جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
چهار کتاب سهم حوزه تاریخ از پرفروش‌های نیمه آبان‌ماه شهر کتاب مرکزی

چهار کتاب‌ «دايره‌المعارف مصور تاريخ فلسطين»، «جنگ‌هايي كه دنيا را تغيير دادند»، «اطلس تاريخي قرن بيستم» و «تاریخ آلمان (از گذشته هاي دور تا عصر حاضر)» عنوان پرفروش‌های حوزه تاریخ نیمه آبان‌ماه شهر کتاب مرکزی را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- پرفروش‌ترين كتاب‌هاي حوزه تاريخ، روانشناسي، فلسفه، داستان، شعر، دفاع مقدس، كودك، نوجوان، دين و عرفان، هنر، علم و آموزشي و همچنین پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در نيمه نخست آبان‌ماه سال جاري در فروشگاه مركزي شهر كتاب مشخص شد.

کتاب‌های «دايره‌المعارف مصور تاريخ فلسطين»، «جنگ‌هايي كه دنيا را تغيير دادند»، «اطلس تاريخي قرن بيستم» و «تاریخ آلمان (از گذشته‌هاي دور تا عصر حاضر)» پرفروش‌ترین‌های کتاب‌های حوزه تاریخ را به خود اختصاص دادند.

دايره‌المعارف مصور تاريخ فلسطين/حامد كفاش و ديگران/سايان

کتاب «دایره‌‌المعارف مصور تاریخ فلسطین» به اهتمام حامد کفاش، امیر منصوری و زهرا یگانه از سوی انتشارات سایان منتشر شده است. با دایره‌‌المعارف مصور تاریخ فلسطین با تاریخ فلسطین و قدس از روزهای دور آشنا خواهید شد. این کتاب دارای متن‌های روان، همراه با تصویر، نقشه و نمودار است. 

تدوین‌گران درباره تدوین این کتاب در بخشی از مقدمه آورده‌اند: «کتاب «فلسطین التاریخ المصور» اثر طارق سویدان مبنای اولیه تولید دایرة‌المعارف مصور فلسطین است. پس از مطالعه این کتاب و بررسی نقاط ضعف و قوت آن، ادعاهای مؤلف با منابع معتبر تطبیق داده شد و تصمیم گرفتیم که تنها بخشی‌هایی از کتاب برای ترجمه برگزیده شود و به جای بخش‌های ترجمه نشده، گروه تحقیق انتشارات تحقیقاتی را برای کامل کردن متن کتاب آغاز نمود و به اندازه متن برگزیده و ترجمه شده متن تحقیقی به بخش پیشین افزوده شد.»

«فلسطین از کنعانی تا عثمانی»، «سلطان عبدالحمید عثمانی و یهودیان»، «جنگ جهانی اول و قیمومیت بریتانیا»، «انقلاب و جنبش‌های مقاومت»، «اشغال فلسطین»، «جنگ شش روزه»، «حضور حامیان پر قدرت»، «انقلاب سنگ»، «روند صلح»، «تشکیلات خودگردان»، «انتفاضه الاقصی» و «حماس در عرصه سیاست»، دوازده فصل «دایره‌المعارف مصور تاریخ فلسطین» را تشکیل می‌دهند.

جنگ‌هايي كه دنيا را تغيير دادند/چارلز مسنجر- منوچهر پزشك/ققنوس

«جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» نوشته «چارلز مسنجر» با ترجمه منوچهر پزشک به شرح جنگ‌هایی که از سده پنجم پیش از میلاد تا زمان حاضر و جنگ سایبری پرداخته است و به تاثیر آنها بر رویدادهای دیگر جهان اشاره می‌کند. کتاب دربردارنده 25 نبرد است که از سده پنجم پیش از میلاد تا زمان حاضر رخ داده‌اند. جنگ‌ها که معمولا به‌دلیل کشاکش‌های دینی، آرمان‌باورانه و نبرد بر سر قدرت اتفاق می‌افتند، نقش غرور و خودبینی انسان‌ها را به نمایش می‌گذارند.

جنگ‌ها از آغاز تاریخ گریبانگیر بشر بوده‌اند و این سخن کاملا صحیح است که در هیچ لحظه از زمان، جهان یکپارچه در صلح به سر نبرده است. همه جنگ‌ها سیر تاریخ را تغییر می‌دهند و این مجموعه به شرح 25 جنگی که جهان را دچار دگرگونی‌های بسیار کرد، می‌پردازد.

اطلس تاريخي قرن بيستم/ريچارد اووري- حسين شهرابي/نشر ني

کتاب «اطلس تاريخي قرن بيستم» اثر ریچارد اووری با ترجمه حسین شهرابی به شرح جریان و پدیده‌هایی می‌پردازد که در قرن بیستم در جهان به وجود آمدند. نویسنده با برشمردن پدیده‌های تازه‌ای که در جهان شکل گرفته‌اند به خواننده در تشریح برخی اتفاقات تاریخی کمک کند. 

در بخشی از کتاب با اشاره به پدیده‌های نوظهور قرن بیستم می‌خوانیم: «بی‌راه نیست اگر قرن بیستم را پیچیده‌ترین دورانی بدانیم که جهان به خود دیده است؛ دوران امپریالیسم، ظهور لنین، جنگ جهانی اول، به قدرت رسیدن هیتلر، جنگ جهانی دوم، استعمارزدایی، تشکیل سازمان ملل متحد، فروپاشی کمونیسم، و سرانجام دو جنگ خلیج فارس. قرن بیستم دوران بلوای عظیم سیاسی بود و در عین حال، یک مرحله انتقالی پرشتاب. اطلس تاریخی قرن بیستم با نگرش تازه‌ای که در اختیار مخاطب می‌گذارد به او کمک می‌کند تا از تاریخ و رویدادهای قرنی سردرآورد که برای نخستین بار، به‌راستی سراسر جهان را تحت تأثیر خود قرار داده بود.»
 
تاریخ آلمان/مانفرد ماي- طهماسب محتشم دولت‌شاهي/جاودان خرد 

کتاب «تاریخ آلمان (از گذشته‌های دور تا عصر حاضر)» تالیف آلفرد مای و برگردان از طهماسب محتشم است که به بررسی تاریخ عمومی کشور آلمان از شکل‌گیری قوم ژرمن تا به امروز می‌پردازد. نبرد میان رومیان و ژرمن، تصرف برخی اراضی کنار رودخانه راین و مغلوب شدن ساکنان آن بخشی از مطالب این کتاب را دربرمی‌گیرد.

در مقدمه کتاب با اشاره به معنی کلمه ژرمن آمده است: «از گذشته‌هاي دور تا عصر حاضر... ژرمن‌ها در دوران باستان آميزه ناهمگوني از قبايل بودند كه اروپا را در محدوده ميان رودخانه‌هاي راين و ويستولا و ميان رود دانوب و درياي شمال و درياي بالتيك اشغال مي‌كردند. روميان براي شناسايي اين اقوام صفت گرمانوس را به كار مي‌بردند و در لاتين به معناي به وجود آمده از يك پدر و مادر است و شايد در اطلاق اين نام به ژرمن‌ها سازمان خويشاوندي قبايل توتون مد نظر بوده ‌است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها