چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
مدیرعامل خانه کتاب: کتاب و فعالان این حوزه مظلوم‌اند

مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب در آیین «گرامیداشت 25 سال آینه پژوهش» گفت: اقشاری هستند که بی‌ادعا، ذره ذره از جان خود می‌کاهند و بر جان کتاب می‌افزایند. کتاب و فعالان این حوزه مظلوم‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین نشست از «عصر کتاب» عصر چهارشنبه 20 اسفندماه در قالب آیین «گرامیداشت 25 سال آینه پژوهش» با حضور دکتر سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمدعلی مهدوی‌راد، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب و جمعی از فرهیختگان و اهالی قلم در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد.
 
غلامی جلیسه، در این آیین گفت: سلسله نشست‌های عصر کتاب در سال آتی به‌صورت جدی برگزار خواهد شد. از اهداف برگزاری این نشست‌ها، تلاش برای تجلیل از موسسات، ناشران، وب‌سایت‌ها و نشریات فعال در حوزه دین است.
 
وی افزود: اقشاری هستند که بی‌ادعا، ذره ذره از جان خود می‌کاهند و بر جان کتاب می‌افزایند. کتاب و فعالان این حوزه مظلوم‌اند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در ادامه اظهار کرد: بازتعریف فعالیت‌های نشریات در حوزه دین و معرفی استانداردهای انتشار این نشریات، در نشست‌های «عصر کتاب» بررسی خواهد شد. شخصیت‌های تاثیرگذار این حوزه توانستند جامعه کتابخوان ما را یک قدم به جلو ببرند.
 
جلیسه با اشاره به نقش نشریه «آینه پژوهش» ادامه داد: در حوزه کتاب‌‌های دینی، از جمله نشریات مهم در کیفیت‌بخشی می‌توان به «آیینه پژوهش» اشاره کرد، نشریه‌ای که طی 25 سال اخیر، نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی داشته است. این نشریه در ربع قرن، به تنهایی در عمق،  وظیفه اطلاع‌رسانی کتاب‌های دینی و نقد و بررسی کتاب‌های این حوزه را عهده‌دار بوده است.
 
وی افزود: علاقه و عشق وافر مهدوی راد در این 25 سال موجب تاثیر این نشریه بوده است. 25 سال از عمر «آیینه پژوهش» با مدیریت یک سردبیری در تاریخ مطبوعات ایران بی‌نظیر است.
 
مدیرعامل خانه کتاب در ادامه تصریح کرد: تلاش و استمرار وی و نگاه حوزه علمیه قم، در تاثیرگذاری این نشریه موثر بوده است. «آیینه پژوهش» به جوان بالغ و رعنایی تبدیل شده که با تجربیات خود می‌تواند گام‌های موثرتری در این حوزه بردارد.

جلیسه در پایان اعلام کرد، در سال آتی، سلسله نشست‌های «عصر کتاب» با بهترین کیفیت برگزار خواهد شد.

گزارش‌های تکمیلی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها