چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
روایت سختی‌های یک زن در جنگ و تحمل 18 سال دوری از همسر

گلستان جعفریان، نویسنده حوزه ادبیات جنگ در آئین رونمایی از کتاب «روز‌های بی‌آینه» با اشاره به اهمیت توجه به زندگی همسران شهدا گفت: در تدوین زندگی همسر شهید لشکری می‌خواستم بدانم که چگونه یک زن می‌تواند 18 سال دوری همسر خود را با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، تحمل کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، آئین رونمایی از کتاب «روزهای بی‌آینه» شامل خاطرات منیژه لشکری، همسر آزاده خلبان حسین لشکری، نوشته گلستان جعفریان سه‌شنبه (19 اردیبهشت‌) با حضور نویسنده اثر، محمود ضرابی، دبیر کانون خلبانان بارنشسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و منیژه لشکری در غرفه فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی سی‌‌‌‌‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.           
 
جعفریان در تشریح انگیزه‌ تدوین کتاب «روز‌های بی‌آینه» گفت: شنیدن داستان زندگی منیژه لشگری، برای بسیار جذاب و تعجب برانگیز بود و می‌خواستم بدانم که چگونه یک زن می‌تواند 18 سال دوری همسر خود را با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، تحمل کند و دوباره پس از این که همسرش آزاد می‌شود، چگونه عشق خود را به همسرش شکل می‌دهد و در کنار او می‌ماند.
 
وی ادامه داد: برای تدوین این کتاب از یادداشت‌های شهید حسین لشکری، شروع کردم و این یادداشت‌ها بسیار به من در نوشتن این کتاب و ثبت خاطرات همسر شهید لشکری، کمک کرد.
 
این نویسنده ادبیات جنگ افزود: من تا قبل از آشنایی با این همسر شهید، درباره زنانی نوشته بودم که خودشان تصمیم گرفته بودند به نوعی در جریان جنگ و دفاع مقدس قرار بگیرند. پرستاران و افرادی که به جبهه‌ها کمک می‌کردند؛ اما منیژه لشکری زنی است که در این جریان نبود و می‌خواست عاشقانه همسری و مادری کند. می‌توان گفت که عشق به زندگی در این زن می‌جوشد؛ اما ناخواسته وارد این جریان می‌شود و سال‌های سختی را در جوانی به تنهایی در زندگی خود تجربه می‌کنند.
 
لشکری گفت: من افتخار همسری مردی بزرگ را دارم. گرچه کوتاه و با رنج و سختی و دوری همراه بود؛ اما این شرایط را امتحان الهی می‌دانم و گرچه برایم سخت است اما خوشحال هستم که همسر شهید لشکری هستم و در کنار این مرد بزرگ زندگی کردم.
 
ضرابی، دبیر کانون خلبانان بازنشسته نیروی هوایی با اشاره به روایت دلاوری‌ها و افتخارات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن اظهار کرد: شهید لشکری مرد عاشق میهن و آماده هرگونه ایثار در راه دفاع از وطن بود.

وی ادامه داد: این شهید برای من تعریف می‌کرد که چه سختی‌هایی در طول سال‌های اسارت خود تحمل کرده است. او می‌گفت، هفت سال در زندان‌های عراق روزنه‌ای از آفتاب ندیدم.

کتاب «روزهای بی‌آینه» رونمایی شد در پایان این نشست رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها