دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
باید از ظرفیت‌های علمی ولی‌الله محرابی استفاده کرد

نیکنام ‌حسینی‌‌پور، در هفدهمین «عصر کتاب» ویژه گرامی‌داشت ولی‌الله محرابی با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های علمی نویسنده «تاریخ مصور پزشکی» گفت: یکی از اهداف برگزاری عصر کتاب، الگو‌سازی برای جوانان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) هفدهمین برنامه «عصر کتاب» ویژه گرامی‌داشت ولی‌الله محرابی؛ متخصص جراحی اطفال و نویسنده «تاریخ مصور پزشکی» دوشنبه (۱۴آبان‌ماه) با حضور نیکنام‌ حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب و جمعی از استادان دانشگاه و متخصصان علوم پزشکی و ناشران این حوزه در موسسه خانه کتاب برگزار شد.
 
حسینی‌‌پور در این آیین با اشاره به جایگاه علمی ولی‌الله محرابی گفت: بیشتر برنامه‌های «عصر کتاب» موسسه خانه کتاب به تجلیل چهره‌های فعال حوزه علوم‌انسانی اختصاص داشت اما دکتر ولی‌الله محرابی از جنس دیگری است.

«تاریخ مصور پزشکی» مرجع است
وی افزود: یک دستِ دکتر محرابی تیغ جراحی و در دست دیگرش قلم، ابزار آگاهی‌بخشی است. وی نقش‌های زیادی را بر کاغذ طراحی کرد که به تولید کتاب «تاریخ مصور پزشکی» منجر شد که مرجع این حوزه شناخته می‌شود.
 
حسینی‌‌پور با اشاره به اهمیت کتاب «تاریخ مصور پزشکی» ادامه داد: وجود کتاب «تاریخ مصور پزشکی» در کتابخانه‌های شخصی، تخصصی و عمومی لازم است.
 
مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب با تاکید بر توجه این موسسه به حوزه‌های مختلف علوم بیان کرد: موسسه خانه کتاب، تلاش می‌کند در برنامه «عصر کتاب» به همه حوزه‌ها توجه کند و صرفا به حوزه علوم‌انسانی نپردازد، بنابراین برنامه «عصر کتاب» امروز به گرامی‌داشت دکتر ولی‌الله محرابی اختصاص دارد.
 
حسینی‌پور با اشاره به سابقه دوستی 15 ساله با ولی‌الله محرابی گفت: سال‌ها در راهرو‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایشان می‌دیدم که چطور پیگیر انتشار کتاب «تاریخ مصور پزشکی» بود و همچنین در هیات علمی جایزه کتاب سال از طرفیت‌های ایشان استفاده می‌کنیم.
 
الگو‌سازی هدف اصلی برنامه‌های عصر کتاب است  
وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های علمی دکتر محرابی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری عصر کتاب، الگو‌سازی برای جوانان است، بنابراین از دکتر محرابی می‌خواهیم که برای نسل جوانِ سرگرم اقیانوس کم عمق فضای مجازی برای نسخه تجوزی کنند که چطور به اقیانوس عمیق مطالعه جلب شوند.
 
حسینی‌‌پور با اشاره به «حال خوش خواندن» شعار بیست و ششمین دوره هفته کتاب بیان کرد: انتخاب این شعار که جنبه اثباتی دارد، مردم را به «حال خوش خواندن» جلب کنیم.

رشد قابل توجه نشر پزشکی
وی با اشاره به جایگاه نشر پزشکی در ایران گفت: رشته پزشکی در ایران رشد قابل‌توجهی داشته علاوه براین در نشر پزشکی و در دو شاخه تالیف و ترجمه نیز شاهد تولید کتاب‌های متعددی هستیم، اما از پزشکان انتظار بیشتری داریم تا بیش‌از این دست به قلم ببرند تا بتوان از ظرفیت آن‌ها بیش از این بهره ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها