شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
كمك به غنای فرهنگی، از اشتراكات زردشتيان و مسلمانان است

حجت‌الاسلام سيدحسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، عصر روز گذشته از كتابخانه يگانگي زرتشتيان بازديد كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سیدحسن خمینی در بازديد از گنجینه کتاب‌هاي تخصصی دین و فرهنگ زرتشتیان ایران خط دين‌ديبره (خط ويژه زرتشتيان) را يكي از كهن‌ترين خط‌هاي جهان خواند.

وي با اشاره به كتاب‌هاي كهن و نسخه‌هاي خطي اوستا خاطرنشان كرد: در اين كتابخانه، گنجينه ارزشمندي از كتاب‌هاي تاريخ و فرهنگ ايران باستان وجود دارد كه مي‌تواند منبع خوبي براي پژوهشگران و محققان اين حوزه باشد. 

نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي خاطر نشان کرد: زمانی که پیروان ادیان الهی دور هم جمع می‌شوند باید بر مشترکاتشان تأکید کنند و با زبان و کلام مشترک صحبت کنند.

حسن خمینی دیگر وجه اشتراک را در میان زرتشتیان و مسلمانان كمك به غنای فرهنگی سرزمین ایران عنوان کرد و افزود: قدرت و تمدن ایرانی به اسلام رنگ ایرانی بخشیده است.

موبد اردشیر خورشیدیان، رئيس انجمن موبدان تهران نیز در سخنانی با اشاره به واژه دین گفت: دین به معنای وجدان است و همراه با انسانیت و اخلاق موجبات سازندگی را فراهم می‌کند و همه پیامبران نیز آمده‌اند تا به بشریت دین، انسانیت و اخلاق بیاموزند.

وي با اشاره به پیروان ادیان و باورهای آنان در مورد نور گفت: اساس پرستش ‌سوی (قبله) زرتشتیان نور است و آتش در مذهب زرتشتی نمادی از عشق و پاکی است که هیچگاه آلودگی نمی‌بیند و پليدي‌ها، آلودگی‌ها و دروغ را با خود می‌سوزاند.

در اين بازديد، آیت‌الله موسوی بجنوردی و حجج اسلام رحمت و انصاری، سيدحسن خميني را همراهي مي‌كردند.

از جامعه زرتشتيان نيز بوذرجمهر مهر واپسین، نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی، اسفنديار اختياري، توران شهریاری شاعر زرتشتی، رستم خسرویانی، اسفندیار خسروی در این بازديد حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط