چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
کوثری: از داستان‌نویسان و تولیدات ایرانی حمایت می‌کنیم

مسعود کوثری، مدیر انتشارات علمی و فرهنگی، گفت: یکی از جوایزی که برای کلاس‌های کارگاه آکادمی داستان‌نویسی داریم چاپ داستان از سوی انتشارات است که نوعی حمایت از داستان‌نویسی ایرانی و تولید ایرانی محسوب می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مراسم رونمایی از مجموعه رمان‌های «اسطوره فانتزی و بازآفرینی قصه‌های کهن و ادبیات فولکلور ایران» منتشر شده در بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی با حضور مسعود کوثری، مدیر انتشارات علمی و فرهنگی و جمعی از نویسندگان این مجموعه امروز چهارشنبه (19 اردیبهشت‌ماه) در غرفه انتشارات علمی و فرهنگی در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
 
مسعود کوثری، مدیر انتشارات علمی و فرهنگی در این مراسم گفت: این مجموعه با محوریت اسطوره‌های ایرانی تولید شده و محصول کارگاه اسطوره است که با کمک اساتید مختلف، موضوعات مورد نظر مطرح و کار شده است. هم نویسنده‌ها از نقاط مختلف ایران هستند و هم موضوعات از اسطوره‌های مختلف ایران گرفته شده است و صرفا مربوط به اسطوره‌های کلاسیک نیست و از درون‌مایه‌های اسطوره‌ای مانند اسطوره‌های ترکمن، اسطوره‌های جنوب، اسطوره‌های خراسان و ... الهام گرفته شده است.

وی افزود: مدت 4 سال است که این مجموعه را در آکادمی داستان‌نویسی دنبال می‌کنیم. آکادمی سه سطح دارد؛ سطح مقدماتی، حرفه‌ای و کاملا حرفه‌ای که این رمان‌ها از سطح سوم انتخاب، ویرایش و چاپ شده است.

کوثری درباره ادامه یافتن این پروژه گفت: امسال هم آکادمی داستان‌نویسی ادامه دارد و گزینه‌‌هایش در اتاق‌های اسطوره و رمان فانتزی انتخاب، پردازش، اصلاح و منتشر می‌شود.
به گفته مدیر انتشارات علمی و فرهنگی یکی از جوایزی که برای کلاس‌های کارگاه آکادمی داریم چاپ داستان از سوی انتشارات است که نوعی حمایت از داستان‌نویسی ایرانی و تولید ایرانی محسوب می‌شود که از ایده اولیه شروع می‌شود و تا نشر ادامه می‌یابد.
 
 

معصومه یزدانی، یکی از نویسندگان این رمان‌ها درباره این کتاب‌ها توضیح داد: امروز 5 جلد رمان فانتزی اسطوره که در سال 96 در انتشارات علمی و فرهنگی چاپ شده را معرفی می‌کنیم، این رمان‌ها از اساطیر ایرانی و باورهای عامیانه ایران گرفته شده است. دو جلد از این مجموعه برای گروه سنی کودک و نوجوان است که عبارتند از: «تسخیرشدگان جزیره بادیان» نوشته بدری مشهدی، که رتبه اول مسابقه پرنده آبی و «نه» نوشته آویسا شریفی که یک رمان کودک و بازآفرینی داستان ضحاک به شکل امروزی است.
 
وی افزود: سه جلد دیگر این مجموعه دارای شخصیت‌های مشترک است که به شکل گروهی از سوی سه نویسنده نوشته شده است. شامل «دیوبند» نوشته زهرا شاهی که در مسابقه پرنده آبی تقدیرشده است و «سوفار زرین» نوشته نیلوفر نیک‌بنیاد، راه یافته به مرحله نهایی پرنده آبی و «رمز چینوت» نوشته معصومه یزدانی.
 
یزدانی در ادامه بیان کرد: البته رمان دیگری هم امروز رونمایی می‌شود به نام «راز سربه مهر شهرنواز» نوشته معصومه یزدانی که دارای فضای فانتزی با الهام از داستان ضحاک و شهرنواز دختر جمشیدشاه است.
 
یزدانی همچنین گفت: انتشارات علمی و فرهنگی غیر از این مجموعه فانتزی، دو جلد کتاب دیگر منتشر کرده است. یکی از آن‌ها «خنگ بالای خنگ بسیار است» نوشته سولماز خواجه‌وند نام دارد که شامل بازآفرینی داستان‌های کلاسیک ایرانی با زبان طنزبرای نوجوانان است و شامل 50 داستان ایرانی از مرزبان‌نامه، کلیله و دمنه، مثنوی، جوامع‌الحکایات و ... است. همچنین کتاب «خلال دندان با روبان صورتی» نوشته معصومه یزدانی که یک رمان کودک است درباره دختری که وارد شهر بدون دختر می‌شود.
 
سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام برپاست.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها