پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۹
ديدن جهل آدم ها از "پنجره اي بر بادها"

سراي اهل قلم عصر ديروز ميزبان هنرمندان و نمايشنامه نويساني بود كه به بهانه نمايش "پنجره‌اي بر بادها" نوشته فرهاد ناظرزاده كرماني، براي مخاطبان و عللاقه مندان صحبت كردند."جهل آدم ها"، مهم ترين تكيه گاه اين نمايش است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، برنامه نمايشنامه خواني سراي اهل قلم، عصر روز گذشته (19 تيرماه)  با حضور «داود رشيدي»، بازيگر سينما و تلويزيون، «احمد كاميابي مسك»، نويسنده و مترجم، «مريم جعفري حصارلو»، كارشناش تئاتر و «فرهاد ناظرزاده كرماني»، نويسنده و مترجم برگزار شد. 

در ابتداي اين نشست، نمايشنامه «پنجره‌اي بر بادها» نوشته «فرهاد ناظرزاده كرماني»، به كارگرداني جواد نمكي توسط بهار كاتوزي و علي نجفي‌زاده روخواني شد. 

در ادامه «مريم جعفري حصارلو» كارشناش تئاتر و مجري نشست، به معرفي ناظرزاده كرماني پرداخت و وي را از بهترين نمايشنامه نويسان خواند.

«ناظرزاده كرماني» نيز در سخناني به پيدايش نمايشنامه خواني در تئاتر ايران كه خود از اركان موثر آن بوده اشاره كرد و گفت: به دليل نداشتن امكانات صحنه‌اي در اواخر دهه 70 طرحي نوشتم تا نمايشنامه خواني محملي براي اجرا باشد و به آن اهميت داده شود. 

وي با بيان اين كه در نمايشنامه "پنجره‌اي بر بادها" به جهل انسان‌ها پرداختم، افزود: اين اثر را براي خواندن، نوشتم به اين خاطر لحن آن خطابي و شاعرانه است. 

در ادامه «احمد كاميابي مسك» با بيان اين كه اثر ناظرزاده كرماني واقعيت جامعه و مشكلات اجتماعي انساني را توضيح مي دهد، گفت: اين نمايشنامه مي‌تواند براي دانشجويان الگو باشد تا ناهنجاري‌هاي جامعه را اينگونه به صحنه بياورند. 

اين نمايشنامه توسط كيكاووس  كاميابي مسك به زبان فرانسه ترجمه شده است. 

در ادامه «داود رشيدي» هنرمند تئاتر ترجيح داد به جاي نقد متن نمايشنامه،نكته هايي را از نظر اجرا بيان كند.

وي "پنجره‌اي بر بادها"را نمايشنامه اي سخت و دردناك معرفي كرد كه بر او بسيار اثر گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط