شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
حضور 650 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه چاپ

جلیل غفاری‌رهبر؛ ‌رئیس اتحایه صحافان تهران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران با اشاره به حضور 650 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه گفت:‌ 200 شرکت خارجی و 450 شرکت داخلی در فضایی به وسعت40 هزار مترمربع جدیدترین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای صنعت چاپ را ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ در نشست خبری صبح امروز شنبه یازدهم آذر که با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد،‌ رئیس اتحادیه صحافان تهران با اشاره به جانمایی 650 شرکت داخلی و خارجی در 13 سالن محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران، گفت:‌ پس از ثبت‌نام اولیه،‌ جانمایی شرکت‌کنندگان از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و اکنون تمام فضای اختصاص یافته به نمایشگاه پر شده است و با سه هزار مترمربع کمبود فضا روبرو هستیم.
 
جلیل غفاری‌‌رهبر افزود: این نمایشگاه در تلاش است با حضور فعالان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف صنعت چاپ فضایی برای تعامل و رایزنی اهالی این صنف به وجود آورد.
 
وی با بیان اینکه تلاش کردیم امسال تقویم برگزاری نمایشگاه را به دلیل همزمانی با تعطیلات کریسمس تغییر دهیم، عنوان کرد:‌ به دنبال درخواست شرکت‌کنندگان خارجی امسال در تعامل با مسئولان محل دائمی نمایشگاه، زمان برگزاری را به پیش از تعطیلات کریسمس انتقال دادیم تا با حضور پررنگ فعالان این حوزه در کشورهای دیگر روبرو باشیم.
 
زمینه انتقال دانش فنی در نمایشگاه
بابک عابدین؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران نیز در این نشست خبری با اشاره به حضور نمایندگان چاپ و بسته‌بندی کشورهای مختلف در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، گفت: 200 غرفه در اختیار نمایندگان چاپ و بسته‌بندی کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، سوئد، سوئیس، ترکیه، تایوان، چین، کره، ژاپن و هند قرار داده شده است.
 
وی ادامه داد:‌ همچنین از هیات تاجران و فعالان صنعت کشورهای منطقه مثل عراق، افغانستان، عمان، ارمنستان و آذربایجان برای حضور از این نمایشگاه و بازدید از فناوری‌های ارائه شده در آن دعوت شده است.
 
عابدین با اشاره به حضور استادان بین‌المللی برای همایش‌ها و سمینارهای نمایشگاه چاپ، عنوان کرد:‌ قرار است تعدادی از بهترین استادان عرصه‌های مختلف چاپ با هدف انتقال دانش و فناوری‌ روز جهان برای دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان نمایشگاه سمینارهای آموزشی برگزار کنند.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با بیان اینکه نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران باید به نمایشگاه چاپ منطقه تبدیل شود، یادآور شد:‌ انتقال دانش فنی و نمایش تکنولوژی‌های جدید در ایران، توسعه و ترویج صادرات غیرنفتی، همچنین ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌‌گذاری‌های خارجی از جمله اهدافی است که در برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌شود.
 
عابدین ادامه داد:‌ با مدیرعامل نمایشگاه دروپا مذاکره داشتیم تا امسال از نمایشگاه ما بازدید کند تا در حاشیه این بازدید مذاکراتی برای همکاری بهتر و مناسب‌تر نمایشگاه با همکاری دروپا و شرکت‌های خارجی داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه صنعت چاپ، صنعتی هیبریدی است که تولید، خدمات و صنعت در آن جای دارد، عنوان کرد:‌ نمایشگاه بین‌المللی چاپ تهران بهترین محل برای انتقال تکنولوژی و بهره‌وری فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه است و صنعت چاپ در تمام دنیا با استفاده از ظرفیت‌ نمایشگاهی، توانمندی‌های خود را معرفی می‌کنند.
 
عابدین تاکید کرد:‌ چاپ صنعتی است که به صورت مداوم در حال تغییر و تحول است و این تحولات در بسیاری از موارد باید به اطلاع فعالان چاپ و بسته‌بندی برسد و نمایشگاه چاپ بهترین فرصت است.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه دارد، گفت:‌ ایران غیر از مرزهای آبی، حدود شش هزار کیلومتر مرز خاکی با همسایه‌ها دارد، بازار منطقه حدود 400 میلیون نفر آماده کار دارد و صنعت چاپ در منطقه طبق آمار ارائه شده در سال 2017 حدود 56 میلیارد دلار درآمد داشته است.
 
وی با بیان اینکه ایران با توجه به سند چشم‌انداز توسعه کشور باید در حوزه چاپ و بسته‌بندی در منطقه اول باشد، یادآور شد:‌ در آینده‌ای نزدیک ایران می‌تواند در کل منطقه به مرکز ارائه تکنولوژی و فناورری‌های نوین در صنعت چاپ باشد و از کشورهای همسایه و هم‌مرز سفارش کار چاپی قبول کند.
 
اختصاص 40 هزار مترفضا
در بخش دیگر این نشست خبری، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به مشارکت چهار اتحادیه چاپخانه‌داران، صحافان، صادرکنندگان صنعت چاپ و لیتوگرافان در برپایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران عنوان کرد:‌ از فضای اختصاص یافته به نمایشگاه، 25 هزار مترمربع فضای مفید است که 650 غرفه در آن جانمایی شده‌اند و به دنبال تقاضای شرکت‌کنندگان به دنبال افزایش فضای نمایشگاه هستیم.
احمد ابوالحسنی با بیان اینکه امسال یک سالن دیگر به فضای کلی نمایشگاه اضافه شده است،‌ ادامه داد: امسال سالن 5 به متراژ دو هزار و 200 مترمربع به نمایشگاه اضافه شده است تا شرکت‌کنندگان فضای بیشتر و بهتری برای ارائه خدمات خود به شرکت‌کنندگان داشته باشند.
وی افزود:‌  برای جانمایی دیگر شرکت‌کنندگان در حال رایزنی با مسئولان نمایشگاه برای اجاره دو سالن دیگر هستیم که کیفیت خوبی ندارند و به دنبال سالن مناسب‌تر برای جانمایی آنها هستیم.
 
بازدیدکننده تخصصی هدف نمایشگاه
ایرج استادعلینقی؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران نیز در این نشست با اشاره به حضور شرکت‌ها و برندهای معتبر اروپایی در نمایشگاه، گفت:‌ تلاش کردیم این نمایشگاه مثل سالیان قبل توانمندی‌های صنعت چاپ کشور را در عرصه‌های مختلف اطلاعرسانی کند و خوشحال هستیم که تعداد شرکت‌کنندگان خوب و مناسب بوده است.
 
وی افزود: نمایشگاه‌ها عموما برای انتقال فناوری‌های نوین برگزار می‌شود و این نمایشگاه نیز به دنبال ارائه تکنولوژی و کسب بازارهای جدید در منطقه برپایی اهداف خود را دنبال می‌کند.
 
علینقی با بیان اینکه هر نمایشگاهی، کارکردی برای کشور برگزارکننده دارد، عنوان کرد:‌ به عنوان مثال نمایشگاه دروپا با هدف فروش تکنولوژی و دستگاه‌های چاپ جدید برگزار می‌شود و ما نیز در این نمایشگاه به دنبال ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی و افزایش بهره‌وری ماشین‌آلات و فعالان این حوزه هستیم.
 
وی تاکی کرد:‌ نمایشگاه در دوره‌های مختلف موجب رشد فناوری‌ در این صنعت شده است و زمینه‌ای فراهم آورده است که تجار کشورهای همسایه برای انتقال تکنولوژی به نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بیایند.
 
در پایان نیز ابوالفضل ایمنی؛ مدیر روابط عمومی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی با اشاره به اقدامات نمایشگاه، عنوان کرد:‌ امسال برای نخستین بار است که استودیوی خبری در نمایشگاه راه‌اندازی کرده‌ایم و اخبار و اطلاعات نمایشگاه به صورت زنده و آنلاین از طریق اینترنت پخش می‌شود.

وی ادامه داد:‌ آموزش غرفه‌داران دیگر اقدام نمایشگاه در سال جاری است که در این آموزش‌ها، روش‌های بهره‌وری بیشتر برای غرفه‌داران در نمایشگاه قبل، حین و بعد از نمایشگاه با استفاده از سیلابس‌های دانشگاهی ارائه شده است.

ایمنی با اشاره به تخصصی بودن نمایشگاه چاپ، یادآور شد:‌ با توجه به اینکه نمایشگاه، بیست و چهارمین دوره خود را سپری می‌کند، تلاش ما جذب بازدیدکنندگان تخصصی است تا به اهداف خود در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران 22 تا 25 آذر از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها