یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
امیر‌نیا: تازه‌های حوزه دین ناشران استانی رونمایی می‌شود/ حشمتی: اهمیت مسجد و قرآن، تشکیل ستاد رمضان را ضروری می‌سازد

علی‌اصغر امیرنیا، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست «هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها» از رونمایی کتاب‌های منتشر شده در حوزه قرآن و عترت از سوی ناشران استانی خبر داد. حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی نیز گفت: مسجد و قرآن دو شاخصه‌ مهم ماه مبارک رمضان هستند که تشکیل ستاد رمضان را مهم و ضروری می‌سازند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست خبری «هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها» پیش‌ازظهر یکشنبه (15 شهریور 1394) با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل معاونت قرآن و عترت برگزار شد. 
 
استفاده از تولیدات قرآنی؛ محور اصلی برگزاری هفته‌های قرآن و عترت
امیرنیا گفت: در «هفته‌های قرآن و عترت» که از اوایل دی‌ماه سال جاری در هشت استان برگزار می‌شود، از تازه‌های کتاب که از سوی ناشران استانی به چاپ رسیده‌اند، رونمایی می‌شود. در این هفته‌‌ها برنامه‌هایی با موضوع‌های جشنواره شعر و ادبیات قرآنی، چاوش‌خوانی، جشنواره صنایع دستی، هنرهای تجسمی و اکران فیلم کوتاه برگزار می‌شوند.
 
وی با بیان این که ایجاد شور و نشاط و بهره‌گیری از مضامین قرآن و حدیث، هدف برگزاری «هفته‌های قرآن و عترت» است، افزود: یکی از محورهای اصلی برگزاری «هفته‌های قرآن و عترت» استفاده از تولیدات قرآنی استان‌هاست. 
 
امیرنیا با اشاره به سهیم‌ شدن سایر دستگاه‌های دولتی در برگزاری برنامه‌های قرآن و عترت گفت: دستگاه‌های دولتی برحسب وظیفه‌ای که برای آنها طراحی شده، موظف‌ هستند بخشی از اعتبارات خود را در راستای اجرای برنامه‌های قرآن و عترت استفاده کنند. هفته‌های قرآن و عترت در استان‌های کرمانشاه، فارس، اردبیل، سیستان و بلوچستان، مازندران، ایلام و جنوب استان کرمان برگزار می‌شود. 
 
سخنرانی کارشناسان مذهبی، کتاب می‌شود
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست به برنامه‌های اجراشده در ماه مبارک رمضان در قالب «جشن رمضان» اشاره کرد و گفت: در نظر داشتیم برای جشن رمضان 49 نمایشگاه در سراسر کشور برگزار کنیم که این تعداد با همکاری ادارات کل استان‌ها و مشارکت سایر دستگاه‌ها به 186 نمایشگاه رسید. 
 
امیرنیا اظهار کرد: هزار و 355 ناشر در نمایشگاه‌های استانی امسال در ماه مبارک رمضان شرکت کردند و بیش از هزار و 300 هنرمند نیز آثار خود را در این نمایشگاه‌ها در معرض دید عموم قرار دادند. «نشست‌های تدبر و تفسیر قرآن» دیگر برنامه برگزارشده در جشن رمضان بود که در آن 297 مفسر برای بیش از دو هزار و 500 علاقه‌مند مباحث قرآنی، درباره تدبر در قرآن سخنرانی کردند. 
 
وی با اشاره به این که فعالیت فعالان قرآنی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان از 471 مفسر، قاری، ناشر و مربی قرآنی تجلیل شد. همچنین در نظر داریم سخنرانی‌های ارائه‌شده در این ماه را در قالب کتاب چاپ کنیم. بانک سؤالات قرآنی و نهج‌البلاغه نیز از میان سؤالات مطرح‌شده از کارشناسان مذهبی در این ماه استخراج می‌‌شود. 
 
«هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها» با هدف تمرکززدایی
در پایان این نشست خبری حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در سخنانی کوتاه به دیدار دو و نیم میلیون نفری علاقه‌مندان از نمایشگاه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها با هدف تمرکززدایی از استان‌های بزرگ برگزار می‌شود. 
 
وی ادامه داد: هنوز از ظرفیت ماه مبارک رمضان به‌خوبی آگاه نیستیم یا برای آن برنامه‌ریزی دقیقی نکرده‌ایم. این ماه مبارک جایگاهی مهم در جهان اسلام دارد. مسجد و قرآن دو شاخصه‌ مهم ماه مبارک رمضان هستند که تشکیل ستاد رمضان را مهم و ضروری می‌سازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها