دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
نمایشگاه کتاب کودک بولونیا ۵۶ ساله شد

پنجاه و ششمین دوره نمایشگاه کتاب کودک بولونیا با حضور بیش از ۸۰ کشور در شهر بولونیا کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه کتاب کودک بولونیا دقایقی پیش با حضور جان پیررو کالسولاری، رئیس نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، فیلیکس بومن، سرکنسول سوییس در میلان، مارلینا بیلاتی، معاون نمایشگاه کتاب بولونیا، فیلیپ بیشوف، رئیس بنیاد فرهنگی سوییس، دانی لندولف، رئیس انجمن ناشران ایتالیا، ویرحینیو مرولا، شهردار بولونیا، لوچیا اورگونزولی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ ایتالیا افتتاح شد.

جان پیررو کالیولاری در این مراسم گفت: ورود فعالان نشر به کشور ما فرصتی را برای شهرمان پیش آورده و درهای جهان را به روی ما گشوده است و این مساله موفقیت بزرگی برای ما محسوب می‌شود.


وی در ادامه به راه‌اندازی بخش ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه بولونیا اشاره کرد و گفت: این کار نشان می‌دهد که کتاب کودک برای ما اهمیت زیادی دارد. 
رئیس نمایشگاه کتاب کودک بولونیا در ادامه به برنامه‌های این دوره نمایشگاه اشاره کرد و از پربار بودن آن‌ها و دیدارهای مهمی که در آن صورت می‌گیرد ابراز خوشحالی کرد و در پایان از سرکنسول سوییس در میلان برای حضور کشور سوییس به عنوان مهمان ویژه این دوره تشکر کرد.
 
مارلینا بیلاتی، معاون نمایشگاه کتاب کودک بولونیا، نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور ناشران مختلف از بیش از ۸۰ کشور دنیا در پنجاه و ششمین دوره نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه بزرگ‌تربن و مهم‌ترین نمایشگاه کتاب کودک در سطح جهان است و کتاب‌های کودک در بخش‌های مختلف فرهنگی، تصویری، علمی و ... در آن عرضه می‌شود. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه مهدی است برای همه کودکان جهان، افزود: با توجه به اینکه این نمایشگاه از ابتدا در شهر بولونیا برگزار شده است فرصت ارزشمندی است برای کودکان و نوجوانان شهر بولونیا که امکان استفاده بیشتری از کتاب‌های این نمایشگاه را نسبت به دیگران دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها