سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
اثر جدید شمس لنگرودی در صدر پرفروش‌ها

اثر تازه منتشر شده شمس لنگرودی با عنوان «تا شادمانه مرا ببیند» که از سوی انتشارات سرزمین اهورایی راهی بازار کتاب شده، با استقبال علاقه‌مندان به این شاعر در صدر فهرست پرفروش‌های حوزه شعر در هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بازار فروش کتاب‌های شعر در هفته گذشته با استقبال از مجموعه شعر تازه منتشر شده «تا شادمانه مرا ببینند» شامل گزیده‌هایی از اشعار محمد شمس لنگرودی به همراه مقاله‌ای از علیرضا بهنام درباره کارنامه شعری این شاعر، همراه بود. مقاله ارائه شده در این کتاب که از سوی انتشارات سرزمین اهورایی منتشر شده، به تحولات دوره‌های مختلف شعری شمس لنگرودی، تمایز او با سایر شاعران در دهه 60 و تأثیر او بر جریان شعر در آن سال‌ها و دهه‌های پس از آن، پرداخته است. در کنار این کار، گزیده‌ای هم از تمام دفترهای شعرش بر معیاری که در مقاله در نظر گرفته شده، درج شده است؛ به گونه‌ای که شعرهای انتخاب شده، مسیر شعری و تحولات او را نشان می‌دهند.

همچنین «اسکارلت دهه شصت» سروده سجاد افشاریان دیگر کتابی بود که در هفته گذشته بیش از سایر آثار در سبد خرید علاقه‌مندان به کتاب قرار گرفت. افشاریان از هنرمندان فعال در حوزه‌های تئاتر و سینما است که مجموعه شعر «اسکارلت دهه شصت» اولین تجربه‌ای او در حوزه سرایش شعر بوده که پس از انتشار از سوی نشر چشمه با استقبال خوب مخاطبان شعر همراه شد. او در این کتاب تلاش کرده وجوه مختلف فکر و تخیل را با زبانی ساده ارائه کند. این کتاب 53 شعر را از افشاریان در بر می‌گیرد و موضوع بیشتر این شعرها مسائل و موضوعات عاشقانه است.

اما سومین کتاب پرفروش این فهرست نیز مجموعه شعر «اسمش همین است» سروده علیرضا آذر از انتشارات نیماژ بود. همچنین «ماه و ماهی» سروده علیرضا بدیع از نشر چشمه، «دختر ویولون زن در کوچه‌های برفی آذر ماه» سروده سید علی صالحی از نشر چشمه، «بلقیس و عاشقانه‌های دیگر» سروده نزار قبانی با ترجمه موسی بیدج از نشر ثالث، ««خاطره‌ای درونم هست» سروده آنا آخماتوا با ترجمه احمد پوری از نشر چشمه، «سکوت آینده من است» سروده اریش فرید با ترجمه علی عبدالهی، از نشر دیبایه، «بانگ نی» سروده هوشنگ ابتهاج از نشر کارنامه و «دریاپری کاکل زری» سروده گلی ترقی از نشر فروزان روز از دیگر آثار حاضر در فهرست 10 کتاب شعر پرفروش بازار کتاب تهران در هفته گذشته بودند.
 
ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب
1 اسکارلت دهه‌ی شصت سجاد افشاریان چشمه 10000 اولین تجربه شعری سجاد افشاریان شامل 53 شعر درباره مسائل و موضوعات عاشقانه
2 تا شادمانه مرا ببیند محمد شمس لنگرودی سرزمین اهورایی 9000 بررسی کارنامه شعری شمس لنگرودی به قلم علیرضا بهنام به همراه گزیده اشعار شمس لنگرودی
3 اسمش همین است علیرضا آذر نیماژ 7500 مجموعه‌ای از اشعار علیرضا آذر در مجموعه پازل شعر امروز انتشارات نیماژ
4 ماه و ماهی علیرضا بدیع چشمه 7000 اثر تازه منتشر شده‌ای از علیرضا بدیع ترانه‌سرا و مجری سیما
5 دختر ویولون زن در کوچه های برفی آذر ماه سید علی صالحی چشمه 10000 مجموعه‌ای از جدیدترین اشعار سید علی صالحی که مبانی شعر حکمت در آن نمود دارد
6 بلقیس و عاشقانه‌های دیگر نزار قبانی/ موسی بیدج ثالث 10500 مجموعه شعری از نزار قبانی از مجموعه شعر معاصر انتشارات ثالث
7 خاطره‌ای درونم هست آنا آخماتوا/ احمد پوری چشمه 8500 گزینه 30 قطعه از شعرهای عاشقانه آنا آخماتوا
8 سکوت آینده من است اریش فرید/ علی عبدالهی دیبایه 15000 عاشقانه‌های اریش فرید و اشعاری دیگر
9 بانگ نی هوشنگ ابتهاج کارنامه 45000 یک مثنوی بلند است که «سایه» آن را در طول چند دهه تکمیل کرده است. سایه سرودن این مثنوی را دهه 40 آغاز کرد و بعد از سال‌ها، سال 1385 کار آن را به پایان رساند
10 دریاپری کاکل زری گلی ترقی فروزان روز 22000 مجموعه شعری از گلی ترقی
 
این گزارش، براساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب‌های مرکزی، ابن‌سینا، شهید بهشتی، پاسداران و کتابفروشی‌های چشمه کریمخان، چشمه آرن، افق، امیرکبیر، کتابسرای تندیس، دف، چتر، همیشه و فراموشی تنظیم شده است.

* اینجا بخوانید
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته دوم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته سوم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته چهارم فروردین (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته اول اردیبهشت (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته چهارم اردیبهشت (اینجا)
پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر در هفته دوم خرداد (ایبنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها