یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
بخش نابینایان کتابخانه شهید مصطفی خمینی اسلامشهر افتتاح شد/ 5500عنوان کتاب گویا در دسترس روشندلان

بخش نابینایان کتابخانه شهید مصطفی خمینی شهرستان اسلامشهر با 5500 فایل کتاب گویا، 50 عنوان کتاب بریل و کتاب‌های لمسی ویژه کودکان، دستگاه پرینتر خط بریل و تحریر و همچنین استودیوی ضبط کتاب گویا، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم افتتاحیه بخش نابینایان کتابخانه شهید مصطفی خمینی شهرستان اسلامشهر، عصر امروز 19 مهر، با حضور محمد الهیاری، معاون توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی،  مهردخت وزیرپور، عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی، امیرالله حقیقی، فرماندار اسلامشهر، نظام ملکشاهی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار، حسین علی، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی، حجت‌الاسلام کنگرلو، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، و سید حسن حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامشهر برگزار شد.

پس از افتتاح بخش نابینایان کتابخانه شهید مصطفی خمینی شهرستان اسلامشهر، مسئولان به بازدید از این بخش پرداختند. شهرزاد دهقان، کتابدار روشندل بخش نابینایان این کتابخانه، طی این بازدید به بیان مهمترین فعالیت‌های در دست کار این بخش پرداخت و گفت: فارغ از تمام فعالیت‌های تکراری که در سایر کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، در این بخش قصد داریم تا با نیازسنجی از مراجعان روشندل به کتابخانه که عموماً دانش‌آموزان و دانشجویان هستند، کتاب‌ها و حتی جزوات آموزشی مورد نیاز این مراجعان را ضبط و به صورت فایل صوتی در اختیارشان قرار دهیم.

این کتابدار افزود: ارائه نرم‌افزارهای صفحه‌خوان در کتابخانه، برگزاری کلاس‌های آموزشی کامپیوتر و زبان انگلیسی و همچنین برگزاری مسابقات کتابخوانی، از جمله برنامه‌های ما برای جذب مخاطبان و تبدیل کتابخانه به یک مرکز فرهنگی است.

همچنین فاطمه پاشازاده، رئیس کتابخانه شهید مصطفی خمینی شهرستان اسلامشهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایبنا گفت: بخش نابینایان این کتابخانه امروز با 5500 فایل کتاب گویا، 50 عنوان کتاب بریل و کتاب‌های لمسی ویژه کودکان و همچنین دستگاه پرینتر خط بریل و تحریر کار خود را آغاز کرده است. همچنین در بخشی از این کتابخانه استودیوی ضبط کتاب گویا تعبیه شده تا بتوانیم با استفاده از برخی صداپیشگان، کتاب‌های بیشتری را در اختیار عزیزان روشندل قرار دهیم.



ادامه این مراسم با سخنرانی اکرم نادری معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران همراه بود که وی با اشاره به برگزاری نخستین نشست تخصصی کتابداران نابینا در محل کتابخانه عمومی پارک شهر، گفت: افتتاح بخش نابینایان کتابخانه شهید مصطفی خمینی را در ادامه این نشست تخصصی به فال نیک می‌گیریم تا در ادامه شاهد افتتاح و غنی ساختن بخش نابینایان در تمام کتابخانه‌های سراسر کشور باشیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به تعدد نابینایان عزیز در استان تهران، تصمیم بر آن شد تا بخش نابینایان را در بخش‌های مختلف استان تهران افتتاح کنیم که امروز شاهد افتتاح این بخش در بخش شرقی استان تهران هستیم.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران ادامه داد: از آنجا که نابینایان همواره یکی از اقشار مراجعه کننده و فعال در کتابخانه‌های عمومی هستند، امیدواریم تا با افتتاح بخش نابینایان و ارائه خدمات نوین در این حوزه، گام مؤثری در جهت رفع نیازهای مطالعاتی آن‌ها برداریم.

نظام ملکشاهی، معاون سیاسی فرماندار اسلامشهر، دیگر سخنرانان این مراسم نیز، شهرستان 700 هزار نفری اسلامشهر را دارای مردمی میهن پرست و علم دوست عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت کتابداران عزیز در جهت ارائه علم و دانش به مردم نابینا و کم بینای سراسر کشور بسیار جای تقدیر دارد، چرا که این عزیزان با فعالیت خود زمینه دریافت دانش را به روشندلان هدیه می‌کنند.

معاون سیاسی فرماندار اسلامشهر ادامه داد: بر اساس قانون، شهرداری‌ها مکلف شده‌اند نیم درصد از درآمد خود را به منظور پیشرفت علم و دانش به کتابخانه‌ها اختصاص بدهند که ما نیز در اسلامشهر به لطف خدا و با تلاش فرماندار محترم، این امر را به انجام رسانده‌ایم؛ زیرا معتقدیم که هر جامعه‌ای که دارای علم و دانش باشد دارای رشد و تعالی است.
 
همچنین در ادامه این مراسم، دوره‌های آموزشی «آشنایی با تکنولوژی‌های نوین در حوزه نابینایان» با تدریس حسن عبدلی و «آشنایی با خدمات بخش نابینایان (بایدها و نبایدها)» با تدریس روح‌الله ساعی برای کتابداران بخش نابینایان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها