پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
برنامه‌ریزی دقیق ناشران آموزشی در فضای نمایشگاه

نگاهی به فعالیت بخش ناشران آموزشی، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مدون و دقیق دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه دارد، به طوری که برای مخاطبان خود در مدارس از دانش‌آموز تا معلم برای خریداری کتاب برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بخش آموزشی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال با حضور 120 ناشر دانشگاهی و 120 غرفه و فضایی به وسعت 3300 مترمربع برگزار می‌‌شود، این بخش امسال در جانمایی‌ها در رواق غربی مستقر شد.
 
ناشران آموزشی را می‌توان یکی از منظم‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب تهران دانست. در این بخش از نخستین روز نمایشگاه کتاب، چیدمان غرفه‌‌ها انجام شده بود و ناشران کتاب‌های خود را بر روی پیشخوان غرفه قرار داده بودند.
 
می‌توان ادعا  کرد که بخش آموزشی یکی از بخش‌های آماده نمایشگاه کتاب تهران به شمار می‌آیند که ناشران آن برای حضور در این نمایشگاه و مخاطبانشان برنامه‌ریزی داشته‌اند. انواع کتاب‌های آموزشی برای مقاطع تحصیلی مختلف، نرم‌افزارهای آموزشی مختلفی را می‌توان در این بخش مشاهده کرد که در انتظار دانش‌آموزان هستند.
 
حضور دسته‌جمعی دانش‌آموزان مدارس مختلف که بن‌کارت‌های تخفیفی ناشران از قبل در مدارس آن‌ها توزیع شده است، از نقاط جالب توجه بخش آموزشی است؛ به‌طوری که گروه-گروه دانش‌آموز به همراه مدیران مدارس به سالن‌ها می‌آیند تا کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند. البته در میان آن‌ها معلم‌هایی هم دیده می‌شوند که برای دروس خود به دنبال کتاب‌های کمک‌درسی مفید و کاربردی هستند.


 
لزوم برخورداری از سالن نمایشگاهی
در این زمینه سیداکبر رئیس‌نیا؛ مدیر بخش ناشران آموزشی درباره فعالیت‌های دو روز اخیر این بخش، می‌گوید: امسال دومین سالی است که ناشران آموزشی در فضای مسقف جانمایی می‌شوند. تا پیش از این هم در مجموعه شهر آفتاب و هم در مصلا ما زیر چادر و در سازه‌های موقت حضور داشتیم.
 
وی ادامه می‌دهد: البته من معتقدم فضای سالن‌های مصلا به دلیل اینکه نمایشگاهی نیست، مشکلات زیادی به همراه دارد. ستون‌ها و دیوارهای قطور موجب شد که به سختی بتوانیم ناشران را جانمایی کنیم.
 
رئیس‌نیا با بیان اینکه در طراحی سالن‌ها تلاش کردیم راهرو برای بخش‌ها قرار دهیم، می‌گوید:‌ بخش آموزشی به دلیل غرفه‌سازی‌ ناشران فضای چشم‌نوازی دارد و سرما در این دوره از برگزاری نمایشگاه،‌ شرایط کار را برای ناشران و مراجعه‌کنندگان کمی سخت کرده است.
 
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن؛ توانستن است» تا 14 اردیبهشت 98 هر روز از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام  خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها