یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مردم باید عادت کنند در تعطیلات هم کتاب بخرند

نیکنام حسینی‌پور،‌ مدیرعامل خانه کتاب عصر امروز از کتابفروشی‌های مشمول طرح عیدانه کتاب در خیابان انقلاب بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نیکنام حسینی‌پور، بعدازظهر روز پنجم فروردین 1397 از برخی کتابفروشی‌های شرکت‌کننده در طرح عیدانه کتاب بازدید کرد. مدیرعامل خانه کتاب در کتابگردی امروز از هفت کتابفروشی خیابان انقلاب به منظور اطلاع از چگونگی روند اجرای طرح عیدانه در این کتابفروشی‌ها  بازدید کرد.

بیشترین موضوعی که در این کتابفروشی‌ها مطرح شد؛ مساله شناسایی شابک‌ها و زمان آغاز طرح عیدانه کتاب بود. حسینی‌پور در پاسخ به برخی کتابفروش‌ها که خواهان تاریخ ثابت و تاریخی مشابه سال قبل برای عیدانه کتاب بودند،‌ گفت: مردم را نباید به زمان و تخفیف خاصی عادت بدهیم و زمان تخفیف‌های عیدانه نباید محدود به دوره خاصی باشد.

حسینی‌پور ضمن بازدید از کتابفروشی «ترنجستان سروش» مساله حمایت بیشتر از مولفان ایرانی را مطرح کرد و توضیح داد: این حمایت در طرح‌های تخفیفی بعدی در سال جاری اعمال خواهد شد.



مصطفی بزرگمهر از مسئولان کتابفروشی ترنجستان سروش رضایت خود را از کیفیت نرم‌افزاری سیستم داده‌ها ابراز کرد و همچنین از تاثیر اعمال تخفیف بیشتر در برخی روزهای خاص صحبت به میان آورد. همچنین مکرمی، مدیر فروشگاه از استقبال مخاطبان واقعی کتاب در طرح عیدانه خبر داد.

گفتنی است به پیشنهاد مدیر عامل خانه کتاب، قرار است سقف عیدانه کتاب در تاریخ 12 فررودین سال جاری مصادف با روز جمهوری اسلامی از 20 درصد طرحی که برای عیدانه کتاب در نظر گرفته شده است،‌ فراتر برود.

در کتابفروشی« حکمت»، زهیری، مسئله شناسایی نشدن  بعضی بارکدها را عنوان و در کل از طرح عیدانه و استقبال مخاطبان ابراز رضایت کرد. در کتابفروشی «مروارید» علی‌بیگ، مدیر کتابفروشی، از برخورد خوب کارکنان خانه کتاب تقدیر و همچنین میزان رضایت مشتریان از طرح عیدانه کتاب را در حد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد.

علی‌بیگ در ادامه افزود: امسال زمان عیدانه کم بود و بیشتر ایام طرح به تعطیلات افتاده بود اما در کل از بهترین طرح‌هایی است که برای کتاب ارائه شده و امیدوارم سالیان سال ادامه داشته باشد.



در کتابفروشی «انتشارات گوتنبرگ» نیز کاشانچی، کتابفروش، بزرگ‌ترین مشکل را در این طرح شناسایی شابک‌ها خواند و افزود: وقتی مشتری کتابی را برای خرید نزد ما می‌آورد و شابک شناسایی نمی‌شود بازخورد بدی روی روحیه مشتری دارد.

در کتابفروشی «به‌نشر» حسینی‌پور در پاسخ به مدیری، مسئول کتابفروشی که از کاهش استقبال مردم در ایام تعطیلات گله‌مند بود، عنوان کرد: مردم باید عادت کنند که در تعطیلات هم کتاب بخرند.



همچنین  در این کتابفروشی از استقبال قشر عادی مردم در کنار قشر فرهیخته از طرح عیدانه کتاب صحبت به میان آمد.

اکبرشاهی مدیر فروشگاه «بیدگل» از کیفیت سیستم نرم‌افزاری ابراز رضایت کرد و پیشنهاد داد زمان شروع طرح عیدانه زودتر از 25 اسفندماه باشد. وی همچنین مانند باقی کتابفروش‌ها مشکل شناسایی شابک‌ها را مطرح کرد و در انتها نیز تبلیغات تلویزیونی را برای طرح عیدانه کتاب موثر دانست.

گفتنی است طرح عیدانه کتاب در تهران از 25 اسفندماه 1396 آغاز شده و تا 12 فروردین ماه 1397 ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها