چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
اجرای طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور» در دبستان شهید رجبی/  اهدا 830 جلد کتاب به دانش‌آموزان

نخستین روز اجرای طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور» صبح چهارشنبه (15 بهمن‌ماه) با همکاری وزارت ارشاد و با حضور ناهید شهیدی، مدیر طرح و دو تن از نویسندگان حوزه آموزشی در دبستان پسرانه شهید غلامعلی رجبی جندقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) صبح چهارشنبه (15 بهمن‌ماه) در نخستین روز اجرای طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور» این طرح با همکاری وزارت ارشاد در دبستان پسرانه شهید غلامعلی رجبی جندقی واقع در منطقه 9 تهران برگزار شد.
 
اهدا 830 جلد کتاب در نخستین روز اجرای طرح
در نخستین روز این طرح ناهید شهیدی، مدیر طرح و نویسنده کتاب «جشن پر ماجرا»، طاهره عبدالکریمی ‌خلیجی، نویسنده کتاب «غنچه زبل و زبون دراز»، محمود قاضی‌زاده، نویسنده کتاب «رود مغرور» و فرشته جعفری ‌فرمند، تصویرگر کتاب با حضور در این دبستان به پرسش‌های دانش‌آموزان درباره موضوع کتاب، مراحل نگارش و چاپ و نشر کتاب پاسخ دادند.

در این دیدار دانش‌آموزان پرسش‌هایی همچون «چگونه نویسنده شدید؟»، «چگونه نام کتاب را انتخاب کردید؟» و «چگونه تصویر هر داستان را کشیده‌اید؟» را با نویسندگان و تصویرگران کتاب مطرح کرده و به صورت مستقیم پاسخ خود را از آن‌ها دریافت کردند.
 
در این طرح کتاب‌ها از یک روز قبل در اختیار 830 دانش‌آموز این دبستان قرار داده شد و سپس نویسندگان با حضور در میان دانش‌آموزان هر پایه، اهداف کتاب‌ها از جمله آموزش نکات تربیتی به کودکان را بازگو  و با گوش‌ دادن به‌ گفته‌های دانش‌آموزان، نظرات آنها را در مورد کتاب‌های مورد علاقه‌شان بررسی کردند.
 
این نویسندگان که از میان معلمان و دبیران بازنشسته وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند، هرکدام با یک کتاب در این طرح شرکت کرده‌ و با توجه به تجربه‌های آموزشی خود در طول سال‌ها تدریس، این کتاب‌ها را برای کودکان نوشته‌اند.
 


حمایت وزارت ارشاد از طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور»
شهیدی، مدیر طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور» با اشاره به دوازدهمین دوره اجرای این طرح گفت: این طرح که از چهارشنبه (15 بهمن‌ماه) آغاز شده، تا 29 بهمن‌ماه به‌طول خواهد انجامید.
 
وی افزود: در این طرح 9 مدرسه از سوی منطقه 9 تهران معرفی شده‌اند که نخستین روز اجرای آن در مدرسه دبستان پسرانه شهید غلامعلی رجبی جندقی برگزار شد و پس از آن تا روز 29 بهمن‌ماه، در دبستان‌های پسرانه قرآن‌ و عترت، بلال‌ حبشی، شهید ایمانی و شهید مفتح و دبستان‌های دخترانه راه‌ زینب، معصومیه، جوادالائمه، مالک‎ اشتر و شهید افشاریان اجرا خواهد شد.
 
شهیدی ادامه داد: در این طرح وزارت ارشاد هزینه‌های تامین کتاب‌ آموزشی برای پنج ‌هزار دانش‌آموز را برعهده گرفته است. این طرح سالانه دوبار در مدارس تهران اجرا می‌شود. امیدواریم با افزایش حمایت‌های مسئولان، دفعات برگزاری آن افزایش یابد و علاوه بر مدارس تهران در شهرستان‌ها نیز اجرا شود.
 
نمایشگاه کتاب به مناسبت دهه‌فجر در دبستان شهید رجبی
دبستان پسرانه شهید غلامعلی رجبی جندقی در کنار اجرای این طرح، نمایشگاه کتابی به مناسبت دهه‌فجر برپا کرده  که در آن کتاب‌های علمی، داستانی، آموزشی و معارف با 20 درصد تخفیف به دانش‌آموزان عرضه می‌شوند.
 
حمزه سیاری، مدیر دبستان درباره این نمایشگاه گفت: سالانه به مناسب‌های مختلفی از جمله روز دانش‌آموز، روز معلم، هفته کتاب و دهه‌فجر برای دانش‌آموزان نمایشگاه کتاب برپا شده که با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان روبه‌رو می‌شود.
 
اجرای این طرح پیش از این نیز از سوی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سال 90 و 91 مورد توجه قرار گرفته بود.

طرح گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور در سال 90؛ این‌جا
طرح گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور در سال 91؛ این‌جا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها