دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
مدیرعامل خانه کتاب: راه‌اندازی وب‌سایت اهل قلم گامی برای تسهیل ارائه خدمات به پدیدآورندگان است

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در مراسم رونمایی از نسخه آزمایشی وب‌سایت اهل قلم گفت: با توجه به رشد استفاده از اینترنت و فضای مجازی در جامعه تصمیم گرفتیم برای تسهیل دسترسی اهالی قلم به خدمات موسسه خانه کتاب، با راه‌اندازی وب‌سایت www.ahleghalam.ir خدمات متنوعی را به اهالی قلم ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مراسم رونمایی از نسخه آزمایشی وب سایت اهل قلم ظهر امروز (20 بهمن) با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، مدیران این موسسه و جمعی از مؤلفان و مترجمان در سرای اهل قلم برگزار شد.
 
مدیرعامل موسسه خانه کتاب در ابتدای این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: موسسه خانه کتاب همان‌گونه که از نامش پیداست، خانه نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب است و این افتخار را دارد که طی 21 سال فعالیت مستمر خود در این حوزه تعداد قابل توجهی از پدیدآورندگان و اهالی نشر را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهد.

غلامی جلیسه افزود: فارغ از حمایت‌های معنوی که در دستور کار خانه کتاب است، یکی از مسئولیت‌های مهم خانه کتاب حمایت‌های مادی و اجتماعی است که می‌توانیم از اهالی قلم داشته باشیم. طی 12 سالی که بحث اهل قلم و بیمه اهل قلم مطرح شده، خانه کتاب توانسته بود در حدود سه‌هزار نفر را توسط صندوق حمایت از پدیدآورندگان تحت پوشش خودش قرار دهد.

وی با اشاره به تلاش موسسه خانه کتاب برای حمایت اهالی قلم ادامه داد: با بررسی‌هایی که طی ماه‌های گذشته انجام دادیم، راهکار جدیدی را برای حمایت حداکثری از اهالی قلم مورد بررسی قرار دادیم و یکی از موانعی که بعد از بررسی‌ها مشخص شد، عدم دسترسی آسان به استفاده از خدماتی بود که در خانه کتاب عرضه می‌شد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب اظهار کرد: با توجه به رشد استفاده از اینترنت و فضای مجازی در جامعه تصمیم گرفتیم برای تسهیل دسترسی اهالی قلم به خدمات موسسه خانه کتاب، با راه‌اندازی وب‌سایتی به همین نام خدمات خودمان را به اهالی قلم ارائه دهیم.

وی افزود: خوشبختانه طی چندین ماه فعالیتی که انجام شد، وب سایت www.ahleghalam.ir راه‌اندازی کردیم که امروز مفتخریم در حضور جناب آقای صالحی، معاون محترم فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد، از نسخه آزمایشی این وب سایت رسما رونمایی کنیم که به این ترتیب اهالی قلم می‌توانند خدمات متنوعی را از این وب‌سایت دریافت کنند.

غلامی‌جلیسه با بیان این‌‌که اساس و پایه وب‌سایت اهال قلم، بانک اطلاعات کتاب ایران است، گفت: بیش از 800 هزار رکورد اطلاعات کتاب در این وب سایت وجود دارد. همچنین 200 هزار نفر پدیدآورنده در این وب سایت ثبت شده‌اند که از این میان، سه‌هزار نفر اهل قلم را ثبت‌نام کردیم. از دیروز نیز از طرق ایمیل و پیامک، اطلاع‌رسانی ثبت‌نام شدگان صورت گرفته است تا پدیدآورندگان با مراجعه به این وب‌سایت، در صورت وجود اشتباه، به اصلاح اطلاعات خود بپردازند.
 
وی با بیان این‌که وب سایت اهل قلم شبکه اجتماعی اهل قلم است، اظهار کرد: اهالی قلم می‌توانند از طریق این شبکه اجتماعی، ارتباطات گسترده‌ای با اهالی قلم و ناشران سراسر کشور داشته باشند.
 
مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب ضمن تشریح بخش های مختلف وب سایت اهل قلم، بیان کرد: ثبت‌نام در این وب‌سایت بسیار راحت است؛ پدیدآورندگان می‌توانند به راحتی از طریق کد ملی یا نام و نام خانوادگی خود در این وب سایت ثبت‌نام کنند.
 
غلامی‌جلیسه توضیح داد: از این پس، صدور کارت اهل قلم و بیمه اهل قلم توسط این وب سایت صورت خواهد گرفت و دیگر نیازی به حضور فیزیکی اهالی قلم در خانه کتاب نیست.
 
وی در پایان سخنانش، گفت: با توجه به رویکرد خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پیش‌بینی می کنیم در طول یک سال، بیش از 10 هزار نفر اهل قلم در این وب سایت ثبت‌نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها