یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
183 عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود

سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری گرامیداشت این هفته ضمن اشاره به برگزاری 1500 برنامه در سراسر کشور گفت: علاوه بر برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب در هفته دفاع مقدس از 183 عنوان کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس یکشنبه(26 شهریور‌ماه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.
 
1500 برنامه در هفته دفاع مقدس
کارگر با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: طبق دستور رئیس‌جمهوری به وزرا و استانداران آئین گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس با شعار «من انقلابی‌ام» با شکوه‌تر از سال‌های پیش و با 1500 برنامه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
 
برگزاری 35 شب شعر و خاطره
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس افزود: برگزاری 400 نمایشگاه فرهنگی و هنری، 50 مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، رونمایی از 183 عنوان کتاب و برگزاری 35 برنامه شب شعر و خاطره‌ در هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است. مسابقه نقاشی با تاکید بر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این هفته برگزار می‌شود.
 
نقد زمینه‌ساز افزایش کیفی آثار دفاع مقدس
کارگر ضمن اعلام خبر افتتاح 10 موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سراسر کشور همزمان با دهه فجر اظهار کرد: بازدید از موزه‌های دفاع مقدس در شهرهای تهران، همدان و کرمان، همچنین برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌های دفاع‌مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است. طی سه سال گذشته نمایندگی‌های بنیاد حفظ آثار در سراسر کشور به تولید سالانه 30 عنوان کتاب در سال موظف شده‌اند و در حال حاضر نزدیک به دو هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر شده که برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب در هفته دفاع مقدس در افزایش کیفیت محتوای این آثار موثر است.
 
وی ادامه داد: رونمایی از 30 عنوان نمایشنامه دفاع‌مقدس با شمارگان 75هزار نسخه و 9 اپلیکیشن با موضوع زندگینامه شهدای شاخص و دایره‌آلمعارف، کتاب‌ها و همچنین دلنوشته‌ ایثارگران از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است. 46 نمایشگاه عکس و پوستر «گنج جنگ» در مراکز استان‌ها و رونمایی از نخستین آلبوم موسیقی معاونت امور هنری و سینمایی دفاع مقدس در این هفته برپا می‌شود. رادیو با 586 برنامه و معاونت سیما با 290 برنامه هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارند.

لزوم استفاده از نمایشگاه‌ کتاب فرانکفورت
کارگر با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی با هدف معرفی دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با برگزاری نمایشگاه فرهنگی در سفارتخانه‌ها و وزارت امورخارجه با نمایشگاه «یاد یاران» در برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس مشارکت دارند؛ علاوه بر این حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در معرفی دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس بسیار موثر است. 

نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس
وی همچنین به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هفته‌ دفاع مقدس از جمعه 31 شهریور تا 7 مهرماه ادامه دارد. نخستین روز این هفته باعنوان «معنویت، اقتدار، نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت» نامگذاری شده است. مراسم رژه اصلی در دو شهر تهران و بندرعباس و همزمان در سراسر کشور در این روز برگزار می‌شود.
 
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: دومین روز از هفته دفاع‌مقدس با عنوان «علم، فناوری، جوانان و سربازان» نامگذاری شده و در این روز از دستاوردهای صنایع دفاعی و نظامی رونمایی و زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور نواخته می‌شود.
 
وی گفت: یکشنبه دوم مهر‌ماه با عنوان «ولایت‌مداری، همبستگی ملی و دفاع‌ همه‌جانبه» با هدف تبیین نقش ولایت فقیه به‌ویژه امام راحل در دفاع مقدس نامگذاری شده است. «اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی، بیداری اسلامی و اصناف» عنوان چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است. سه‌شنبه نیز با عنوان «بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی» نامگذاری و در این روز بر نقش ادیان و مذاهب در دفاع مقدس تاکید می‌شود.
 
کارگر اظهار کرد: پنجمین روز از هفته دفاع مقدس نیز با عنوان «پیشکسوتان، رزمندگان، زنان، اسوه صبر و مقاومت» با تاکید بر بررسی و اهمیت نقش خانواده در دفاع مقدس نامگذاری شده است. «شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران» و «فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان» عنوان‌های دو روز پایانی هفته دفاع‌مقدس‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها