چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
اهالی قلم در روز کتابگردی کجا هستند؟

در آخرین روز هفته کتاب و در روز کتابگردی اهالی قلم از پژوهشگران، نویسندگان، شاعران و مترجمان با حضور در کتابفروشی‌ها از نزدیک با مخاطبانشان دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ آخرین روز از هفته کتاب به روز کتابگردی اختصاص داده شده است و هر سال برنامه‌های متنوعی در حوزه کتاب در جای جای ایران برگزار می‌شود. روز کتابگردی به‌خصوص در دو، سه سال اخیر به صورت پرشورتر و با شرکت بسیاری از نویسندگان و مترجمان و شاعران رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است. در راستای تشویق مخاطبان به خرید و انس با کتاب بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها در روز کتاب‌گردی میزبان مولفان، مترجمان، نویسندگانی هستند که کتابی از آن‌ها منتشر کرده‌اند؛ به همین دلیل در این گزارش نگاهی داشتیم به مولفان و مترجمانی که در کتاب‌فروشی‌ها حضور خواهند داشت.

در برنامه امسال کتابگردی که روز پنجشنبه یکم آذر ماه برگزار می‌شود قرار است جهانگیر هدایت، شیوا مقانلو، میترا الیاتی، پویان آزاده، محمدرضا شکاری، فرامرز الهی، سعیده شفیعی، سینا کمال‌آبادی، ‌مینو مشیری، معین فرخی،‌ کامران محمدی، نسیم مرعشی، پیمان هوشمندزاده، مهدی یزدانی‌خرم، مرتضی برزگر، فرشته نوبخت، محمد حسن شهسواری، هوده وکیلی، مریم کهنسال، کاوه فولادی‌نسب، فرزانه قوامی، مریم حسینیان، علی منصوری، ضحا کاظمی، علیرضا لبش، مصطفی مستور و اسدالله امرایی از ساعت 15 بعداز ظهر در نشر چشمه شعبه کریمخان حضور پیدا می‌کنند.

همچنین قرار است لیلی گلستان، بابک احمدی، عباس مخبر، کامیار عابدی، علی عبداللهی،‌ حافظ موسوی، امیرحسین خورشیدفر، مهدی ربی، مصطفی مستور، فرزانه طاهری، علی صلح‌جو و جعفر مدرس‌صادقی در نشر مرکز حضور داشته باشند.

در این برنامه نشست «آیا فعالیت سلبریتی‌ها در حوزه کتاب ایرادی دارد؟» از ساعت 12 تا 13 با حضور لیلی گلستان، بابک احمدی و عباس مخبر و برنامه «دوران اوج شعر در چهار دهه اخیر کدام دهه است؟» از 15 تا 16 با حضور کامیار عابدی، علی عبداللهی و حافظ موسوی برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است از ساعت 17 تا 18 برنامه «معضل ادبیات داستانی ایران چیست؟» با حضور امیرحسین خورشیدفر، مهدی ربی و مصطفی مستور و برنامه «ویرایش در نظر و علم»، با حضور فرزانه طاهری، علی صلح‌جو و جعفر مدرس صادقی از ساعت 19 تا 20 برگزار خواهد شد.

مهمانان کتابفروشی چشمه کورش نیز عبارت‌اند از: عادل فردوسی‌پور، نسرینا رضایی،‌ علیرضا حسنی، مهدی کیا، کاظم واعظ‌‌زاده، آزاد بهادری، حسن محمودی، محسن مرادی، مصطفی انصافی، محمدهاشم اکبریانی و غلامرضا طریقی.

در روز کتابگردی نشر نیماژ پذیرای حسن محمودی، شهره احدیت، امل نبهانی، اصغر نوری، اندرانیک خچومیان، روزبه معین، احسان عبدی‌پور، امید صباغ‌نو، پارس باقری، اختر اعتمادی، مهدی عزتی، کیوان صادقی، شیوا مقانلو، رسول یونان و رامتین شهبازی است.

کتابفروشی چشمه رایزن نیز در روز کتابگردی از جهانگیر هدایت، مهدی یزدانی‌خرم،‌ مریم حسینیان، مهران افشاری، ‌مهدی نوید، طهورا آیتی، محمد حسین واقف و امیر مهدی حقیقت دعوت به عمل آورده است.

در آخرین روز هفته کتاب، یکم آذر ماه کتابفروشی ققنوس محمد مهدی اردبیلی، الهام فلاح، محمدرضا صفدری، عالیه عطایی، زهرا شاهی، ساناز زمانی، اسدالله امرایی، محمدعلی سجادی، فریده خرمی، ‌احمد درخشان،‌ علیرضا لبش، فرشته احمدی، فرزانه مهری، جواد ماه‌زاده، گیتی صفرزاده،‌ شاهرخ گیوا، محمداسماعیل حاجی‌علیان و فرید حسینیان را ‌به عنوان میهمان دعوت کرده است.

گفتنی است انجمن صنفی داستان‌نویسان تهران با همکاری مکتب تهران یکم آذرماه از ساعت 3 تا 5 با حضور جمعی از نویسندگان انجمن صنفی داستان‌نویسان تهران در بوفه کتاب مکتب تهران مراسم کتابگردی را برگزار می‌کند.

کتابفروشی درخت بخشنده چهارشنبه 30 آبان ماه از ساعت 6 تا 8 شب پذیرای کتایون منفرد، یاسمن خلیلی‌فرد، بهاءالدین مرشدی و رامبد خانلری خواهد بود.

رویا دستغیب، کیوان ارزاقی، مجید قیصری، مهدی غبرایی، اسدالله امرایی و محمد جوادی نیز امروز 30 آبان ماه از ساعت 17:30 به مناسبت روز کتابگردی مهمان کتابفروشی افق هستند.

همچنین کتابسرای تندیس نیز میزبان مریم سمیع‌زاد‌گان و هادی خورشاهیان خواهد بود.

البته این اسامی نویسندگان، مترجمان و شاعرانی است که برای حضور اعلام آمادگی کردند و بی‌شک چهره‌های بیشتری فردا در کتابفروشی‌ها حاضر خواهند شد.

همان‌طور که در این گزارش آورده‌ شده بر اساس اطلاعات ما تنها کتابفروشی که به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده برنامه‌های خود را همراه با زمان حضور نویسنده‌ها اعلام کرده است، کتابفروشی نشر مرکز است. که این کار سبب می‌شود مخاطب نیز با آگاهی از زمان حضور مولف مورد علاقه خود برای حضور در کتابگردی برنامه‌ریزی کند.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
    این مسخره بازی های تکراری چیه؟ به جای این کارا بشینن کتاباشونو بنویسن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها