چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
«گرجی پژوهی در ایران» و «وظیفه گرایی اخلاقی کانت» بررسی می‌شوند

سرای اهل‌قلم موسسه خانه کتاب امروز (۲۱ آبان ماه) میزبان ۲ نشست تخصصی با عناوین «گرجی پژوهی در ایران» و «وظیفه گرایی اخلاقی کانت» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست «گرجی پژوهی در ایران» با همکاری سرای ایران‌شناسی، سرای اهل‌قلم موسسه خانه کتاب و انجمن توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و گرجستان برگزار خواهد شد.

دکتر سعید مولیانی، تاریخ‌دان، محقق و نویسنده گرجی‌تبار اهل ایران، امین‌الله قلانی، گرجی پژوه، امیر ناگلیانی و محسن جعفری‌مذهب، پژوهشگر تاریخ در نشست «گرجی پژوهی در ایران» به سخنرانی می‌پردازند و نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات خود را در این رابطه ارائه می‌دهند.

سعید مولیانی که از سخنرانان این نشست است، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حفظ و اعتلای فرهنگ و زبان گرجی در ایران دارد و به‌عنوان یکی از قهرمانان فرهنگی سال ۲۰۱۱ گرجستان شناخته‌شده است. «جایگاه گرجی‌ها در تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران»، «خودآموز زبان گرجی»، «زبان گرجی در سفر» از تألیفات این پژوهشگر است.

نشست «گرجی پژوهی در ایران» امروز چهارشنبه (۲۱ آبان ماه) از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سرای اهل‌قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

نقد «وظیفه گرایی اخلاقی کانت» در سرای اهل‌قلم

اثر برگزیده بیست و ششمین دوره کتاب فصل (تابستان ۱۳۹۲) در گروه «فلسفه» با عنوان «وظیفه گرایی اخلاقی کانت» با حضور حسین اترک و مالک شجاعی‌جشوقانی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ چهارشنبه (۲۱ آبان ماه) در سرای اهل‌قلم خانه کتاب نقد می‌شود.

کتاب «وظیفه گرایی اخلاقی کانت» نوشته حسین اترک در ۳۸۸ صفحه، با شمارگان ۱۴۰۰ نسخه و به بهای ۱۴۰۰۰ تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است، این اثر در بیست و ششمین دوره کتاب فصل (تابستان ۱۳۹۲) برگزیده شد.

کتاب «وظیفه گرایی اخلاقی کانت» شامل مقدمه، بخش اول: کلیات، بخش دوم: دیدگاه‌های فرا اخلاقی کانت، بخش سوم: وظیفه گرایی اخلاقی کانت، بخش چهارم: تحلیل وظیفه گرایی است.

همچنین بخش پنجم این اثر، نقد وظیفه گرایی کانت است که به بررسی و نقد نظریه اخلاقی کانت و بیان اشکال‌های وارد بر آن مانند اشکال بی‌توجهی به نتیجه، اشکال‌های وارد بر امر مطلق و صور مختلف آن، اشکال مطلق‌گرایی، انگیزش برای عمل بر اساس اصل وظیفه، صوری و انتزاعی بودن امر مطلق، مشکل تعارض وظایف و ... می‌پردازد، برخی از این اشکال‌ها به‌حق است و برخی ناشی از کژفهمی نظریه اخلاقی کانت است. بخش پایانی کتاب، نتیجه‌گیری است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست‌ها به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲ سرای اهل‌قلم مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط