پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
نام 18 استاد فقید دانشگاه فردوسی روی معابر مشهد نقش بست

پس از نامگذاری یکی از بلوارهای مشهد به نام «مهدی اخوان ثالث»، شورای اسلامی این شهر 18 معبر دیگر را هم به نام مفاخر علمی و معاصر دانشگاه فردوسی نامگذاری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، شورای اسلامی شهر مشهد از چند ماه قبل به این طرف، موضوع نامگذاری معابر مشهد را به نام مفاخر و چهره‌های سرشناس که در این خطه مقبولیت عام دارند، در راستای حفظ هویت مشهدالرضا در دستور کار قرار داده است.

پس از نامگذاری یکی از بلوارهای مشهد به نام «مهدی اخوان ثالث»، شورای اسلامی شهر مشهد 20 معبر دیگر را به نام مفاخر علمی و معاصر دانشگاه فردوسی مشهد نامگذاری کرد.

از نامگذاری به نام مفاخر استقبال می‌کنیم
شهناز رمارم عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در همین رابطه به خبرنگار ایبنا گفت: در راستای پاسداشت مفاخر مشهد در عرصه‌های مختلف، دیماه سال گذشته نامه‌ای از سوی شهرداری مشهد به 7 ارگان فرستاده شد تا افراد شاخص خود را برای نامگذاری معابر معرفی کنند.

وی افزود: از میان دستگاه‌هایی که از آنها خواسته شده بود تا اسامی مخافر خود را معرفی کنند، تنها دانشگاه فردوسی به این درخواست پاسخ گفت و 20 نفر را معرفی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پس از وصول این اسامی، شهرداری مشهد در قالب لایحه‌ا، نام این افراد را به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد فرستاد و پس از بررسی در کمیسیون هم، این نامه به صحن علنی شورا فرستاده شد.

رمارم افزود: با موافقت اعضای شورای شهر 20 معبر به نام این افراد در مشهد نامگذاری شد. تلاش شده است معابری برای این نامگذاری انتخاب شود که در نزدیکی محل سکونت این افراد و یا در مکان‌های مرتبط از جمله خیابان‌های نزدیک با دانشگاه باشد.

وی تاکید کرد: آمادگی برای نامگذاری معابر مشهد به نام دیگر مفاخر این شهر در حوزه‌های مختلف وجود دارد و سازمان‌های مربوطه می‌توانند تقاضای خود در این رابطه را به شورای شهر ارائه کنند.

اسامی اساتید بر تابلوهایی در کوچه‌های شهر
سلمان ساکت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد نیز به خبرنگار ایبنا گفت: اسامی 18 نفر از مفاخر دانشگاه فردوسی که همگی دار فانی را وداع گفته‌اند، پس از بررسی سوابق علمی و خدمات اجتماعی، برای نامگذاری به کمیته مفاخر دانشگاه فردوسی معرفی شد.

وی افزود: اسامی این افراد پس از تایید نهایی در این کمیته به شهرداری مشهد و شورای شهر معرفی شد و خوشبختانه در جلسه علنی شورا نیز مصوب شد.

رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی تاکید کرد: قرار است در مراحل بعدی افراد دیگری نیز که خدمات ماندگاری برای مشهد داشته اند، برای نامگذاری معابر به شورای شهر مشهد معرفی شوند.

رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: پس از طی مراحل اداری و اجرایی قرار است کوچه‌های خیابان باهنر به نام استادان دکتر سامی‌راد، دکتر اسماعیل بیگی، دکتر فیاض، دکتر سعادت، دکتر رامیار، دکتر رجایی بخارایی، دکتر حدیدی، استاد مدیرشانه چی، دکتر حائری، پروفسور فاطمی و دکتر شهابی و کوچه محل سکونت استادان دکتر عدالتی شعرباف، دکتر علوی مقدم، دکتر آزاد، دکتر سرافراز یزدی، دکتر درویش، دکتر ارقامی و دکتر شکورزاده به نام ایشان نامگذاری شد.

وی تاکید می‌کند: نامگذاری خیابان منزل استاد قهرمان به نام ایشان و همچنین نامگذاری ایستگاه پارک ملت به نام ایستگاه دانشگاه فردوسی از دیگر پیشنهادهای مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه در راستای بزرگداشت مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه و همچنین هویت‌بخشی به شهروندان بوده است که پیش از این در شورای شهر مشهد مصوب شده، ولی متاسفانه مصوبه‌ی تغییر نام ایستگاه پارک ملت به ایستگاه دانشگاه فردوسی هنوز عملی نشده است که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله اجرا درآید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها