دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
اختصاص 2 میلیارد تومان یارانه برای خرید در نمایشگاه قرآن

رئیس بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نشست خبری از اختصاص یارانه‌ای 2 میلیاردی برای خرید در نمایشگاه به نیروها و فعالان قرآنی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و رونمایی از پوستر این نمایشگاه با طرحی از علی کاظمی، دوشنبه یکم خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
 
حشمتی در این آیین با اشاره به شعار این دوره از نمایشگاه با عنوان «قرآن، اخلاق و زندگی» گفت: قرآن کتابی است برای زندگی و نکات اخلاقی بسیار برجسته‌ای دارد. در این دوره از نمایشگاه سعی داریم با اجرای برنامه‌های متنوع مردم را با زوایایی از اخلاق قرآنی آشنا کنیم.
 
وی افزود: همزمان با این نمایشگاه در 200 شهرستان و مراکز استان نیز نمایشگاه قرآن در قالب برنامه‌های جشن رمضان برگزار خواهد شد. در برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن، نزدیک به 50 نهاد، سازمان و وزارتخانه مشارکت دارند که در منطقه بی‌نظیر است. نمایشگاه بیست‌وپنجم در دو بخش اجرایی و محتوایی برگزار می‌شود که بخش اجرایی شامل 18 کمیته و بخش محتوایی نیز شامل حدود 20 کمیته است.
 
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه بازتاب فعالیت‌های قرآنی کشور در طول سال است، ادامه داد: از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه می‌توان به پررنگ‌شدن وجهه هنری آن اشاره کرد. در این دوره سعی شده با استفاده از هنرهای تجسمی، مفاهیم قرآنی انتقال داده شوند. در این نمایشگاه انواع محصولات هنری، نرم‌افزاری، محصولات قرآنی مکتوب و دستاوردهای دیگر ارائه می‌شود.
 
رئیس بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره دیگر برنامه‌های ویژه این دوره از نمایشگاه نیز گفت: رونمایی از 20 انیمیشن قرآنی، برگزاری نشست‌های تخصصی، رونمایی از 2 اِلمان (کار حجمی قرآنی)، تجلیل از مفسرین قرآنی که سال گذشته از دنیا رفته‌اند (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی و آیت‌الله موسوی اردبیلی)، ارائه فعالیت‌های موسسات قرآنی و تجلیل از خادمان قرآنی از دیگر برنامه‌هایی است که در مدت برپایی این دوره از نمایشگاه انجام می‌شوند.
 
وی با اشاره به برنامه تجلیل از خادمان قرآنی تصریح کرد: این آیین در نیمه رمضان همزمان با شب ولادت امام‌حسن مجتبی (ع) به احتمال زیاد با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.
 
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی چهار بازارچه فروش در این دوره از نمایشگاه افزود: چهار بازارچه عفاف و حجاب، محصولات قرآنی، مکتوب و دیجیتال در این دوره نیز فعال خواهند بود. از نکاتی که درباره این بخش می‌توان به آن اشاره کرد، گسترده‌تر شدن وجهه نمایشی و تبلیغی سالن عفاف و حجاب است. همچنین باید عنوان کرد که در بخش فروش مکتوب نیز 300 غرفه به فعالیت می‌پردازند.
 
حشمتی همچنین گفت: در طول برپایی این نمایشگاه باتوجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان، سفره‌های افطاری نیز برای بازدیدکنندگان تدارک دیده خواهد شد. همچنین مقرر شده تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه‌ای برای خرید در نمایشگاه به نیروها و فعالان قرآنی کشور اهدا شود. برای این امر 2 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
 


رئیس این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به معرفی رسانه‌های برتر در این دوره از نمایشگاه، درباره بخش بین‌الملل نمایشگاه عنوان کرد: با توجه به اینکه آثار دیگر کشورهای اسلامی به استثنای ترکیه از لحاظ وجهه هنری با ایران قابل مقایسه نیست، در این دوره تغییری در خط‌مشی این کمیته لحاظ شده و محور حضور کشورهای دیگر در این بخش براساس فعالیت‌های قرآنی و دعوت از شخصیت‌ها، موسسات و رسانه‌های قرآنی کشورهای مسلمان است که با این حساب حدود 20 کشور در این بخش حضور خواهند داشت. باید به این نکته اشاره کرد که برخی از کشورهای عربی به‌ویژه مصر در حوزه پژوهش بسیار پیشرفته هستند.
 
وی گفت: این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» در مساحتی بیش از 50 هزار مترمربع از هشتم خردادماه از ساعت 17 تا 24 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها