دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
پرمخاطب‌ترین کتاب‌های «ترنجستان سروش» در سال 1393/ گسترش همکاری با ناشران پر فروش

کتابفروشی ترنجستان سروش 16 کتاب پر فروش خود در سال 1393 را معرفی کرد که بر این اساس بیشترین کتاب‌های این فهرست، مربوط به ناشرانی چون «سروش»، «صهبا» و «سوره مهر» بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتابفروشی «ترنجستان سروش» که در راسته خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و فلسطین واقع شده، با ارائه  12هزار عنوان کتاب از بیش از 500 ناشر در فضایی حدود 350 مترمربع و در دو طبقه، به ارائه خدمات فرهنگی به علاقه‌مندان مطالعه در حوزه‌های عمومی می‌پردازد.

این فروشگاه به تازگی 16 عنوان از پر فروش‌ترین کتاب‌های خود در سال 1393 را معرفی کرده که بر این اساس بیشترین کتاب‌های این فهرست، مربوط به ناشرانی چون «سروش»، «صهبا» و «سوره مهر» بوده‌اند.

مصطفی بزرگمهر، مدیر داخلی «ترنجستان سروش» همچنین درباره مهم‌ترین رویکردهای این فروشگاه در سال جدید گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فروشگاه ترنجستان سروش در سال جدید، گسترش تنوع در ارائه کتاب را سرلوحه کار خود قرار داده و همچنین همکاری‌های خود را با ناشرانی که در سال گذشته برای این فروشگاه سودآور بوده‌اند، گسترش خواهیم داد.

فهرست پرفروش‌های پاییزی کتابفروشی «ترنجستان سروش» به شرح زیر است.
 
«من زنده‌ام»
معصومه آباد/ انتشارات بروج/ 8500 تومان
کتاب «من زنده‌ام» خاطرات دوران چهار ساله‌ اسارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام است. روایت کتاب از دوران کودکی نویسنده آغاز و با بیان بخش‌های مهمی از نوجوانی وی ادامه پیدا می‌کند. کتاب، با بیان نقش و تأثیر انقلاب اسلامی بر زندگی و شخصیت آباد به دوره‌ دفاع مقدس، اسارت و آزادی او  و سه بانوی آزاده‌ دیگر به پایان می‌رسد.
عنوان کتاب که بر جلد چاپ شده، دستخط معصومه آباد است. آن روز که برای فرار از بی‌خبری مفقودالاثری برای خانواده‌اش یا هر کسی که می‌توانست فارسی بخواند نوشته بود: «من زنده‌ام. معصومه آباد.»
 
«جناب عشق»
انتشارات یا زهرا (س)/ 5000 تومان
این کتاب جلد نخست از مجموعه «سكوت ابرار» است كه در آن گزيده اي از رهنمودهاي اخلاقي آيت الله محمدتقي بهجت به نثر در آمده است. از موضوعات مورد توجه در اين رهنمودها مي توان به ثابت قدم بودن در مسير امام زمان(عج)، برنامه ريزي براي گناه نكردن، عبادت در زمان غيبت حضرت مهدي(عج)، صبر در زندگي، خودشناسي راه رسيدن به خداشناسي، معناي قيام و ركوع و سجود، شرط استجابت دعا، همنشين نبودن با اهل غيبت و... اشاره كرد. شايان ذكر است كتاب با تصاويري از دوران زندگي آيت الله بهجت همراه است.
 
«ته خیار»
هوشنگ مرادی کرمانی/ معین/ 12000 تومان
کتاب «تهِ خیار» مجموعه‌ بیش از ۳۰ داستان کوتاه است که مرادی کرمانی، آنها را «زهرخند» می‌خواند چرا که به موضوعات غم‌انگیز همچون مرگ، بیماری و پیری می‌پردازند ولی از آن‌جایی که «پشت هر فاجعه، کمدی‌ای نهفته است» او در این مجموعه به جنبه‌های طنزآمیز این واقعیت‌های به ظاهر تلخ پرداخته است.
«ته خیار» به گروه سنی خاصی تعلق ندارد. مرادی کرمانی، در گفت‌وگویی گفته بود: من موقع نوشتن، مخاطب خود را تعیین نمی‌کنم. درست مثل سبزی‌فروشی که مشخص نمی‌کند خیار را در اختیار چه کسی و با چه ویژگی‌هایی قرار دهد، همه می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
«فیض بوک»
ناصر فیض/ سوره مهر/ 9900 تومان
این کتاب با 70 شعر ، سروده های سه سال اخیر ناصر فیض است این مجموعه شعر طنز در برگیرنده مضامین اجتماعی و سیاسی است که با نگاهی انتقادی به نگارش در آمده است. در برخی شعر های او این انتقادهای تند سیاسی به شیوه طنز و خیلی راحت بیان شده است که حتی نقدشده گان را نیز به خنده وا می دارد.
 
از جمله نقاط قوت این کتاب نیست به مجموعه شعرهای دیگر ناصرفیض سادگی بیان و مطلب است. در این مجموعه شاعر خیلی راحت حرف خود را می زند و بار طنز بیشتری نیز نسبت به اشعار گذشته ناصر فیض دارد. در کل می توان گفت اختلاف فاحش این اثر با دیگر آثار به شدت محسوس است و خواننده به راحتی متوجه تغییرات زیاد آن با دیگر آثا وی می شود.
 
«انسان 250 ساله»
حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای/  انتشارات صهبا/ 8250 تومان
کتاب انسان 250 ساله، روند مبارزه سیاسی معصومین(علیهم السلام) برای تشکیل حکومت اسلامی است که توسط آیت‌الله خامنه‌ای تبیین می‌شود. و از آن نظر انسان 250 ساله نام‌گذاری شده که تمام این مبارزات، هرچند توسط افراد و تاکتیک‌های مختلف، اما با یک حرکت واحد مستمر به سمت هدف واحد مشخص صورت گرفته است.
این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به‌صورت ترتیبِ تاریخی زندگی ائمه از دوران پیامبر اعظم تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری است و بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است.
 
«برای مدیران»
حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای/ انتشارات سروش/8000 تومان
کتاب انتشارات سروش با عنوان «برای مدیران» شامل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدیران، با استقبال خوب مردم و علاقه‌مندان به کتاب مواجه شده است. این اثر برگرفته از گفتارها و گزیده های کلام رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) در مقوله مدیریت است.
در این اثر ویژگی های مدیران و آنچه آنها برای ادای درست تکالیف مدیریتی خود در تحقق دولت اسلامی باید بدانند، با استخراج از کلام رهبری و مواضع روشن ایشان در این زمینه آمده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی از بدو رهبری تاکنون نصایح، توصیه ها و بعضا" تعریف ها  یا هشدارهایی نسبت به مدیران کشور داشته اند که در موقعیت زمانی مختلف منجر به اصلاح رفتار مدیران شده است.
این اثر در 9 فصل مدیران، اهمیت و جایگاه در نظام اسلامی، معنویت، اخلاق، گزینش همکاران، نظارت بر زیر مجموعه، مدیران انقلابی، وظایف و ویژگی ها، آسیب شناسی و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر تدوین شده است.
 
«گیرنده: دخترم»
سمیه سادات لوح موسوی/ سروش/ 3500 تومان
این کتاب مجموعه 21 نامه است که تعدادی از نویسندگان و هنرمندان و اساتید دانشگاه و چهره های مشهور و محبوب، حطاب به دختران خود نگاشته اند. این مجموعه به خوبی نشان می دهد که رسیدن به بیانی صمیمی و بی تکلف با فرزندان ، چنانکه به نظر می رسد ساده و آسان نیست.
در این کتاب در ابتدای هر نامه ، معرفی مختصری از نگارنده آن آمده است و پس از آن متن نامه آمده است. از جمله شخصیتهای نویسنده نامه می توان به اسماعیل شفیعی سروستانی ، سید مهدی شجاعی و مصطفی رحماندوست اشاره کرد.
 
«مسیح در شب قدر»
حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای / موسسه جهادی صهبا/ 23000 تومان
«مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکـة الله» است؛ روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌‎های شهدا که از سوی انتشارات «موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا)» منتشر شده است.
در این کتاب، حضور حضرت آقا در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در بیست‌وسه بخش روایت شده است. حضرت آقا با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده‌های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده‌ها داشتند. و از سال شصت‌وسه، برنامه مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت‌وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده‌های شهدا، شروع می‌کنند. برنامه‌ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت‌های حسنه‌ای است که توسط معظم‌له ایجاد شده است.
 
«ترجمه تفصیلی آیت الکرسی»
حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای / موسسه جهادی صهبا/ 10000 تومان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیش از انقلاب، در یکی از جلسات قرآنی خود، موضوع سخنرانی‌شان را آیـ÷‌الکرسی قرار می‌دهند. گفتار حاضر، خواننده را به آن جلسه می‌برد. مخاطب ایشان در این جلسه، مردم عادی از هر سن و هر قشر و هر صنفی هستند که در مسجد، پای سخنان معظم‌له نشسته‌اند.
متأسفانه مشخص نیست که این سخنرانی کِی و در کدام مسجد ایراد شده است. با توجه به نکات موجود در صوت، معلوم می‌شود که جلسه پیش از انقلاب، در یک مسجد و اوایل ماه محرم است. پیش از انقلاب سخنرانی‌های قرآنی معظم‌له، عموماً در مشهد بوده که از سال پنجاه‌و‌یک و در مسجد امام حسن مجتبی آغاز می‌شود. در دی‌ماه پنجاه‌و‌سه، دستگیری ایشان و حبس در زندان کمیته مشترک ضدخرابکاری، این جلسات نورانی را قطع می‌کند. از اواخر پاییز تا اسفند سال پنجاه‌ودو، مسجد کرامت میزبان سخنرانی‌های ایشان است. آن سال‌ها، محرم‌الحرام تقریباً با بهمن‌ماه مصادف می‌شده، پس این سخنرانی در سال ۱۳۵۱ یا ۱۳۵۲ بوده است.
 
«دغدغه‌های فرهنگی»
حضرت آیت الله سیدعلی خامنه‌ای / موسسه جهادی صهبا/5500 تومان
متن محوری کتاب، مربوط به دیدار مقام معظم رهبری با عناصر جبهه‌ی خودی در حوزه‌ی فرهنگ در تاریخ ۲۲/۴/۷۳ است. در این جلسه هم مسئولان دولتی در حوزه‌ فرهنگ حضور داشته‌اند و هم گروه‌های مستقل فرهنگی.
عناصر جبهه‌ی خودی در حوزه‌ فرهنگ در حال تکثیر هستند. این جمع ریزش‌ها و رویش‌هایی داشته است. چه بسا کسانی در این دیدار حضور داشته‌اند و هم‌اکنون عضو جبهه‌ی خودی نیستند و چه بسا کسانی که در هنگام این سخنرانی، هنوز متولد نشده‌ بودند، اما مخاطب این صحبت‌ها خواهند بود؛ این کلماتِ راه‌گشا امروز چراغ راه رویش‌های مبارک جبهه‌ی فرهنگ است که همه باید این بیانات را تطبیق دهیم با شرایط فردی، جمعی و جامعه‌ی خودمان.
 
« ترکیب‌بندی در عکاسی»
هارالد مانته/ پیروز سیار/ سروش/ 10000 تومان
ترکیب بندی در عکاسی، هارالد مانته، ترجمه پیروز سیار، تهران، سروش (انتشارات صدا و سیما)، چاپ سیزدهم، 1391 هارالد مانته نویسنده این اثر سعی کرده بخشی از یافته های پاول کله و واسیلی کاندینسکی که در جلد دوم و نهم از رشته کتاب های باوهاوس مطرح شده اند را بر عکاسی انطباق داده و دراین کتاب گردآوری کند.
اصل این کتاب به زبان آلمانی نوشته شده و قبلا به دو زبان انگلیسی و فرانسه ترجمه گردیده است. ترجمه فارسی این کتاب توسط پیروز سیار از روی ترجمه فرانسه آن صورت گرفته است و سعی دارد گوشه هایی از اصول بنیادی هنر ترکیب بندی را نشان دهد.
 
«چمران مظلوم بود»
علی اکبری مزدآبادی/ یازهرا/ 4500 تومان
موضوع کتاب، سرگذشت‌نامه و خاطراتی از «شهید دکتر چمران» از زبان دوستان و هم‌رزمان وی است. مطالب کتاب به طور مختصر و موجز، رویدادهای مهم زندگی این شهید را از زمان آغاز تحصیل در آمریکا تا روز شهادت وی به تصویر می‌کشد.
این رویدادها از زبان نزدیکان، دوستان، همسر و هم‌رزمان این شهید بازگو شده‌اند و مبارزات این شخصیت، دیدارهایش با علما و بزرگان و شخصیت‌های سیاسی وقت، فعّالیت‌های او در جنگ و حضورش در عملیات‌های گوناگون جنگی و رخدادهای زندگی خانوادگی او را دربردارد. قابل ذکر است، کتاب با تصاویری از این شهید و سال‌شمار رویدادهای زندگی‌اش مستند شده است.
 
«مواعظ»
جلد سوم/ موسسه ايمان ماندگار/ 9500 تومان
جلد سوم کتاب مواعظ برگرفته از جلسات اخلاقی آیت الله حق شناس،  تحت اشراف آیت الله جاودان توسط موسسه ایمان ماندگاردر ٢١٢ صفحه و شامل ٢٤ جلسه از مباحث اخلاقی آیت الله حق شناس شده است.
 
«تحلیل پیام‌های رسانه‌ای»
دانیل رایف، استفن لیسی، فریدریک جی فیکو/ مهدخت بروجردی، علوی تورمد هاوگن/ سروش/ 6000 تومان
این اثر در موضوعات مختلف از پوشش خبری کاخ سفید تا نحوه بازنمود زنان و اقلیت ها در آگهی های بازرگانی که مخاطبانشان کودکان بوده اند و گزارش های زیست محیطی تا موضوع بحث برانگیز در اخبار داخلی و ... را در منابع متعددی از جمله روزنامه ها، مجله ها، رادیو و تلویزیون و وب سایت های جهانی مورد تحلیل محتوایی قرار می دهد.
نویسندگان این اثر در تلاشند تا تحلیل محتوا به صورت دست یافتنی و قابل فهم برای همگان باشد و به عنوان متنی مقدماتی برای واحدهای درسی تحلیل محتوا، متن تکمیلی برای واحدهای روش تحقیق و مرجعی مفید برای محققان ارتباط جمعی، علوم سیاسی و سایر علوم اجتماعی و رفتاری باشد.
 
«ریتم در موسیقی»
شهرام مظلومی/ سروش/ 3500 تومان
کتاب ریتم در موسیقی اثر شهرام مظلومی با چاپ پانزدهم رسید و از سوی انتشارات سروش به بازار نشر عرضه شد. به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش کتاب حاضر مجموع درس ها و تمرین های طبقه بندی شده ریتم است که در شش فصل تدوین شده است و تاکید مطالب بیشتر بر اجرای فیگورهای ریتمیک و پیوند آن ها با یکدیگر است.
در این کتاب طرز اجرای فیگورهای ریتمیک به دو طریق ارائه شده است.
 
«ضد»
فاضل نظری/ سوره مهر/ 8000 تومان
کتاب «ضد» چهارمین اثر شاعر جوان کشور فاضل نظری است که پس از سه گانه " آن‌ها " ، " گریه‌های امپراطور " و " اقلیت " توسط سوره مهر منتشر شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها