دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
از تبادل رایت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول تا بازدید رئیس نمایشگاه از غرفه ایران

سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب استانبول در حالی سومین روز خود را آغاز کرده است که مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان، حضوری فعال در این نمایشگاه دارد؛ همچنین روز گذشته غرفه ایران میزبان رئیس نمایشگاه کتاب استانبول بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب استانبول 850 ناشر داخلی و خارجی شرکت کرده‌اند و در بخش بین‌الملل 20 کشور ازجمله ایران، چین، آلمان و عربستان حضور دارند. در این دوره از نمایشگاه به موضوع 100 سال سینمای ترکیه نیز پرداخته می‌شود.

نویسنده افتخاری این دوره «آتیلا دور سای» است. در این دوره از نمایشگاه بیش از 200 برنامه جنبی اجرا خواهد شد. در کنار این نمایشگاه بیش از هزار اثر هنری از هنرمندان ترکیه‌ای عرضه می‌شود. مهمان افتخاری این دوره از نمایشگاه کشور مجارستان است.

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان در این دوره از نمایشگاه کتاب استانبول با در اختیار داشتن غرفه‌ای به مساحت 21 مترمربع حضور دارد. از برنامه‌های این موسسه در این دوره از نمایشگاه می‌توان به عرضه و نمایش بیش از 250 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان، شعر، داستان، هنر، ایران‌شناسی، آموزش زبان فارسی، آموزش خط، مینیاتور و معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد.

همچنین مجموعه‌ای از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات الهدی برای فروش رایت در غرفه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران عرضه می‌شود.

این مؤسسه همزمان با برپایی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، نشست هم‌اندیشی با ناشران تُرک علاقه‌مند به نشر آثار ایران و رونمایی از ترجمه ترکی رمان «مسابقه دات کام» را در غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار می‌کند.

رایزنی برای تبادل فرهنگی میان ایران و ترکیه

در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول خانم «آسیه چادار» دبیر انجمن ناشران کودک و نوجوان ترکیه با حضور در غرفه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به مذاکره با مسئولان ایرانی درباره برنامه‌های مشترک ازجمله تبادل اطلاعات تصویرگری، برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی، برگزاری تورهای فرهنگی میان نویسندگان دو کشور و نیز حضور ناشران ترکیه در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های استانی پرداختند.

همچنین مقرر شد، نشست دیگری در ماه دسامبر برگزار و در آن نشست توافقات دو طرف نهایی شود. همچنین از دبیر کمیته فرهنگی انجمن نویسندگان کتاب کودک ایران برای حضور در مراسم بزرگداشت تأسیس انجمن ناشران کودک و نوجوان ترکیه دعوت به عمل آمد.

بازدید رئیس نمایشگاه کتاب استانبول از غرفه ایران

خانم «سونای» رئیس سی و سومین نمایشگاه کتاب استانبول و هیئت همراه از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید کرد. در این بازدید، خانم «سونای» ضمن تشکر از حضور ایران در نمایشگاه کتاب استانبول از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ایران در این نمایشگاه قدردانی کرد.
وی با اشاره به روابط فرهنگی مشترک میان دو کشور، خواستار ارتباط بیشتر فرهنگی به‌ویژه برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و تورهای نویسندگان و ناشران میان دو کشور شد.

نماینده مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم در این دیدار ضمن تشکر از حضور خانم «سونای» در غرفه ایران از وی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت به عمل آورد و توضیحات مفصلی درباره این نمایشگاه، نشر ایران، نمایشگاه‌های استانی کتاب و دیگر نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به اطلاع خانم «سونای» رساند و در پایان، هدیه فرهنگی به‌رسم یادبود تقدیم وی شد.

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از 8 تا 11 نوامبر 2014 برابر با 17 تا 20 آبان ماه سال جاری برپا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها