دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
مهدوی‌راد از حضور پررنگ ناشران عرب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد

حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد در بازدید از سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران،گفت: وضعیت ناشران عرب امسال بهتر است و به قول یکی از ناشران عرب، همه لبنانی‌ها و غیرلبنانی‌ها در نمایشگاه این دوره شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد در بازدید از سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال این رویداد بسیار مهم فرهنگی ارزشی و فکری برگزار شده که به نظر من قابل توجه است.

وی ادامه داد: امسال در بخش عربی یک تحول بسیار قابل توجه اتفاق افتاد که امیدوارم ادامه یابد و برای سال‌های آینده بیشتر قابل توجهی ایجاد کند.

رییس هیات نظارت بر نشر بیان کرد: امسال ناشران اردنی حضور جدی در نمایشگاه کتاب دارند، یک ناشر اردنی که بسیار با ایران ارتباطش خوب است و یکی از کتاب‌های علامه جعفری را به عربی ترجمه کرده است آثار بسیاری را به نمایندگی از ناشران اردن به تهران آورده است، این ناشر کتاب‌های نواندیشان اردنی و دیگر متفکران معاصر جهان عرب را به نمایشگاه کتاب تهران آورده است.

وی اظهار کرد: زمانی که در نمایشگاه کتاب عمان شرکت کردیم در دیدار با برخی ناشران لبنانی آنها را تشویق کردیم که کتاب ناشران کشورهای عربی را به ایران بیاورند زیرا این اقدام‌ها سبب می‌شود کم کم نمایشگاه کتاب ما از این محدوده کشورهای سوریه، لبنان و عراق فراتر رود و به جهان اسلام به معنی واقعی کلمه وارد شود.

به گفته وی، مصری‌ها هم امسال حضور خوبی در نمایشگاه کتاب دارند و یکی از این افراد که سال گذشته در فرودگاه جلوی ورودش را گرفته بودند و نتوانسته بود کتاب‌هایش را به نمایشگاه برساند امسال و در این دوره در نمایشگاه حضور دارد؛ بنابراین یک فضای خوبی ایجاد شده و حتی بعضی از کتاب‌های ناشران خیلی مهم منطقه نیز با واسطه وارد نمایشگاه کتاب تهران شده است.

به گفته مهدوی‌راد، وضعیت ناشران عرب امسال بهتر است و به قول یکی از ناشران عرب، همه لبنانی‌ها و غیرلبنانی‌ها در نمایشگاه این دوره شرکت کرده‌اند و می‌گویند که آن بهترین نمایشگاهی است که مراجعه‌کننده کتاب را برای استفاده می‌خرد و مشخص است که کتاب را می‌بیند و زیر و رو و بالا و پایین می‌کنند که این نشان می‌دهد بازدیدکنندگان ایرانی کتاب را برای نیاز خود می‌خرند.

رییس هیات نظارت بر نشر گفت: نمایشگاه در بخش داخلی نسبت به سال گذشته جنب و جوش بیشتری دارد و به نظر می‌رسد که ناشران نیز کتاب‌های بهتر و بیشتری را به نمایشگاه آورده‌اند.

وی افزود: اگر موانع خاص سیاسی از بین برود و با مصر هم ارتباط خوب شود این نمایشگاه حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. یکی از ناشران مصری به من مراجعه کرد و سراغ ناشران ایرانی فعال در بخش  ادبیات و تاریخ ایران  می‌گرفت.

به گفته مهدوی‌راد، این مسأله نشان می‌دهد که ناشران جهان عرب به اتفاق‌های داخل ایران علاقه‌مند هستند و می‌خواند آن‌ها را پیگیری کنند، اگر این اتفاق رخ دهد شاهد تحولاتی در حضور و فروش ناشران عرب زبان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهیم بود.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها