شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
برنامه نشست‌های پنج‌گانه «کتابخانه، موزه و آرشیو؛ گذشته، حال، آینده» اعلام شد

12 نفر از کارشناسان و متخصصان کشور در حوزه‌های کتابداری، موزه‌داری و آرشیو، سیاست‌گذاری علم، آینده‌نگاری علم، زبان‌شناسی، هنر، روان‌شناسی، مدیریت فناوری اطلاعات و مدیریت اطلاعات و دانش، دی ماه امسال در پنج نشست تخصصی آموزشی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک گرد هم می‌آیند تا درباره «کتابخانه، موزه و آرشیو (گذشته، حال، آینده)»، یافته‌ها و دانش خود را با دوستداران این حوزه‌ها به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست‌های پنج‌گانه آموزشی «کتابخانه، موزه و آرشیو (گذشته، حال، آینده)» در دی ماه سال جاری در محل کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
 
موضوعات این نشست‌ها عبارت‌اند از «سیاست‌گذاری اطلاعات و دانش در علوم کتابداری، موزه‌داری و آرشیوداری»، «بازنمون و طراحی اطلاعات و دانش»، «سازمان‌دهی و پردازش اطلاعات و دانش»، «سیستم و نظام‌های خدمات اطلاعات و دانش» و «بهره‌وری اطلاعات و دانش در جامعه (کتابخانه، موزه و آرشیو) دانش‌مدار» که با حضور علاقه‌مندان و دوستداران حوزه‌های کتابخانه، موزه و آرشیو تشکیل می‌شوند.
 
بر اساس این گزارش عبدالرضا نوروزی چاکلی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شاهد، سیاوش ملکی‌فر، دانشجوی دکترای آینده‌پژوهی و محمدرضا جواهر، متخصص حوزه موزه‌داری و مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد سخنرانان نشست «سیاست‌گذاری اطلاعات و دانش در علوم کتاب‌داری، موزه‌داری و آرشیوداری» هستند که شنبه 6 دی ماه برگزار خواهد شد.
 
همچنین در نشست «بازنمون و طراحی اطلاعات و دانش» که چهارشنبه 10 دی ماه برگزار خواهد شد سیدمهدی طاهری، رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی،‌ سادات‌الملوک بهشتی، دکترای زبان‌شناسی و رییس پژوهشکده مدیریت دانش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و همچنین کورش سامانیان، عضو هیات علمی دانشگاه هنر سخنرانی خواهند داشت.
 
نشست «سازمان‌دهی و پردازش اطلاعات و دانش» نیز با سخنرانی مهدی علیپور حافظی، عضو هیات علمی و معاون پیشین پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری ایران، میترا صمیعی، عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، محمد حکمت، متخصص حوزه موزه‌داری و سید مهدی طاهری،چهارشنبه 17 دی ماه برگزار خواهد شد.
 
 
همچنین چهارشنبه 24 دی نیز نشست «سیستم و نظام‌های خدمات اطلاعات و دانش» علی مرجایی، دکترای مدیریت فناوری اطلاعات، و رییس اداره تجارت الکترونیک بانک گردشگری، حمیدرضا رادفر و مدیر کتابخانه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانی خواهند داشت.

آخرین نشست این پنجگانه نیز با عنوان «بهره‌وری اطلاعات و دانش در جامعه (کتابخانه، موزه و آرشیو) دانش‌مدار» با سخنرانی  محمد حسن‌زاده، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس، سه‌شنبه 30 دی ماه برگزار خواهد شد.
 
نشست‌های پنج‌گانه آموزشی «کتابخانه، موزه و آرشیو (گذشته، حال، آینده)»، در تاریخ‌های 6، 10، 17، 24 و 30 دی 1393 خورشیدی، ساعت 15 تا 17 در کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» برگزار می‌َشود. از دوستداران و علاقه‌مندان دعوت می‌شود در این نشست‌ها حضور یابند.

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگتر روی تصویر کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها