پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کتاب‌های چینی برنده کریستین اندرسن به ایران می‌آید

تفاهم‌نامه همکاری بین انتشارات مدرسه و انتشارات دی‌لایت چین برای ترجمه و انتشار آثار نویسنده چینی برنده جایزه هانس کریستین اندرسن منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری بین انتشارات مدرسه با انتشارات دی‌لایت ناشر چینی، هم‌زمان با دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درغرفه جمهوری خلق چین برگزار شد.  

در این آئین شاه‌آبادی، مدیر نشر مدرسه ضمن ابراز خرسندی از همکاری مشترک انتشارات مدرسه با ناشران چینی بیان کرد: امروز به دنبال توافق انجام شده، قرار داد انتشار کتاب نویسنده صاحب‌نام چینی و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن امضا می‌شود. بسیار قابل توجه است که این کتاب از سوی علیر‌ضا گلدوزیان، تصویر‌گر برنده جایزه براتسیلاوا تصویر‌گری شده و منتشر خواهد شد.     
     
وی با اشاره به فعالیت انتشارات مدرسه افزود: انتشارات مدرسه با انتشار 2500 عنوان کتاب به‌عنوان یکی از پرکار‌ترین و فعال‌ترین ناشران برای گوره سنی کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود؛ بنابراین با انعقاد این تفاهم‌نامه دریچه قابل توجهی پیش‌روی مخاطبان کودک و نوجوان باز خواهد شد.

شاه‌آبادی افزود: به‌عنوان ناشر بزرگ ایرانی حرف‌‌های زیادی برای گفتن و کتاب‌های قابل‌توجهی برای عرضه به بازار نشر کتاب چین داریم.

رئیس انتشارات «هر روز» چین در ادامه این آیین درباره نویسنده «درخت سنا» گفت: این نویسنده با قلم جذاب و ابداعت خود هر روز مرز‌های ادبی چین را جابه‌جا می‌کند. وی نخستین نویسنده چینی است که جایزه هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرده است.

این فعل حوزه نشر چین افزود: کتاب خانه پوشالی این نویسنده بیش از 500 بار در 20 میلیون نسخه منتشر شده است. کتاب‌های وی در کشور‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی و در مجموع به 60 کشور دنیا ترجمه و منتشر شده است.

در پایان این آیین با حضور طرف‌های چینی و مدیر آژانس ادبی کیا و همچنین محمد رضا شاه‌آبادی مدیر انتشارات مدرسه تفاهم‌نامه همکاری برای  انتشار و ترجمه مجموعه شکوفه‌های بذر‌های چینی در حهان» که کتاب درخت سنا یکی از عنوان‌های آن است، منعقد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها