یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

«اسوتلانا یانیچ» رئیس کتابخانه ملی صربستان در نشست مشترک با محمود شالویی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همایون امیرزاده، مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در بلگراد گفت: حضور در نمایشگاه کتاب تهران یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همایون امیرزاده، در نشست مشترک با خانم «اسوتلانا یانیچ» رئیس کتابخانه ملی صربستان، اظهار کرد: با انتقال درست موقعیت حاکم بر اوضاع فرهنگی صربستان توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، بررسی اوضاع فرهنگی حوزه بالکان به‌منظور تعمیق روابط دو جانبه فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است. امیدوارم با پیگیری طرفین، مراودات فرهنگی میان دو کشور عرصه جدی‌تری را تجربه کند.

وی افزود: شناسایی و احصاء زمینه‌های مشترک فرهنگی میان دو کشور در قالب راه‌اندازی دبیرخانه‌های تخصصی فرهنگی می‌تواند در تصمیم‌گیری مسئولان عالی‌رتبه فرهنگی دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات مربوطه نقش بسزایی ایفا کند.

 «اسوتلانا یانیچ» پس از شنیدن گزارش‌های رایزن فرهنگی در بلگراد و توضیحات همایون امیرزاده از اهداف سفر به صربستان، عنوان کرد: دولت از سال گذشته حضور در نمایشگاه‌های خارجی را بر عهده کتابخانه ملی گذاشته است و ما تاکنون در هفت نمایشگاه بین‌المللی شرکت کرده‌ایم و حضور در نمایشگاه کتاب تهران یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

وی با استقبال از پیشنهاد حضور فعالان نشر ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد در سال آینده، گفت: این پیشنهادی عالی است و فکر می‌کنم فرصت خوبی برای تعمیق روابط فرهنگی میان دو کشور به وجود آمده است که باید از آن به‌خوبی بهره‌برداری کرد.

«اسوتلانا یانیچ» با تاکید بر اهمیت کتاب به عنوان رسانه برتر برای ارتباط میان ملت‌ها، گفت: ‌هیچ قدرت سیاسی نمی‌تواند مانع ارتباطات فرهنگی باشد. بنابراین، شما با فاصله مکانی زیاد، هم اکنون میان دوستان خودتان در صربستان هستید.

رئیس کتابخانه ملی صربستان با اشاره به امضاء 30 تفاهمنامه همکاری میان کتابخانه ملی صربستان با سایر کتابخانه‌های جهان، گفت: امیدوارم در آینده نزدیک تفاهمنامه‌ای با کتابخانه ملی ایران نیز به امضاء برسد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه مشترک، محمود شالویی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان و همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیرتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عضویت افتخاری کتابخانه ملی صربستان درآمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط