جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
چراغ کتاب‌فروشی‌ «اسم» روشن شد

جشن افتتاح دومین کتاب‌فروشی اسم با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب برگزار شد. این کتابفروشی با بیش از 10 هزار عنوان کتاب میزبان کتاب‌دوستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) تهران در سال نو صاحب یک کتاب‌فروشی جدید شد. جشن افتتاح کتاب‌فروشی نشر اسم، با شعار «سال نو اسم نو» عصر پنج‌شنبه، 22دومین روز از سال نو با حضور جمعی از نویسندگان، ناشران و همچنین مسئولان حوزه کتاب برگزار شد. در آئین افتتاح این کتاب‌فروشی چهره‌های نام آشنای حوزه کتاب و نشر از‌جمله نیکنام‌حسینی‌پور، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب،‌ حجت‌الاسلام محمد‌رضا زائری از اعضای هیات مدیره این موسسه و نادر قدیانی، فرهاد تيمورزاده، نفيسه مرشد زاده، مهدی بوشهریان حضور داشتند.

از اصحاب قلم نیز محمد حنیف، مجید قیصری،‌ دانیال حقیقی، میر‌شمس‌الدین فلاح هاشمی، حسام الدین مطهری، آراز بارسقیان، غلامحسین دولت‌آبادی، محمدرضا شكاري، علي عرب ‌زاده و مسعود امیر‌خانی و بسیاری دیگر از نویسندگان و مترجمان برای جشن افتتاح دومین کتاب‌فروشی نشر اسم، آمده‌ بودند.


با برنامه‌ریزی‌ مسئولان نشر اسم، نخستین ساعات آئین افتتاح به رسم دید و یازدید عید تدارک دیده شده بود؛ اهل قلم هم دیدار تازه کردند و به گپ‌و‌گفت نشستند.

سعید مکرمی، مدیر مسئول انتشارات اسم به‌عنوان میزبان ضمن تشکر از حضور مدعوین گفت: دومین کتاب‌فروشی نشر اسم بعد از هفت سال تجربه در این حوزه امروز افتتاح می‌شود. وی همچنین گریزی  به اوضاع نا‌مطلوب اقتصادی زد و ادامه داد: با رکود و مشکلات اقتصادی نخستین کالایی که از سبد خانوار‌ها حذف می‌شود کتاب است.

مکرمی از وجود مشکلات مختلف در جریان ساخت و تجهیز یک کتاب‌فروشی جدید گفت و تاکید کرد: افتتاح دومین کتاب‌فروشی نشر اسم نتیجه همکاری بیش از 30 نفر از نیرو‌های این مجموعه است که از چند ماه قبل به فعالیت مشغولند. و معتقدم سرپا ماندن کتاب‌فروشی قائم به فرد نیست.  

این فعال حوزه نشر همچنین ابراز امید‌واری کرد: دورهمی‌ نویسندگان، سال جاری در کتاب‌فروشی نشر اسم به رویداد ثابت تبدیل شود و شاهد اتفاقات قابل‌توجهی طی این سال باشیم.

هدیه ویژه در آئین افتتاح کتاب‌فروشی نشر اسم در نخستین روز فعالیت رسمی خود به بازدید‌کنندگان، تخفیف 10 درصدی همه اجناس کتاب‌فروشی بود.عواید فروش این روز برای کمک به مردم سیل‌زده ارسال می‌شود.


کتاب‌فروشی نشر اسم، مانند دیگر کتاب‌فروشی‌هایی که به معیار‌های فروشگاه‌های مدرن توجه دارند، علاوه‌بر کتاب، اقلام فرهنگی نیز عرضه می‌کند. کتاب‌صوتی، لوح فشرده موسیقی، میز مطالعه و پیش‌بینی امکان جستجوی کتاب از‌جمله این امکانات است.

مکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار(ایبنا) به عرضه و طراحی بخش بازی ویژه کودک و نوجوان در کتاب‌فروشی اسم اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم، مجموعه فعالیت‌های ترنجستان را در دومین کتاب‌فروشی نشر اسم، داشته باشیم.

کتاب‌فروش مسلط به کتاب ضامن موفقیت کتاب‌فروشی است
مهدی بوشهریان در گفت‌وگو با ایبنا، ضامن موفقیت کتاب‌فروشی‌ها را وجود فروشنده آگاه به کتاب، نویسنده، ناشر و توانا در معرفی کتاب و همچنین موقیعت جغرافیایی مناسب و به‌اصطلاح پاخور مشتری می‌داند.
این ناشر معتقد است: عرضه اقلام فرهنگی که دارای پیوست فرهنگی با کتاب باشد، در بسیاری از کتاب‌فروشی‌‌های کشور‌های پیشرفته امر طبیعی است که در کتاب‌فروشی‌های مدرن ایران از‌جمله کتاب‌فروشی اسم نیز وجود دارد.

میر‌شمس‌الدین فلاح هاشمی، مدیر روابط عمومی انتشارات امیرکبیر در گفت‌وگو باخبرنگار (ایبنا) با اشاره به مشکلات اقتصادی متعدد فعالان حوزه نشر کتاب، افتتاح کتاب‌فروشی نشر اسم در روز‌های آغازین سال نو را دارای یک پیام مهم ارزیابی کرد و گفت: آغاز به کار این کتاب‌فروشی به این معناست که اگر فعالان حوزه نشر به دو حوزه نشر و همچنین کتاب‌فروشی مسلط و رویکرد حرفه‌ای داشته باشند، برای ادامه کار حتی در شرایط نامطلوب اقتصادی توانمند خواهند بود.

وی زیبایی بصری از‌جمله چیدمان کتاب و فاصله گرفتن از نوع چیدمان کتاب‌فروشی‌های سنتی که غالبا از عطف چیده می‌شوند، را از ویژگی‌های کتاب‌فروشی اسم می‌داند که در جذب مخاطب موثر خواهد بود. عرضه اقلام غیر‌کتابی مانند مجسمه در کتاب‌فروشی از نظر این کارشناس نشر به جریان فروش کتاب لطمه نمی‌زند بلکه معتقد است، موجب افزایش مخاطب خواهد شد.  

فلاح هاشمی، بر ظرفیت تبدیل شدن کتاب‌فروشی اسم به یک پاتوق فرهنگی تاکید دارد و معتقد است، فضای آرام منطقه و پیاده‌رو‌های پهن و دور از شلوغی منطقه برای این کتاب‌فروشی موقعیت مناسبی را ایجاد خواهد کرد.        

آتش مطالعه را در دل‌ها روشن کنیم
محمد حنیف نیز در حاشبه افتتاح دومین کتاب‌فروشی نشر اسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌(ایبنا) از اهمیت ایجاد آتش و میل خواندن و مطالعه در دل کودکان و نوجوانان گفت و بر نقش رسانه‌ها برای تقویت جایگاه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد. وی گفت: سال‌هاست که جریان انتقال اندیشه به گونه‌ای نبوده که شاهد ایجاد آتش اشتیاق در وجود جوانان باشیم.

چراغ کتاب‌فروشی روشن شد


کتاب‌فروشی نشر اسم، با برگزاری برنامه نمادین روشن کردن شمع توسط جمعی از فعالان حوزه نشر از‌جمله نیکنام‌حسینی‌پور، محمد‌رضا زائری و حسن محمودی فعالیت خود را رسما آغاز کرد. 

مدعوین افتتاح دومین کتاب‌فروشی نشر اسم با دست پُر از این کتاب‌فروشی بیرون آمدند. کتاب انتشارات اسم،‌ با عنوان «رگ و ریشه» اثر جان فانته و با ترجمه محمد‌رضا شکاری و جدید‌ترین کار انتشارات اسم، هدیه «اسم» به مهمانان بود.

دومین کتاب‌فروشی نشر اسم با مساحت 100 مترمربع  و با بیش از 10 هزار عنوان کتاب در خیابان ولیعصر‌(عج)، نرسیده به میدان ونک، روبه‌روی ایستگاه پل همت، نبش ساختمان خانه مهر امام رضا‌(ع) واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها