سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
شاید زیر بار فشارها تا شده باشیم، اما نشکسته‌ایم/ چراغی که 365 روز سال روشن است

«افرا کتاب» تنها فروشگاهی است که در 365 روز سال پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است. فرشته سنگری، مدیر این فروشگاه با اشاره به اینکه در 6 سال گذشته حتی یک روز چراغ این فروشگاه خاموش نبوده، می‌گوید: مردم در ایام تعطیل سال، فرصت بیشتری برای مطالعه دارند و این حرکت می‌تواند اوقات مفیدتری برای تعطیلات علاقه‌مندان به مطالعه ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فروشگاه «افرا کتاب» که از سال 1388 در خیابان ولیعصر، روبه‌روی پارک ملت، برج ملت، واحد تجاری 38 و 39 راه اندازی شده، با ارائه بیش از 50 هزار عنوان کتاب از ناشران مختلف در فضایی حدود 60 مترمربع، به ارائه خدمات فرهنگی به علاقه‌مندان مطالعه در حوزه‌های عمومی می‌پردازد.

این کتابفروشی محل رفت و آمد نویسندگان و مترجمان مختلف نیز هست و از این نظر پاتوقی برای اهالی فرهنگ و فعالان حوزه کتاب به شمار می‌رود؛ به طوری‌که تا کنون برنامه‌های مختلفی با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، اسدالله امرایی و سایر پدیدآورندگان کتاب در این کتابفروشی برگزار شده است.

«افرا کتاب» همچنین در زمینه کتاب‌یابی و پیگیری سفارش‌ها نیز فعالیت دارد و سفارش‌های خود را به شکل فروش حضوری، تلفنی و اینترنتی و از طریق اداره پست، به دست مخاطبان خود در سراسر کشور و حتی خارج از کشور می‌رساند. اما ویژگی مهم این فروشگاه کتاب که آن را از سایر کتابفروشی‌های متمایز می‌کند، عدم محدودیت زمانی در ارائه خدمات به مخاطبان است.

ارائه خدمات کتاب در تمام روز سال
فرشته سنگری، مدیر فروشگاه «افرا کتاب» درباره فعالیت این فروشگاه گفت: ما در «افرا کتاب» تازه‌ترین آثار منتشر شده و پرفروش‌های بازار کتاب را ارائه می‌کنیم؛ تقریباً از تمام حوزه‌ها مراجعه کننده داریم، اما حوزه‌های ادبیات، مدیریت و بازاریابی، فلسفه و هنر بیشترین مخاطبان ما را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی این فروشگاه که به نوعی شعار «افرا کتاب» نیز هست، ارائه خدمات در همه ایام سال است؛ به طوری که فروشگاه ما در 365 روز سال پذیرای علاقه‌مندان به کتاب است و در 6 سال گذشته حتی یک روز چراغ این فروشگاه خاموش نبوده است.

«افرا کتاب» اورژانس کتاب است
سنگری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آنجا که مردم در ایام تعطیل سال، فرصت بیشتری برای مطالعه دارند، «افرا کتاب» با ارائه خدمات در این ایام، فرصت استفاده مناسب از تعطیلات و اوقات فراغت علاقه‌مندان به مطالعه را ایجاد کرده است. به همین دلیل «افرا کتاب» به عنوان اورژانس کتاب نیز مطرح است.

سنگری همچنین از میزان مراجعه به این کتابفروشی در ایام تعطیل نیز گفت: این روزها مخاطبان خاص خود را دارد و به خصوص در ایامی چون اول فروردین، مخاطبان بسیاری داریم؛ همچنین در روزهای وفات و شهادت مانند روز عاشورا نیز همواره مراجعه کنندگانی داشته‌ایم به دنبال ادعیه و کتاب‌های مرتبط با این روز می‌آیند.

مدیر فروشگاه «افرا کتاب» درباره انگیزه شخصی خود از ارائه خدمات در 365 روز سال، گفت: سال‌های مهمی از زندگی من در NGO ها و فعالیت‌های داوطلبانه مردم نهاد گذشت؛ اما در مقطعی احساس کردم که باید برای ارتقاء فرهنگی جامعه حرکتی انجام دهم. بنابراین با افتتاح «افرا کتاب» سعی کردیم تا جوانانی را که در این منطقه بدون هدف در کافه‌ها گشت و گذار می‌کنند، جذب کتاب کنیم و از این نظر نیز مؤثر باشیم.

وی همچنین درباره صرفه اقتصادی فعالیت خود در این کتابفروشی گفت: به طور کلی در وضعیت امروز، چرخه اقتصادی برای کتابفروشان سراسر کشور به سختی به گردش درمی‌آید. طبیعتاً قرار گرفتن «افرا کتاب» در این منطقه از شهر، میزان اجاره بهاء، حقوق 6 پرسنل و سایر موارد، هزینه‌ای را به ما تحمیل می‌کند که می‌توانم بگویم با میزان فروش سر به سر تمام می‌شود؛ یعنی حتی یک ریال از آن سود نمی‌کنیم.



سنگری در پایان گفت: ما برای اداره این کتابفروشی از هیچ مرکزی کمک نگرفته‌ایم و در حال حاضر هم بهای عشق و علاقه خودمان و همین‌طور مستقل بودنمان را می‌پردازیم. ممکن است زیر بار فشارها تا شده باشیم، اما نشکسته‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها