پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
تخصیص بیش از 11 درصد از سقف یارانه عیدانه کتاب تا میانه روز سوم

در شرایطی که طرح عیدانه کتاب از 22 اسفندماه در استان‌ها و شهرستان‌های کشور آغاز شده است، با گذشت دو روز و نیم تعداد کتاب‌‌های خریداری شده از سوی مشتریان در کتاب‌فروشی‌های عضو، به مرز 50 هزار نسخه نزدیک می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مطابق با آخرین اطلاعات منتشر شده روی پایگاه اطلاع‌رسانی خانه کتاب www.ketabnet.ir بالغ بر 48 هزار و 457 نسخه کتاب در 654 کتاب‌فروشی که از مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور (به جز تهران) فروخته شده است.

اطلاعات ثبت شده گواه آن است که مبلغ کتاب‌های فروخته شده، 11 میلیارد و 124 میلیون و 414 هزار و 677 ریال است که با احتساب تخفیف 20 درصدی در این طرح، دو میلیارد و 224 میلیون و 882 هزار و 935 ریال از یارانه تخصیص یافته که 20 میلیارد ریال در نظر گرفته شده، مصرف شده است؛ یعنی به عبارتی بیش از 11 درصد از سقف یارانه.

پردیس کتاب مشهد در صدر پرفروش‌ها
مطابق با آخرین آمارها، کتابفروشی پردیس کتاب مشهد، شهرکتاب ساری و کتاب رشد مرکزی اهواز، سه رتبه نخست در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌فروشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. فهرست 10 کتاب‌فروشی پرفروش در ادامه می‌آید:
.
 
رتبه کتاب‌فروشی شهر
1 پردیس کتاب مشهد
2 شهرکتاب ساری
3 کتاب رشد مرکزی اهواز
4 کتاب فرازمند رشت
5 انتشارات جنگل جاودانه رشت
6 شهرکتاب همدان
7 کتاب رشد شعبه نادری اهواز
8 کتاب محام اهواز
9 شهرکتاب رشت
10 شهرکتاب شعبه چهارباغ بالا اصفهان
 
 
 
 
 
 
 
 
 






.
این طرح از سه‌شنبه 22 اسفندماه در 30 استان کشور آغاز به کار کرده و کتاب‌فروشی‌های استان تهران از جمعه 25 اسفندماه به این طرح اضافه خواهند شد. مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، عیدانه کتاب تا 12 فروردین ماه سال 97 ادامه خواهد یافت و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو، تا سقف 100 هزارتومان خرید، از تخفیف 20 درصدی استفاده کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها