چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
برگزیدگان «آینده نشر کاغذی» تجلیل شدند

نخستین مسابقه «آینده نشر کاغذی» که به همت نشر ققنوس و با حمایت موسسه خانه کتاب برگزار شد با معرفی برگزیدگان در خانه هنرمندان به کار خود پایان داد.

به ‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقه «آینده نشر کاغذی» عصر امروز چهارشنبه‌(18 بهمن‌ماه) با حضور مجید غلامی‌جلیسه؛ مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب، نصرالله حدادی؛ نویسنده و پژوهشگر، محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مصطفی رحماندوست؛ شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان، حسین پاکدل؛ نویسنده و کارگردان تئاتر و زهره حسین‌زادگان از اعضای مجموعه انتشارات ققنوس در تالار استاد شهناز خانه‌هنرمندان ایران برگزار شد.

در این آیین جواد مجابی،شاعر، نویسنده و پژوهشگر و نقاش و منتقد هنری و از داوران نخستین دوره از  مسابقه «آینده نشر کاغذی» بیانیه هیات داوران را خواند.

آیدین آغداشلو، ‌کامبیز درم‌بخش،‌ جواد مجابی، قباد شیوا، فبروزه مظفری، ساعد مشکی و مسعود مهرابی داوران این دوره از مسابقه آنیده نشر کاغذی بودند.

متن بیانیه به شرح زیر است:
«بخشی از طراحان معاصر ایران،‌ در برابر این پرسش قرار گرفته‌اند که «کتاب الکترونیک و صوتی کنار کتاب چاپی قرار بگیرد یا در مقابل آن؟» آنان با آثار ارجمند خویش به این واقعیت ملی و جهانی توجه کرده‌اند که هم‌زیستی این دو رسانه بیشتر از تقابل آن دو می‌تواند باشد.

داوران با مشاهده آثار به این نتیجه رسیده‌اند که به رغم ضعف فنی، برخی  از آثار طراحان طنز‌اندیش توانسته‌ بودند کارکرد این دو رسانه را ماهرانه و هوشمندانه به نمایش درآورند.

با توجه به این نکته که هر گروه داوری ارزیابی ویژه خود را دارند. برندگان اعلام شده این مسابقه بیشتر از دیگر شرکت‌کنندگان توانسته بودند نظر مساعد داوران را جلب کنند و کوشش بقیه طراحان مورد احترام می‌تواند باشد. بدیهی است سعی نشر ققنوس و طراحان محترم و در نهایت داوران حاضر معطوف به ترویج کتابخوانی است و امید می‌رود نشر الکترونیک و صوتی یارِمدد‌کار نشر چاپی باشد و کتاب در هر صورت و حالتی جایگاه شایسته خود را در فرهنگ معاصر ایران داشته باشد.»
 
از طراحان سه اثر برگزیده این دوره سیدعلی میرایی، علی شافعی و حمید برزویی تجلیل و از بین آثار تقدیری جواد تکجو، مهدی عزیزی، احمد‌رضا سهرابی، احسان گنجی، اسماعیل بابایی و رامین غلامی تقدیر شدند و در نهایت اثر اسماعیل بابایی به‌عنوان اثر منتخب مردمی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها