دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
دسترسی دانش‌آموزان به ۱۱۶ میلیون نسخه کتاب در مدارس

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورش وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دومین جشنواره دانایی توانایی از افزایش مشارکت دانش‌آموزان در این رویداد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۶میلیون کتاب در مدارس وجود دارد و به‌نظر می‌رسد بازنگری این کتاب‌ها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین اختتامیه دومین جشنواره دانایی توانایی و تجلیل از دانش‌آموزان کتابخوان برتر سراسر کشور صبح امروز؛ دوشنبه ۲۸آبان‌ماه با حضور اشرف بروجردی؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، علیرضا کاظمی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان؛ معاون رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و علی رمضانی؛ مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از دانش‌آموزان سراسر کشور در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

کمبود فضا و کتابدار در مدارس
رمضانی در این مراسم، با اشاره به مشکلات توسعه کتابخوانی در مدارس بیان کرد: از نظر فضا، نبود کتابدار و بودجه اندک در زمینه توسعه کتابخوانی در مدارس رنج می‌بریم.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هزار دانش آموز در دومین دوره جشنواره دانایی توانایی مشارکت داشتند. این آمار هرچند در مقایسه با آمار ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان کشور اندک است اما در مقایسه با دوره قبل جشنواره، شاهد رشد ۳۰۰ هزار نفری هستیم.

رمضانی افزود: این جشنواره از آبان ماه سال ۱۳۹۶ کلید خورد. برای انتخاب کتاب‌ها با مشارکت موسسه منادی تربیت، داوران و روانشناسان و زبان‌شناسان و همچنین اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پروش انجام شد.

وی گفت: مرحله نخست جشنواره در سطح مدارس با مطالعه یک عنوان کتاب، در مرحله منطقه با مطالعه دو عنوان و در نهایت در مرحله استان با مطالعه سه عنوان کتاب انجام شد.

رمضانی با تاکید بر تاثیر ادامه فعالیت دانش‌آموز کتابخوان برتر برای توسعه کتاب‌خوانی در مدارس بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۶میلیون کتاب در مدارس وجود دارد و به نظر می‌رسد بازنگری این کتاب‌ها ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها