پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
تعطیلات آخر هفته چه کتابی بخوانیم؟

کودکان می‌توانند در تعطیلات آخر هفته چهار کتاب تالیفی از انتشار علمی و فرهنگی بخوانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تعطیلات اخر هفته بهترین فرصت برای کودکان و نوجوان و حتی بزرگترهاست تا ساعاتی را به مطالعه و خواندن کتاب اختصاص دهند. «اما» نوشته زهرا ابراهیمی خبیر، «نفری یک قاچ کیک تولید» نوشته زهرا شاهی، «آدم آهنی دست‌بیلچه‌ای» نوشته زهرا ابراهیمی خبیر،  و «یک دو سه چپلیک» نوشته سمیرا قیومی از کتاب‌هایی است که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای مطالعه آخر هفته کودکان باشد.
 
«نفری یک قاچ کیک تولد» نوشته زهرا شاهی
زهرا شاهی نگاهی دیگر دارد به کودکان گلفروش. کودک گلفروشی برخی وقت‌ها یادش می‌رود گل‌هایش را بفروشد. درست زمانی این اتفاق برای او می‌افتد که بچه‌های هم سن و سال خود را در اوضاع خیلی بهتری از خودش تماشا می‌کند. پسرک آروزهای زیادی دارد و یکی از آن‌ها گرفتن جشن تولد است. روزی جعبه کیکی پیدا می‌کند و با خوشحالی تصمیم می‌گیرد برای خودش تولد بگیرد و سایر دوستانش را که آن‌ها هم از کودکان کار هستند نیز دعوت می‌کند. همه چیز بر وفق مرادش است تا اینکه ناگهان اتفاقی دیگر برایش می‌افتد. کودک گلفروش باز هم همان دوره‌گرد سرچهارراه است که باید گلفروشی کند و در حسرت آروزهای برآورده نشده‌اش باشد. زهرا شاهی در کارنامه کاری خود آثار موفقی هم برای مخاطبان کم سن و سال دارد و هم برای آن‌ها که بزرگسال هستند.
 
انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «نفری یک قاچ کیک تولد» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 750 هزار ریال منتشر کرده است.
 
«اما» نوشته زهرا ابراهیمی خبیر
زهرا ابراهیمی خبیر در کتاب «اما» داستان مهربانی و همدلی را بیان می‌کند و به صورت غیرمستقیم از فواید دوستی و محبت به کودکان می‌گوید. داستان این کتاب مربوط به خرگوشی است که صاحب 7 بچه خرگوش کوچک می‌شود ولی چون خانه‌اش کوچک و نقلی است به دنبال خانه بزرگتری برای خانواده‌اش می‌گردد اما موفق به یافتن خانه مناسبی نمی‌شود تا اینکه اتفاقی رخ می‌دهد.
 
انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «اما» را با تصویرگری سارا خرامان و شمارگان هزار نسخه  به قیمت 750 هزار ریال منتشر کرده است.
 
«آدم آهنی دست‌بیلچه‌ای» نوشته زهرا ابراهیمی خبیر
زهرا ابراهیمی خبیر در کتاب «آدم آهنی دست‌بیلچه‌ای» باز هم داستان مهربانی و همدلی را بیان می‌کند و به صورت غیرمستقیم از فواید دوستی و محبت به کودکان می‌گوید. او این‌بار مشکل دیگری از خانواده خرگوش ها را به تصویر می کشد که با کمک موش عینکی حل می‌شود. خرگوش خانم این‌بار از خشک شدن مزرعه سبزیجات ناراحت است.
 
تصویرگری این کتاب را سارا خرامان انجام داده و تصاویر به گونه‌ای است که سبب افزایش ارتباط مخاطب با متن می‌شود.
 
انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «آدم آهنی دست‌بیلچه‌ای» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 750 هزار ریال منتشر کرده است.
 
«یک دو سه چپلیک» نوشته سمیرا قیومی
در این داستان به دغدغه‌ای اشاره می‌شود که همه ما داشته‌ایم و آن هم این است که در کودکی چه شکلی بوده‌ایم؟ این موضوع در قالب داستانی بیان می‌شود که شخصیت‌ اصلی آن یک بچه ‌قورباغه به نام قوربالو است. قوربالو خیلی علاقه دارد که تصویری از کودکی‌اش ببیند و برای این کار شروع به جست‌وجو می‌کند.
 
نکته قابل توجه دیگر در این کتاب تصویرگری آن است که از سوی مریم یکتافر انجام شده است و کمک زیادی به مخاطبان در درک بهتر داستان کرده است.
 
انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «یک دو سه چپلیک» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 650 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها