یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
​«دنیای شیشه‌ای» در راه اکسپو

نخستین کتابی که درباره تاریخچه و آینده اکسپوهای جهانی از 1851 تا 2020 میلادی به زبان فارسی نوشته شده است، در موزه اکسپو و کتابخانه تخصصی BIE به ثبت می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دو نسخه از کتاب «دنیای شیشه‌ای» (اکسپوهای جهانی از 1851 میلادی) که علیرضا بهرامی آن را نگاشته است، در نشستی که مهرداد اسکویی، مستندساز و عکاس هم در آن حضور داشت برای ثبت در موزه اکسپو و کتابخانه تخصصی آن، به مسئولان دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها تحویل داده شد.
 
این کتاب که با حضور برخی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی در موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شد، با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و انتشارات آرادمان، و اکسپو میلان منتشر شده است.
 
مهرداد اسکویی کارگردان فیلم مستند «رؤیاهای دم‌صبح» که در تعدادی از جشنواره‌های جهانی در کشورهای مختلف جوایزی را دریافت کرده است، بعد از داوری در جشنواره فیلم مستند کپنهاگ دانمارک، برای نمایش فیلمش در پاریس حضور یافته بود، در نشستی با حضور مسئولان موزه و آرشیو دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها، نسخه‌های کتاب «دنیای شیشه‌ای» را تحویل داد و از نگارش کتابی با نام «ایران در اکسپوهای جهانی به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» خبر داد.
 
نویسنده کتاب‌های «حج به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» و «گیلان به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» اعلام کرد که کتاب «ایران در اکسپوهای جهانی به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» را که دوزبانه است، با همکاری علیرضا بهرامی نگارنده کتاب «دنیای شیشه‌ای» در دست تألیف دارد و قرار است این اثر به‌زودی روانه بازار کتاب شود.

طبق اظهارات مسئولان BIE حاضر در نشست، «دنیای شیشه‌ای» اولین کتاب به زبان فارسی است که قرار است در موزه اکسپو و کتابخانه تخصصی دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها به ثبت برسد. همچنین این کتاب هم‌زمان با اکسپو قزاقستان که بناست سال 2017 در شهر آستانه برگزار شود، انتشار می‌یابد.
 
مهرداد اسکویی هم در این نشست گفته که تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد، کتاب «ایران در اکسپوهای جهانی به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» همزمان با اکسپو تخصصی آستانه منتشر شود.
 
او همچنین اظهار کرد: تاکنون کارت‌پستال‌های تاریخی مربوط به حضور ایران، از کشورهایی همچون هلند، اتریش، فرانسه، بلژیک و آلمان گردآوری شده است. مایه خرسندی است که این پروژه در صف اولین کتاب‌ها به زبان فارسی است که به‌عنوان ایده‌ای بدیع به دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها