سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
۱۷۰ میلیون ریال جایزه جشنواره روستای دوستدار کتاب/ زمان جشنواره تا ۱۵ آذر

۱۷۰ میلیون ریال جایزه به روستاهای برگزیده و تقدیری در این جشنواره اختصاص یافت. همچنین مهلت ارسال طرح‌ها و برنامه‌ها به نخستین «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» تا ۱۵ آذر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مديريتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 17 ميليون تومان جايزه به روستاهای برگزيده و تقديری در «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» خبر داد و گفت: در نخستين دوره «جشنواره روستاهای دوستدار كتاب» 5 روستا برگزيده و 5 روستا تقدير می‌شوند. معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از اين 10 روستا تجليل می‌كند و در قالب اهدای کتاب، به 5 روستای برگزيده، 10 ميليون تومان و به روستاهای قابل تقدیر، 7 ميليون تومان کتاب اهدا می‌‌شود. 

وی عنوان کرد: در «جشنواره روستاهای دوستدار كتاب» به شیوه‌های مختلف از روستاهای برگزيده و تقديری حمايت می‌كنيم و علاوه بر اختصاص اين اعتبارت برای تشويق دوستدارن كتاب برنامه‌های ديگری هم داريم. 

امیرزاده درباره ديگر حمايت‌ها، گفت: هر سال نمايشگاه‌های متعدد استانی در کشور برگزار می‌شود كه در اين نمايشگاه‌ها به دانش‌آموزان روستاهای برگزيده و تقديری در استان مربوطه بُن خريد كتاب اهدا می‌شود تا بتوانند كتاب‌های مورد نظر خود را تهيه كنند. 

مشاور علمی، فرهنگی و مديريتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: علاوه بر اهدای بُن كتاب به دانش‌آموزان روستاهای برگزيده و تقديری، به دانشجويان اين روستاها كه در دانشگاه‌های مختلف كشور تحصيل می‌كنند، بُن كتاب تعلق خواهد گرفت. 

وی در پايان سخنانش، اظهار کرد: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد مبتکر طرح «جشنواره روستاهای دوستدار كتاب» بوده است تا از رهگذر آن به توسعه کتابخوانی در روستاها كمک شود. اين معاونت علاوه بر تامين هزينه جوايز روستاهای برگزيده و تقديری دوستدار كتاب، هزينه‌های برگزاری اين جشنواره را نيز برعهده دارد و نهادهای ديگر در اين جشنواره بيش‌تر برای تسريع و تسهيل كار همكاری می‌كنند و موظف به تامين هزينه‌ها نيستند.

زمان جشنواره تمدید شد

مرضیه مرآت‌نیا، دبیر اجرایی نخستین «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» با اعلام این خبر، اظهار کرد: ستاد برگزاری نخستین «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» برای ایجاد فرصت و حضور حداکثری روستاها و مناطق محروم کشور در این جشنواره، مهلت ارسال طرح‌ها را تا نیمه آذر‌ماه تمدید کرد.

وی افزود: به این ترتیب دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی موظف‌اند تا 15 آذر‌ماه طرح‌های علاقه‌مندان به حضور در این رویداد فرهنگی را دریافت کنند.

به گفته مرآت‌نیا، پیش از این، مهلت ارسال آثار به «جشنواره روستاهای دوستدار کتاب» 24 آبان‌ماه تعیین شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط