پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
نصب نشدن فهرست ناشران و سردرگمی بازدیدکنندگان

جمعیت قابل توجهی از ساعات نخستین دومین روز نمایشگاه، به مصلا آمده‌اند اما نصب نشدن فهرست ناشران در ردیف‌های مختلف، بازدیدکنندگان را با مشکل روبرو کرده است.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نمایشگاه کتاب سی‌ودوم هم مانند سنوات قبل در شرایطی آغاز به کار کرد که هنوز بخشی از عملیات‌ آماده‌سازی در قسمت‌های مختلف نهایی نشده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب نشدن نام ناشران بر کتیبه بالای غرفه‌ها و نرسیدن سیستم‌های کامپیوتری بخش اطلاع رسانی اشاره کرد. اما با آغاز روز دوم هنوز فهرست نام ناشران در ابتدا و میانه مسیر راهروها در شبستان، نصب نشده است.

مطابق با پیشبینی‌های انجام شده، ازدیاد جمعیت بازدیدکنندگان در روزهای دوم و سوم به دلیل واقع شدن این دو روز در پایان هفته، جمعیت قابل توجهی از ساعات نخستین دومین روز نمایشگاه، به مصلا آمده‌اند؛ تا جایی که این مساله تردد در راهروهای شبستان را دشوار کرده‌ است. مضاف بر آنکه پیشبینی می‌شد این روند تا ساعات پایانی روز، افزایش پیدا کند که تمدید یک ساعته فعالیت نمایشگاه نیز گواهی بر این مدعاست.

در چنین شرایطی، شرایط در پربازدیدکننده‌ترین بخش نمایشگاه که همانا شبستان مصلا و بخش ناشران عمومی است، عمدتا با بازدیدهای بی‌هدف و بدون آگاهی قبلی از محل استقرار غرفه‌ها انجام می‌شود در زیرا فهرست ناشران در هر ردیف، نصب نشده و بازدیدکنندگان مجبورند تمام راهروها را به‌دنبال غرفه مورد نظر خود جست‌جو کنند.

تراکم جمعیت در نمایشگاه کتاب تهران، البته اتفاق خوبی به‌شمار می‌آید اما هدایت و اطلاع‌رسانی به بازدیدکنندگان است که می‌تواند آن‌ها را به خرید‌های هدفمند سوق دهد.

اما نکته قابل توجه این است که اطلاع‌رسانی و تبلیغات برخی از ناشران که از قبل نمایشگاه آغاز شده، کمک کرده که بازدیدکنندگان و مخاطبان این غرفه‌ها، به راحتی غرفه مورد نظر خود را پیدا کنند. در این میان، شبکه‌های اجتماعی و در راس آن‌ها اینستاگرام، کارکرد قابل توجهی داشته است. 

همچنین اطلاع‌رسانی از عرضه تازه‌های نشر از سوی ناشران و برگزاری جشن رونمایی و امضا در غرفه‌ها، بازار برخی از آنان را داغ کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها