند.
 
روز چهارم نمایشگاه کتاب مقارن با هفتم اردیبهشت‌ماه، نخستین روز حضور ناشری بود که از صربستان به نمایشگاه کتاب تهران آمده است و سعی در مذاکره با ناشران ایرانی دارد. در این روز 12 مذاکره با کشور چین و چهار مذاکره برای آشنایی با کشور صربستان انجام شد.
 
مذاکرات با ناشران کشور چین درباره 18 عنوان کتاب به توافق رسید، و ناشران چینی یک عنوان کتاب را همراه خود به کشورشان بردند و قرار شد که ناشران ایرانی فایل پی.دی.اف باقی کتاب‌ها را برای ناشران چینی بفرستند.  
 
همچنین مذاکره‌ای با یک ناشر لبنانی انجام شد. گفتنی است مذاکرات انجام شده درباره نحوه همکاری و انتخاب مترجم، نویسنده و تصویرگر با این ناشران بود.
 
در روز یکشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه فقط در بخش رایت‌سنتر نمایشگاه کتاب، بیش از 15 مذاکره انجام شد. همچنین مذاکراتی با کشورهای ترکیه، آذربایجان، چین، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و عراق انجام شده است. این مذاکرات در حوزه کودک و نوجوان، ادبیات، علوم دانشگاهی، دین، ادبیات داستانی، ایران‌شناسی، گردشگری و ترویج زبان فارسی و معرفی تصویرگران و نویسندگان داخلی بود.
 
روز ششم نمایشگاه بین‌المللی کتاب، مقارن با نهم اردیبهشت‌ماه، 22 مذاکره در رایت‌سنتر با کشورهای ترکیه، آذربایجان و صربستان انجام شد و بیرون از رایت‌سنتر مذاکرات با کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه و یونان انجام شد. این مذاکرات در رابطه با معرفی نویسندگان و تصویرگران داخلی به این کشورها، ترویج و آموزش زبان فارسی تعامل در زمینه نحوه ترجمه کتاب‌ها به زبان‌های دیگر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها