چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
کودکان کار به کتابگردی می‌روند

برنامه‌های مختلفی در روز کتابگردی برای بچه‌ها در کتابفروشی‌ها برگزار می‌شود ازجمله دیدار کودکان کار با نویسندگان کودک و نوجوان در کتابفروشی قدیانی و حضور نویسندگان و مترجمان کودک در شهر کتاب ونک.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همانطور که آغاز عید نوروز همه را به یاد دیدوبازدید و سرکشی از اقوام و دوستانی می‌اندازد که مدت‌ها از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اند، آخرین روز هفته کتاب هم ما را به یاد کتابگردی می‌اندازد. دیدار با دوست و یاری مهربان و بی‌ریا که اغلب ما به دلیل مشغله زیاد آن را فراموش کرده‌ایم. روز کتابگردی فرصت مناسبی است تا با حضور در کتابفروشی‌ها با این یار فراموش شده دیداری تازه کنیم. در این روز معمولا نویسندگان، مترجمان، ناشران و دست‌اندرکاران کتاب کودک در این روز به همراه مردم به کتابفروشی‌ها می‌روند تا هم کتاب بخرند و هم با یکدیگر دیدار کنند. براین اساس برنامه تعدادی از کتابفروشی‌هایی را که در حوزه کودک و نوجوان فعال‌اند، جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

کودکان کار به کتابگردی می‌روند
انتشارات قدیانی به مناسبت روز کتابگردی میزبان تعدادی از کودکان کار در کتابفروشی قدیانی خواهد بود. در این مراسم تعدادی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان ازجمله حسین فتاحی، مژگان شیخی، فرزانه کریمی، شیما فتاحی و مازیار موسوی حضور دارند و با این کودکان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.
 
همچنین در این برنامه، کتاب‌هایی با امضای نویسندگان به کودکان کار اهدا می‌شود.
 
برنامه دیدار با نویسندگان کودک و نوجوان، ساعت 10 تا 12 پنجشنبه (1 آذر 1397) در کتابفروشی قدیانی واقع در خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، کوچه شهدای ژاندارمری پلاک 90 برگزار می‌شود.
 
کتابگردی در شهرکتاب ونک
شهرکتاب ونک نیز از ساعت 9 تا 11 صبح میزبان تعدادی از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان ازجمله شهرام اقبال‌زاده، مهدی ضرغامیان، مهناز عسگری و ... خواهد بود که ضمن دیدار و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان با آن‌ها به گفت‌وگو می‌پردازند.
 
همچنین در این برنامه نشستی با موضوع «مبانی استفاده از فرهنگ‌های زبان فارسی در آموزش ابتدایی» با حضور نویسندگان ادبیات کودک و مربیان و معلمان مدارس پنجشنبه (1 آذر 1397) در شهر کتاب ونک واقع در خیابان ملاصدرا، خیابان پردیس، نبش کار و تجارت برگزار می‌شود.
 
 
دیدار نویسندگان و کودکان در شهرکتاب ونک


پیدایش میزبان احمد مسجدجامعی می‌شود
انتشارات پيدايش به مناسبت هفته كتاب كه از 24 آبان‌ماه تا اول آذرماه ادامه دارد، برنامه‌های ويژه‌ای در خانه كتاب پيدايش برگزار مي‌كند كه همگی به گروه سنی كودك و نوجوان اختصاص دارد. دو روز اول هفته‌ كتاب در خانه كتاب پيدايش به كارگاه‌هايی برای ساخت كتاب تصويری اختصاص داشت و با حضور تصويرسازان برجسته‌ای چون آرين خانی و عاطفه ملكی‌جو برگزار شد. پس از آن نيز، از روزهای يكشنبه تا چهارشنبه، كارگاه‌های داستان‌نويسی با حضور برجسته‌ترين نويسندگان كودك و نوجوان برگزار شد. ساعت 7 صبح پنجشنبه (1 آذر) نیز میزبان احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران است که از خانه کتاب پیدایش واقع در خیابان پاسداران بازدید خواهد کرد.
 
دیدار با نویسندگان کودک در شهرستان‌ها
انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نیز ازجمله نهادهایی است که برنامه‌های خود را محدود به روز کتابگردی نکرده و 40 نویسنده کودک و نوجوان از 24 آبان‌ماه یعنی شروع هفته کتاب تا 10 آذر در 40 شهر کشور میهمان کودکان و نوجوانان هستند.
 
براین اساس افسانه شعبان‌نژاد در اصفهان، داوود امیریان در بوشهر، محسن هجری در شهرستان کوهدشت، ریحانه جعفری در گرگان، معصومه انصاری در رامهرمز و خوزستان، یاسمن درستی در یاسوج، مریم اسلامی در نیشابور و سبزه‌وار، جعفر توزنده‌جانی در نیشابور، عبدالرحمان اونق در گرگان، زهرا موسوی‌زاده و پروین پناهی در کلاله، محمدرضا یوسفی در بندرعباس، احمد اکبرپور در روستای هرموج جهرم، مجید راستی در شیراز، مینا حدادیان در کردستان، علی‌اصغر سیدآبادی و کاظم اخوان در نسیم شهر، مصطفی رحماندوست و فریدون عموزاده خلیلی در کاشان، مصطفی خرامان در شهرستان یزد و عزت‌الله الوندی در چابهار با مخاطبانشان دیدار کردند.

 

حضور اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک در کتابفروشی‌ها
انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک نیز در فراخوانی اعلام کرده است اعضای انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک در روز کتابگردی همراه نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران کتاب کودک و نوجوان و همگام با مردم در پنجمین دوره کتابگردی شرکت می‌کنند و از فروشگاه‌های سراسری کتاب سراسر کشور و فروشگاه باغ کتاب تهران بازدید می‌کنند.
 
براساس این گزارش شهرکتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی بعد از خیابان مطهری نبش کوچه کلاته، خانه کتاب شفق واقع در شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان شفق، نبش کوچه آفتاب، خانه کتاب جنت‌آباد واقع در جنت‌آباد شمالی، خیابان انصارالمهدی، نبش خیابان ایرانشهر، شهر کتاب هفت چنار واقع در میدان بریانک جنب موزه، شهرکتاب هفت حوض واقع در ضلع غربي ميدان هفت حوض، جنب شهرداري منطقه 8، میدان نبوت و باغ کتاب تهران واقع در اتوبان حقانی از کتاب‌فروشی‌هایی هستند که در روز کتابگردی میزبان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب خواهند بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها