یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
بیش از 95 درصد ظرفیت صنعت چاپ قم در خدمت تولید کتاب است

حجت‌الاسلام عباس دانشی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره صنعت چاپ استان قم گفت: بیش از 95 درصد از ظرفیت صنعت چاپ استان قم در خدمت تولید کتاب و به ویژه کتب دینی است.

به گزارش نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره صنعت چاپ استان قم، همراه با تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب چاپ و نشر (شنبه 28 شهریور 1394) در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی (عج) با حضور حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مسئولان استانی و فعالان، پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب چاپ و نشر برگزار‌ شد.

عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از فعالان و پیشکسوتان این عرصه اظهار کرد: بیش از 95 درصد از ظرفیت صنعت چاپ در استان قم در خدمت تولید کتاب و به‌ویژه کتب دینی است.

وی در ادامه با بیان این که شهرک چاپ و نشر استان قم در محور مواصلاتی قم ــ تهران و در بهترین موقعیت مکانی، می‌تواند به عنوان ویترینی از صنعت چاپ و نشر استان قم به همه کشور معرفی شود، عنوان کرد: عدم استقرار واحدهای چاپ استانی در این شهرک و به درازا کشیدن این روند، باعث شده است تا برخی، پیشنهاد واگذاری این شهرک را به دیگر صنایع فعال استان، مطرح کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که همه دلدادگان این شهر مقدس و کارکرد عظیم معنوی، علمی و فرهنگی آن باید به صنعت چاپ این استان توجه ویژه داشته باشند، افزود: ما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا این مهم به نتیجه برسد و شهرک چاپ و نشر قم در آینده‌ای نزدیک موجبات رشد و پیشرفت هرچه بیشتر چاپ و نشر استان را فراهم آورد.

دانشی با ذکر این مطلب که در سال 93 برای مجموع 500 ناشر استان، بیش از 9 هزار عنوان مجوز کتاب جدید صادر شده و 5 میلیون جلد کتاب از آنها به چاپ رسیده است، ادامه داد: باعث خوشحالی است که در حال حاضر 286 باب چاپخانه، لیتوگرافی، صحافی و صنایع وابسته به صنعت چاپ در سطح استان قم در حال فعالیت هستند، که کار تولید آثار مکتوب را بر عهده دارند و این میزان نشان‌دهنده رشد کمی مطلوب صنعت چاپ است که باید از این پس به دنبال ارتقا و بالا بردن سطح کیفی محصولات این حوزه باشیم.

در ادامه این برنامه تعدادی از پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب و نیز برگزیدگان بخش‌های مختلف، هدایای خود را به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره دریافت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها